Gå til innhold

Fronthydraulikk


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan fronthyd. erstatte frontlaster? Har bestillt ny traktor med laster og fronthyd. (ikke pto) mest for å se om laster er overflødig. Traktor uten laster er bedre å håndtere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fronthyd. erstatte frontlaster? Har bestillt ny traktor med laster og fronthyd. (ikke pto) mest for å se om laster er overflødig. Traktor uten laster er bedre å håndtere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som TG sier. Jeg har en traktor med frontlift og en med laster. Bruker begge deler til å ta med balleklyper til de jeg presser for osv. Så lasteren er nesten aldri av, selv om jeg skulle ønske det. Den med laster har brøyteplate så vi ikke ha frontlift på den også.

 

Men du kan bruke frontliften til mye. Steinsvans, hente baller, kjøre de av (Går mye fortere enn med laster, om du ikke er avhengig av stabling) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både laster og fronthydr med pto.

Jeg veksler en god del mellom begge deler, men jeg hadde ikke klart meg uten laster. Har ikke brukt front-pto så mye ennå, men har slåmaskin foran. Det fungerer utmerket som nevnt av TG. Ved feks kjøring med møkktank tar jeg av laster, og monterer et lodd foran. Driver også med steinplukking(rive og plukker i ett), og har da steinsvans på fronthydr. Det blir en helt annen oversikt når lasteren er av synes jeg, men kan ikke være uten nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere kommenterer er det avhengig av til hva og hvordan du bruker løftet. Har selv begge deler og nettopp bestilt ny traktor som også skal utstyres med fronthydr./pto

 

Ville nok ikke klare meg helt uten laster, men fronthydr./pto er noe av det best jeg har ivestert i. Det er et realt HMS tiltak! + at det gir muligheter for flott balanse med vekt foran når du har tung redskap bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
det finnes da noen simple lastere for ha i 3-punktn, ex. swede-loader som Sisu importerer. disse løfter vel ikke 3-4meter høyt da. noen som har erfaringer med disse eller vet noe intresant om de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest kufarmer_1

Front hydraulikk og laster utfyller hverandre.

Har laster på en traktor(deutz agrotron 90) og fronthydraulikk på en annen(deutz DX 3.50). kan ikke i dag unnvære noen av delene , bruker lasteren til løfte oppgaver og fronthydraulikken til bæreoppgaver. 3.50 ble en helt annan traktor med fronthydraulikk .mye mer anvendelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...