Gå til innhold

Startgass


Gjest

Anbefalte innlegg

hei, jeg har hørt mange advarsler om bruken av startgass på kald motor, men samtidig hørt det er positivt, så jeg vil høre litt hva andre har av erfaringer på dette området?! eventuelt hva er det som kan ta skade av gassen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
hei, jeg har hørt mange advarsler om bruken av startgass på kald motor, men samtidig hørt det er positivt, så jeg vil høre litt hva andre har av erfaringer på dette området?! eventuelt hva er det som kan ta skade av gassen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

det jeg har hørt om startgass, er hvis du har inn for mye, så vasker den vekk oljen i sylinderveggene.

selv bruker jeg ikke startgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Startgass ER skadelig for motoren i store doser. Den vasker neppe oljen av sylinderveggene, men den antenner så eksplosjonsartet at stempelringene trolig tar skade. I hvertfall kan motorer bli \&quot\;avhengige\&quot\; av startgass. Problemet er at vi sprayer en stor dose inn i luftinntaket, og så løper opp i førerhuset for å starte. Dermed havner all startgassen i en eller to sylindere.

Derimot har endel motorer innsprøytning av eter originalt, særlig amerikanere og Mercedes.

Det er langt snillere mot motoren, fordi gassen sprøytes inn mens startmotoren går. Da får du fordelt den med en bitteliten dose i alle sylindrene. Skal man bruke startgass mener jeg man bør ha med en medhjelper og spraye samtidig som startmotoren går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...