Gå til innhold

Ny brukt traktor


Idefox_1

Anbefalte innlegg

Ja da var Casen (MXU) solgt (for de som holder seg oppdatert), trist å selge en så bra traktor, men kom frem til at det var det rette både med tanke på det økonomiske og bruksmessig.

Jeg kjører etterhvert mye mer med stor gjødselvogn, krokhenger og etterhvert dumper, og da blir MXUen for liten og ulovlig...

 

Så det var to grunner til at den ble borte.

 

Så nå er jeg på jakt etter en "ny" traktor. Jeg har i utgangspunktet satt en øvre grense til 400 000, men det er mye som spiller inn.

Jeg vil ha en 6syl med ca. 150hk +-, fordel med 50km og evt. fjøring. Laster er et pluss, men ingen krav.

Timetallet bør ikke overstige 3000 og traktoren bør ha gode landbruksdekk (min. 600 bak).

 

Planen er å bytte inn Forden (8340SLE). "Sikler" på den gamle min, trinnløse Steyr. Men vet ikke hva som er det riktige....

 

Kom med synspunkter/forslag så kan vi få en interessant debatt, om enn det ikke hjelper meg så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke du kan finne noen pene Ferguson eller Deutz i den prisklassen da? Det er i alle fall veldig mye traktor for pengene, uansett om en kjøper nytt eller brukt.

 

Steyr\'en skal jeg ikke si noe om, har aldri vært oppi en trinnløs Steyr / CNH. Kanskje fordi disse aldri blir vist fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis laster ikke er et must tror jeg kansje jeg heller hadde vurdert fronthydraulikk.Mitt inntrykk er att det i mange tilfeller er høy \&quot\;merpris\&quot\; i forhold til hva lasteren er verd.Jeg mener ikke att front hydraulikken erstatter laster,men i ditt tilfelle som kjører tunge lass har den den fordelen att du kan tilpasse vekter som er raske og ta av og på alt etter lasten bak.Du får demed en mer behagelig transport traktor.Det er jo også mulig og montere laster senere om det skulle bli mer aktuelt.

Når det gjelder merke er det vel ingen bombe att jeg anbefaler MF,men har også prøvd Claas,Case/New Holland og Fendt en del.Alle gode traktorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Et spørsmål til deg helt på siden av denne tråden, siden jeg ikke har fått svar vedr. støy fra styring NH TSA/T6000. Regner med dette i tilfelle er likt på MXU. Spørsmålet er altså: Er det normalt med godt hørbar støy fra styring særlig med kald traktor, men også noe når driftsvarm på disse traktorene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke finne en brukt case cvx i den prisklassen? om nødvendig i england? vil vel ha gått mer enn 3000 timer for den prisen, men det er jo en slik du egentlig vil ha, en trinnløs steyr, muligens med cases muliticontroller, later jo til å være greia for deg. Ellers så skulle du vel finne en mf 6480 som ikke har gått så alt for langt til den prisen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Case MXU 135 som jeg vurderer å selge.

Det er en 2004 mod,50 km,1200 t.Ålø 970.

Har nå kjørt ca 100 t med powerbox.

Veldig fornøyd med traktoren,men litt for dyr til mitt behov.Tar Forden i bytte ved rett mellomlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei : )

 

Hvor vit du er interrisert i JD eller ei vet ikke jeg. Men se finnkode: 14677829, et godt kjøp! Har godt noen timer, men passer til ditt bruk. 50 km/h, luftbremser, 650 dekk og autopower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget er vel ikke enkelt. Men ta en tlf til FK og hør hva de gir for traktoren ved evt innbytte. De gir mye for den (ang egne erfaringer) Er ikke CVT også import TG?

 

Jeg har gode erfaringer med importtraktor. Impoterte min første 6-syl fra england. En 6810, hadde godt 3000 timer da jeg fikk den i 2003 (var 01 mod). Kjørte den til 2006 da hadde den godt ca 5500. Og jeg hadde kostet på littegran, men fikk mer igjen for den med FK, 3 år seinere \; )

 

Så lenge det er en \&quot\;forhandler\&quot\; i bildet så ser ikke så stor fare med det. Fordi de hr faste kontakter. Jeg har brukt Jacobsen Maskin. Men han som skulle selge driver ganske stort med import og selger div redskaper og.

 

Men ditt valg, for all del : ) Mener det er en god traktor til ditt bruk i allefall. Om du evt skal kjøpe dumper som du sier, så har du der luftbremser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du missforsto TG. Vet den ikke står hos FK, men han som impoterer impotere mye, også redskap mener jeg.

 

Det jeg mente med bytte er at du vil få samme pris igjen for traktoren hos FK om 2-3 år. Det mener jeg. Da blir det plutselig en billig traktor. Mener at en 2006 mod JD 6920s med autopower og mye utstyr er verdt 540,-. Import eller ikke for FK. Da er vi inne på totaløkonomi.

 

Men om du ønsker deg CVT, så selvfølgelig kjøp den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres grei ut den CVT en. Og at den ikke er import er også et pluss. Går ut ifra at dette er en av de to traktorene med steyr farge som sto i 2 år hos AK på Kløfta. Og for guds skyld ikke kjøp en JD med autopowr som er piratimportert, eller har kjent servicehistorikk, når det gjelder oppgradering av transmisjon. Gå heller opp ett hakk til 30 serie istedet. Har jeg vært deg, så hadde jeg gått for CVT en. Prut den ned 50 000

og heller selg gammeltraktoren til en billig

penge. Har du hørt på den andre CVT en som står på Kløfta ennå?. Kan hende det går an gjøre godkjøp på den også, uten innbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står en fin deutz fahr 165-7 på finn. har gått 3300timer og har frontløft og pto.. ser veldig fin ut! det er en traktor som går utrolig godt! har en lik selv:-) hadde nettopp en fendt 718 på prøve og den gikk ikke i nærheten så godt.. bare ett forslag, sjekk det ut og bli overasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må seriøst vurdere nyere Deutz-Fahr TTV som er trinnløs eller velg med mekanisk girkasse.Så og si alle er levert med 50 km/h, fjærende førerhytte,trekkstenger, foraksel m.m så komforten er fantastisk. Deutz har høy tilhengervekt, og som bonus er det Deutz motor og ZF girkasse. Dette vil gi deg mange traktor timer uten problemer. Har kjørt Deutz selv i mange år og tror nok min neste vil bli en til:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...