Guest Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Hei Jeg har en Ford 6610 med laster, og når oljen er varm blir traktoren virkelig tung på rattet. Når jeg har en rundball i lastern og skal vri på rattet så er det bare så vidt jeg klarer det. Det hjelper litt med litt turtall. Men det jeg da lurer på, er hva er det som ikke er i orden? Er det servopumpa som er slitt?? Er takknemelig fo svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathias_1 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Hei Jeg har en Ford 6610 med laster, og når oljen er varm blir traktoren virkelig tung på rattet. Når jeg har en rundball i lastern og skal vri på rattet så er det bare så vidt jeg klarer det. Det hjelper litt med litt turtall. Men det jeg da lurer på, er hva er det som ikke er i orden? Er det servopumpa som er slitt?? Er takknemelig fo svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nøkland_1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 hei. jeg hadde noe lignende med min fiat 80 - 90 HI-LO, vi måtte lufte systemet ofte og det ble bare verre og verre, vi prøvde oss på å skifte filterene, men det hjalp ikke. Men da vi åpna styrepumpa så vi at den var utslitt. men dette var ikke vanlig at noe sånt ble utslitt. men etter at vi bytta den har vi ikke hatt noen problem, dessuten var det ikke så dyrt. lykke til hvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Koble på to manometere på styresylinderen samtidig. Ett på hver side av sylinderen. Bruk T-nippler slik at du kan måle mens du vrir hjulene. Dersom det er mottrykk på kanskje 50-100 bar på motsatt side av arbeidstrykket så mister du mye krefter, og feilen er da i orbitrolen. Er mottrykket omtrent null og arbeidstrykket lavt, og blir endra lavere når den er varm, ja så er pumpa utslitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.