Guest Anonym Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Hei! Lurer på å kjøpe meg ein ford 7840 1994 modell gått 3400timar. Denne er det tutbo på og skal vist yte 140hk. Er dette ein grei traktor? og vill motoren tåle noen 1000 timar til med denne efekten? på forhånd takk for svar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Hei! Lurer på å kjøpe meg ein ford 7840 1994 modell gått 3400timar. Denne er det tutbo på og skal vist yte 140hk. Er dette ein grei traktor? og vill motoren tåle noen 1000 timar til med denne efekten? på forhånd takk for svar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 er det SLE utgaven? det bør det være. før du kjøper en slik, sjekk at alle hurtigkoplingene på tipp-uttaket er i orden, og på SLE utgaver at de går greit i alle gear. ellers en kjempesolid traktor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Ja det er ein SLE utgave! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Ikke no problem med denne effekten ,(går faktisk med 100 hk til(240) uten særlig problem i disse motorene..(Er håpløst late uten turbo)Supersolid traktor som er meget lettkjørt.Det beste Ford noen gang har laget.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kåre_m_1 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Er 6.6 liter liter som sitter i 7840.Må opp på ganske store trktorer i dag skal de ha såpass volum.For å få 240 kreves det selfølgelig noen ombygninger av dieselpumpe ,dyser, montere interccoler osv.(vet at det går)..Poenget mitt er at blokk/topp osv tåler MYE før de ryker.Mener jeg så en 7840 motor som går i traktor pulling... TG:Er 8340`n din tungsolgt? sett den aventert lenge nå.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kåre_m_1 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Ja syns det er merkelig at du ikke selger den for den prisen.Det er jammen mye traktor for pengene , når en ser hva andre merker/typer blir solgt for.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Er det andre ting/svakheitarein ein bør sjå etterpå desse traktorane? takkar veldigt for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kåre_m_1 Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Tja.Litt usikker på om det er Fiat foraksel på 94 modellen eller om den kom i 95.På Fiat akselen sitter det en styresylinder på hver side. Disse har en tendens til å bli slarkete i endefestene.Hvis en ikke passer på å skifte bolter/stanghodelager når dette er slitt,kan hullet/feste i selve akselen bli \"\;romslig\"\;. Ellers så er det viktig at vendegirskabelen er riktig justert (ikke mye slark på spaken). Det som ofte skjer er at stømpa til wiren løsner. Ting som tar kort tid å fikse ,men som kan få konsekvenser hvis en ignorer de. Diseplayet ble ofte skifet på de tidlige modellene sjekk derfor at alt virker der.(OBS hvis det er blitt skiftet starter timetelleren på 0 ). Vet om flere 40 serie som har passert 11000 timer. Lykke til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Kjørte en gang en 7840 sle, men når jeg skulle bruke knappe clutchen ble det tull og kom opp CP i displayet. hva er galt da? hva forlangte du for din TG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ove_Bonde_1 Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Til Kåre,CP på displayet betyr crasy pilot og mest sannsynlig har Dykk brukt knappeclutch og clutchpedal sammtidig eller om traktor står i fri og ein byrjar med knappeclutch skjer dette. Har god erfaring med SLE Ford har mest tru på Fiat aksling dette pga dyre deler på Ford akslingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kåre_m_1 Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Du må trykke en gang på knappen før du holder den inne for å skifte fra fri til frem/tilbake ellers får du beskjed om CP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Jaja man lærer så lenge man lever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Når det gjelder meldinger som CP etc på sle så betyr det stort sett at traktoren er frisk. Det piper og bærer seg i hytt å gevær i min iallefall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svenn_7840_1 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Plukker fram en gammel tråd fordi jeg har en 7840 SLE '95 mod. med ettermontert turbo. Ingen problemer i det hele tatt, turbo ble ettermontert av verksted, men jeg vet ikke hvor mye effekt som ble skrudd på. En nabo med 8340 mente at "\;puffen"\; ut av eksosrøret ved start var i minste laget og mente at det måtte litt mer diesel til. Jeg har en 5,20m Vederstad sloddtrommel hengende etter i våronna, og synes kanskje 7840'en "\;gir"\; seg litt fort dersom det samler seg litt jord foran crossboardet eller motbakken blir litt bratt. Hvordan kan jeg få målt hvor mange hester traktoren faktisk har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Hvordan er disse på diesel forbruk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.