Gå til innhold

Sprekk i blokk


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har den Overstående traktor med motor av typen Perkins 4-248, problemet er at denne har en frostsprekk så vannet kommer ut, men det største problemet er at den har en sprekk innvendig så Vannet går i oljen. Er det noen som har et "Jungel" tips på hvordan jeg kan tette den innvendige sprekken!? på forhånd Takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
Hei. Jeg har den Overstående traktor med motor av typen Perkins 4-248, problemet er at denne har en frostsprekk så vannet kommer ut, men det største problemet er at den har en sprekk innvendig så Vannet går i oljen. Er det noen som har et \&quot\;Jungel\&quot\; tips på hvordan jeg kan tette den innvendige sprekken!? på forhånd Takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Du KAN prøve med et par bokser Bar\'s Leaks radiatortetning. Selges bl.a. av Felleskjøp butikkene samt Volvo lastebilverksteder. Det er den eneste radiatortetningen jeg har noe tro på. Virker det ikke så bytt motoren. Perkinsblokker burde det være lett å komme over, selv om det kanskje er litt mer begrenset av 248.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

hvis du skal prøve tetning på boks ,så må du kjøpe

en som heter \&quot\;blokk tett\&quot\; eller noe i den duren.Funker faktisk fint..Har tettet en frostsprengt Dexta blokk med slik middel og den

rant det av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
Kåre: vet du hvem som selger blokk tett el evetuelt mer utfylldene navn på produktet!? har hørt at bars leaks skal være efektivt, det er den som ser ut som \&quot\;rotte møkk\&quot\;? men er spendt på om det går ann og tette den innvendige lekasjen. vannet går i oljen, ikke omvendt. vet det finnes produkter til og ha i olje også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kjedelig problem det der, jeg er ingen ekspert men vil bare si at jeg har dårlige erfaring med \&quot\;vidundermidler\&quot\;.

Har rista og fulgt instruksjonen nøye men i mitt tilfelle ble ikke radiatorn bra før \&quot\;jernsmeden\&quot\; hadde reparert på ordentlig vis.Har en litt arti opplevelse-en kompis jobbe på statoilmakken, var det produkter som ikke virke så fikk han høre det!.Et produkt han aldri hadde hørt noe negativt om var dekk-fix på boks!.Etter å lagt på vinterdekk på sin egen bil fant han ut at ene hjulet holdt på lufta ca24t.Hmm detta burde boksen duge til tenkte han sprøyta inn 2 bokser og kjørte en lang tur etter stengetid så middelet skulle spre seg i dekket(slik som det sto på instruksen) fornøyd krøp han til sengs 7 timer senere sto bilen på felgen!.

Jeg tror det er ganske kurant å skaffe ny blokk til motorn din du har jo mest nytte av traktorn om motorn er i orden i steden for å kjøre rundt med noe tvilsomme greier som sikkert havarere da det er onn å dritt vær på gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bar`s leak på en MF165 som det var en 10 cm lang sprekk i blokka på,fylte på varmt vann på radiatoren,staret opp og helte i bar`s leak.etter noen min ble det potte tett.har holdt i to år nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noe som heter Holtz Wondarweld. En nabo som var mekaniker av yrke anbefalte dette på traktormotorer og andre motorer hvor det var sprekk i blokk, topp eller toppakning. Dette er mye sterkere enn \&quot\;Bars Leaks\&quot\;. Du må tappe av all kjøleveske og flushe kjølesystemet skikkelig. Deretter fylle med rent vann. Dette stoffet virker BARE i rent vann. Hvis ikke risikerer du tette kjølekanaler osv. Etter varmkjøring osv. Skal det stå 2-3 dager og så kan du bytte kjølevann og ha på vann og NY kjølevæske. Han anbefalte dette til meg da toppakninga røk på min MF 372. Jeg bytta heller toppakning, men han sa at dette stoffet holdt i årevis, hvis det ble tilført på riktig måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...