Guest Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Kjøpte for noen år siden en 78-modell Ford 6600 2WD med Dual Power-transmisjon som hjelpetraktor. Allerede første sommeren fant jeg ut at den sluret på PTO-en når jeg kjørte rundballepressa med den slik at den ble skikkelig varm.Da stoppa rett og slett pressa. Fant etter litt undersøkelse ut at det var blødning i enheten som styrer bla. annet PTO-innslaget og hurtiggiret. Tetninger ble skifta. Men traktoren kom ikke ordentlig i form igjen likevel, og PTO-en blir stadig dårligere. Hvordan kan jeg finne ut om den fortsatt blør et sted, eller om det er brente lameller i PTO-kløtsjen det er snakk om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar_1 Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Kjøpte for noen år siden en 78-modell Ford 6600 2WD med Dual Power-transmisjon som hjelpetraktor. Allerede første sommeren fant jeg ut at den sluret på PTO-en når jeg kjørte rundballepressa med den slik at den ble skikkelig varm.Da stoppa rett og slett pressa. Fant etter litt undersøkelse ut at det var blødning i enheten som styrer bla. annet PTO-innslaget og hurtiggiret. Tetninger ble skifta. Men traktoren kom ikke ordentlig i form igjen likevel, og PTO-en blir stadig dårligere. Hvordan kan jeg finne ut om den fortsatt blør et sted, eller om det er brente lameller i PTO-kløtsjen det er snakk om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar_1 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Har ikke gått mer enn 4200 timer, men har som sagt gått med blødning i hydraulikken, slik at lamellene har spunnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kåre_m_1 Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Er enig med Markus S ,sannsynelig vis lamellene som er utslitt..Er rimelig slitesterke men hvis det har vært en bløding i hydraulikken i tilegg så går det galt...Litt jobb og skifte ,men kurrant skruing.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar_1 Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 A-K her sier at man skal kunne komme lettvindt til kun ved å jekke opp hytta (Q-cab) i bakkant og ta av topplokket på bakstussen. Må i tillegg trekke ut PTO-akselen. Jeg så for meg deling av traktoren. Noen som har gjort dette på A-K-måten og fått det til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar_1 Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Må vel være hele kløtsjen det da? Hos økonomideler koster en lamell rundt 100 kroner, og en mellomring rundt 50. Tror det kan være ca 8-10 av hver (etter som jeg husker fra at jeg hadde oppe en Ford 4000). Da skulle dette i såfall bli under 2000 kroner, antakeligvis under 4000 hos A-K skulle jeg tro. Sjekk det gjerne opp for meg dersom du har regninga for hånden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.