Gå til innhold

Slurende PTO på Ford 6600


Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen år siden en 78-modell Ford 6600 2WD med Dual Power-transmisjon som hjelpetraktor. Allerede første sommeren fant jeg ut at den sluret på PTO-en når jeg kjørte rundballepressa med den slik at den ble skikkelig varm.Da stoppa rett og slett pressa. Fant etter litt undersøkelse ut at det var blødning i enheten som styrer bla. annet PTO-innslaget og hurtiggiret. Tetninger ble skifta. Men traktoren kom ikke ordentlig i form igjen likevel, og PTO-en blir stadig dårligere. Hvordan kan jeg finne ut om den fortsatt blør et sted, eller om det er brente lameller i PTO-kløtsjen det er snakk om?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1
Kjøpte for noen år siden en 78-modell Ford 6600 2WD med Dual Power-transmisjon som hjelpetraktor. Allerede første sommeren fant jeg ut at den sluret på PTO-en når jeg kjørte rundballepressa med den slik at den ble skikkelig varm.Da stoppa rett og slett pressa. Fant etter litt undersøkelse ut at det var blødning i enheten som styrer bla. annet PTO-innslaget og hurtiggiret. Tetninger ble skifta. Men traktoren kom ikke ordentlig i form igjen likevel, og PTO-en blir stadig dårligere. Hvordan kan jeg finne ut om den fortsatt blør et sted, eller om det er brente lameller i PTO-kløtsjen det er snakk om?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Er enig med Markus S ,sannsynelig vis lamellene

som er utslitt..Er rimelig slitesterke men hvis det har vært en bløding i hydraulikken i tilegg

så går det galt...Litt jobb og skifte ,men kurrant

skruing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1
A-K her sier at man skal kunne komme lettvindt til kun ved å jekke opp hytta (Q-cab) i bakkant og ta av topplokket på bakstussen. Må i tillegg trekke ut PTO-akselen. Jeg så for meg deling av traktoren. Noen som har gjort dette på A-K-måten og fått det til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1
Må vel være hele kløtsjen det da? Hos økonomideler koster en lamell rundt 100 kroner, og en mellomring rundt 50. Tror det kan være ca 8-10 av hver (etter som jeg husker fra at jeg hadde oppe en Ford 4000). Da skulle dette i såfall bli under 2000 kroner, antakeligvis under 4000 hos A-K skulle jeg tro. Sjekk det gjerne opp for meg dersom du har regninga for hånden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...