Gå til innhold

John Deere 6830 vs. Valtra T162


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan vel til tider være litt risikosport å be om meninger angående traktor her, men tar en sjans på å få noen saklige innspill her...

 

Det er de to nevnte i innlednnga det står mellom, andre er ikke aktuelt (har med forhandler å gjøre). Begge to er trinnløse, skal gå på gården, hovedsaklig grasproduksjon, møkkakjøring og tansport - samt noe leiekjøring med slepesnitter og rundballepresse.

 

Jeg har JD fra før, veldig godt fornøyd med merket og kanskje ikke riktig like fornøyd med oppfølginga fra forhandler. Lokalt er de bra, men det skorter kanskje litt sentralt...

 

Prismessig ser de to ut til å havne rimelig likt, så det er nok ikke det som avgjør valget.

 

Har såvidt prøvekjørt en Valtra Direct, og skal nok ha en på prøve i høst. Til nå er det dødt løp, men finnes det veldig gode argumenter for den ene eller den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel til tider være litt risikosport å be om meninger angående traktor her, men tar en sjans på å få noen saklige innspill her...

 

Det er de to nevnte i innlednnga det står mellom, andre er ikke aktuelt (har med forhandler å gjøre). Begge to er trinnløse, skal gå på gården, hovedsaklig grasproduksjon, møkkakjøring og tansport - samt noe leiekjøring med slepesnitter og rundballepresse.

 

Jeg har JD fra før, veldig godt fornøyd med merket og kanskje ikke riktig like fornøyd med oppfølginga fra forhandler. Lokalt er de bra, men det skorter kanskje litt sentralt...

 

Prismessig ser de to ut til å havne rimelig likt, så det er nok ikke det som avgjør valget.

 

Har såvidt prøvekjørt en Valtra Direct, og skal nok ha en på prøve i høst. Til nå er det dødt løp, men finnes det veldig gode argumenter for den ene eller den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Veit hva du vile tatt Rune. Er ikke AD BLUE på 162, er det på 183 og 203. Har selv en 202 Direct som jeg har dratt en 12 tonn henger etter og trenger ikke gire den i bakker men veit om en som kjører med 22t lass på 16 t Foss-eik som må gire.

På pressing og snitting er nok Valtraen råere en JD da den har cruise kontroll på kraftutak og framdrift + kjørepedal.

Det som imponerer meg mest er retarderen som gjør at jag kan kjøre full fart ned bratte bakker med fullt lass, den reduserer til og med farten.

Syns ikke 202-en er så veldig dyr i drift, samenlignet med JD 7530 bruker den bare mindre

Du bør kansje vurdere 202 da den ikke koster så mye mer, ca 60 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger så langt, ser jo at de tipper i hver sin retning - men det gjør forsåvidt mine vurderinger fra dag til dag og :)

 

Det jeg savner mest på min nåværende traktor (JD 6820 AutoPowr) er forsåvidt kjørepedalfunksjonen i kraftuttaksarbeid, så der har Valtraen et fortrinn. Det som tipper motsatt vei er vel antallet kraftuttakshastigheter, i og med at finnen bare kan leveres med to... Det mest aktuelle er vel 540E/1000, men er innom noen bratte bakker med rundballepressa der jeg med JD-en må innom 540. Tror nok det vil være tilfellet på en T162 og.

 

Jeg trenger hverken vekta eller den ekstra effekta i en T202, så der er det heller 60k spart i mitt tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

202 veier det samme som 162, forskjellen på de to er slaglengden på motoren.

på en så kraftig traktor er det nok med 540E og 1000 rpm på kraftutaket.

Det jeg liker minst på JD 30 serie er at du må inn på dataskjermen for å forandre den minste ting på hydraulikk, på Valtra har du 6 mulige innstillinger som kan velges med stillerattet under skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Her syns jeg Valtra-fansen skal ha ros, trur heller trådstarter kjøper argumenta til valtra enn han over meg :)

 

Sjøl om jeg er egenerklært JD-mann er jeg til dels enig med valtra angående skjermen til JD. Hvis man har behov for kontinuerlig regulering av hydraulikken kan det nok være litt bortheft å måtte innom skjermen, men da kan man jo legge opp en snarvei til den funksjonen og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Anonym

Jeg personelig ville godt for en john deere, i jordbruk samt gras , korn osv svikter valtra ganske, det har jeg hørt fra de som eier den, kjenner flere som heier t serien, har en valtravalmet selv, men hvis du legger litt mere penger i dette og kjøper deg en twintrac valtra dra det opp veldig i slottonna, men jordbruk er det ingen som slår john deere og fendt.

 

Har brukt mye john deere i landbruket og de mestre oppgavene de får nydelig.

Kjøp deg en John deere 6830 med autopower samt en del ekstra utstyr så skal jeg love deg at du blir fornøyd med 30serien, ingen er så driftsikre som den serien der. Veldig få problemer med dem også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Kjører jd 6930, og er godt fornøyd med den.

 

Jd, er bedre egnet som JORDBRUKSTRAKTOR enn Valtra.

(sagt av en Valtra mann)

 

Dette grunnet de korte trekkstengene, engner hjorten seg bedre til pløying, såing og trommling. Legger man til den suverene sving radiusen og caster vinkelen på jd, som betyr mindre skjæring av torva.

 

Synes command center, er litt overkill på jd, når man må inn på en data skjerm for og skru på blinklampa. Selv droppa jeg dataskjermen, og kjøpte standard utgave.

Synes og lyden i jd er verdt noen tusen og......

 

Skal trådstarter kjøpe brukt? Det er vel litt seint og kjøpe 30 serie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honda_1

Er veldig spennede og kjøpe ny traktor, hos oss ligger Eik, Ak og Fk med gangavstand mellom seg.

Ble allikevel, jd grunnet, best service og oppfølging.

Og en meget seriøs selger, som ALLTID tar tlf eller ringer tilbake.

Svarer på mail daglig, og stiller sin private traktor til disposisjon om det skulle være noe, også sier han att Fendt er en bra traktor!

 

Gjør avstand til forhandler noe? vi skal jo ikke være der, he he.

Og de fleste har vel service bil.

 

Lykke til .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...