Gå til innhold

Servopumpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Ford 6610 med laster, og når oljen er varm blir traktoren virkelig tung på rattet. Når jeg har en rundball i lastern og skal vri på rattet så er det bare så vidt jeg klarer det. Det hjelper litt med litt turtall. Men det jeg da lurer på, er hva er det som ikke er i orden? Er det servopumpa som er slitt??

Er takknemelig fo svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias_1

Hei

Jeg har en Ford 6610 med laster, og når oljen er varm blir traktoren virkelig tung på rattet. Når jeg har en rundball i lastern og skal vri på rattet så er det bare så vidt jeg klarer det. Det hjelper litt med litt turtall. Men det jeg da lurer på, er hva er det som ikke er i orden? Er det servopumpa som er slitt??

Er takknemelig fo svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøkland_1

hei.

jeg hadde noe lignende med min fiat 80 - 90 HI-LO, vi måtte lufte systemet ofte og det ble bare verre og verre, vi prøvde oss på å skifte filterene, men det hjalp ikke. Men da vi åpna styrepumpa så vi at den var utslitt. men dette var ikke vanlig at noe sånt ble utslitt. men etter at vi bytta den har vi ikke hatt noen problem, dessuten var det ikke så dyrt.

lykke til hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Koble på to manometere på styresylinderen samtidig. Ett på hver side av sylinderen. Bruk T-nippler slik at du kan måle mens du vrir hjulene.

Dersom det er mottrykk på kanskje 50-100 bar på motsatt side av arbeidstrykket så mister du mye krefter, og feilen er da i orbitrolen. Er mottrykket omtrent null og arbeidstrykket lavt, og blir endra lavere når den er varm, ja så er pumpa utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...