Gå til innhold

Valtra overstyres av Agco


Gjest

Anbefalte innlegg

Da er det kun kort tid før Valtra må lakkere sine rammer og aksler i lys grå farge, mot svart i dag. Dermed vil både MF, Fendt og Valtra benytte samme gråfarge på understellet, noe som sikkert gir en ENORM besparelse for Agco på lakk.

 

Ikke uventet synes nok finnene at dette er unødvendig, men gutta i blådress og med (altfor) mange år på skolen har nok regnet nøye på dette. Agco kan presse lakkprisen enda lenger ned når volumet går opp.

 

De som ønsker en Valtra med klassisk sort rammefarge må kjenne sin besøkelsestid og handle raskt...

 

Jeg har allerede sikret meg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1

Da er det kun kort tid før Valtra må lakkere sine rammer og aksler i lys grå farge, mot svart i dag. Dermed vil både MF, Fendt og Valtra benytte samme gråfarge på understellet, noe som sikkert gir en ENORM besparelse for Agco på lakk.

 

Ikke uventet synes nok finnene at dette er unødvendig, men gutta i blådress og med (altfor) mange år på skolen har nok regnet nøye på dette. Agco kan presse lakkprisen enda lenger ned når volumet går opp.

 

De som ønsker en Valtra med klassisk sort rammefarge må kjenne sin besøkelsestid og handle raskt...

 

Jeg har allerede sikret meg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du får da valtra i alle mulige farger, så skal liksom agco spare på millioner å kun ha grå som underfarge? Skeptisk.....valtra fabrikken ligger også helt for seg selv oppi finnland, har utviklet egen trinnløs kasse osv så tror ikke det nei. Men felles modeller blir det nok mer av. Samme traktor som massey og valtra.....det er her pengene å spare er....spesielt på små modeller....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skarpen_1

\&quot\;mvm\&quot\; du har ein teori om at det er mykje å spare på å samkøyre spesielt små traktorer,kanskje det med felles grunnfarge er begynnelsen på kun forskjell på panser/deksler og hytte.

 

Hadde vore meget interessant om nokon visste kva som er i gjerdet, Valtra fær nok ikkje lov til å utvikle avanserte ting lenger. Viser til \&quot\;fadesen\&quot\;

med Versu og Direkt(Agco har og hadde mykje betre teknikk ferdig utvikla og gjennomprøvd).

 

At slike ting kostar pengar er heilt klart og for ei lita smie i Finland er det livsfarlig.

 

Når det gjeld potesial til å spare penger er det vel på dei mest avaserte/støste modellan der er mest å hente(produktutvikling), Valtra ha jo klart seg og klarer seg med teknologi i frå 1970 tallet(jfr A-serie).

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er nok itte prisen på lakk-bøtta levert til Valtra fabrikken som teller. Det er logistikk på ettermarked som er vesentlig. A-serien har jo lenge vært levert også som MF, men produsert i Finland. S-serien er jo i praksis en MF. Og da er det enklere å selge reservedeler når det er bare en farge på dom. I mange land selges MF og Valtra hos den samme AGCO forhandleren. Tenk om forhandlerne skulle hatt grå styrekuler og trekkstenger til MF, og svarte til Valtra. Dobbelt så mye deler å hølde styr på. Ellers blir det som med MF og Sampo skurtreskere. Det slenger noen gule reimskiver på raue treskere og omvendt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skarpen: teorien min er at det er de store traktorene dei tjener penger på....og det er der de prøver ut teknikken først....og tjener penger på utviklingen. Det har da lenge vært sånn at mange produsenter velger å kjøpe en konkurent sin småtraktor for så å male den i sine egne farger? JD prøvde dette ei stund også, men fant ut at det faktisk gjekk an å tjene penger på små traktorer også. Hva mener du egentlig med fadesen direct og versu? Gjør det nå tåligt bra de traktorene der vel? (til å komme fra ei lita smie i finland)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Je er enig med mvm i hele hans siste innlegg.

\&quot\;Fadesen med versu og direct:\&quot\; Det har vært diskutert før i det vide og breie.

Etter en lang rekke med ny softvare så fungerer direct bra så sant det itte dreier seg om tung transportkjøring i motbakker. Directen kommer aldri til å bli særlig bra til å kjøre tunge hengerlass i stigninger. Men i snøfresing, vanlig jordbrukskjøring og itte minst i graspressing så er vel directen like bra som de andre trinnløse. Og versu, hva er gæli med den? 5-trinns powershift og 4 semi-powershift grupper, det er omtrent tilsvarende det konkurrentene har å by på. Men hva med driftssikkerheten på transmisjonene? Har noen hatt totalhavari på direct eller versu kassene sine enda? Det har i så fall vært svært sjeldent. Je trur havarier på både motor og transmisjon har vært sjeldnere på versu og direct enn på konkurrentene. Og de som skal væra så suverent mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...