Gå til innhold

Hydraulikk problem på JD 5820


Gjest

Anbefalte innlegg

Når eg står på fotbremsen på JD 5820 og skal tippe ein tillhenger klarer ikkje traktoren dette. For å få tippe må eg setje på handbremsen og så tippe tillhengeren. Er det andre som har dette problemet på denne typen traktor? Kva kan det vere som gjer dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg står på fotbremsen på JD 5820 og skal tippe ein tillhenger klarer ikkje traktoren dette. For å få tippe må eg setje på handbremsen og så tippe tillhengeren. Er det andre som har dette problemet på denne typen traktor? Kva kan det vere som gjer dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skuldast nok den lille hydraulikk pumpa som står i denne traktoren. Men har ikkje vore borti at han ikkje klarer det ennå, bare at det går veldig tregt. Den vi har er det laster på og denne og går veeeldig seint vist vi står på bremsa, men det hjelper å ha på ein del håndgass når vi bruker denne:) Men hydraulikk pumpa i desse traktorane er nok ikkje dei største og sprekaste..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor stor henger er det snakk om? Er vel felles hydraulikk til bremser og tipp, så hvis du ligger opp mot maks kapasitet på pumpa til tippen, så vil det jo stoppe når du klemmer inn bremsen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Når jeg tråkker på bremsen så tar jeg hælen på gassen og gir litt turtall, da blir det fart på tippen. Men det er nok riktig at denne pumpa ikke er av de største nei, så litt turtall må den ha for å levere litt olje. Men det spørs jo hvor stor hengeren er å da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min JD5720. Årsaken viste seg å være en produksjonsfeil på hydraulikkpumpe/bremseventil. Ble skiftet kostnadsfritt av FK.

Du bør få målt trykk og oljemengde slik at du vet om det er innenfor spesifikasjonene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan også være et problem på 6 og 7000 serien.

Hvis jeg ikke har misforstått fullstendig, så er det noe som heter en priorieringsventil på de traktorene med bare ei hydraulikkpumpe. Denne ventilen bestemmer at brems og styring skal ha olje før ekstern hydraulikk. Få en mekaniker til å sjekke dette, da det kan faktisk være en feil med en ventil, som gjør dette.

 

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt store problem med akkurat det same på min 5820.Når eg heldt å fotbremsa greidde eg knappt nok å heve trekkstengene med ei traktorskuffe festa i. Eg har fått skifta hydraulikkpumpa to gonger utan resultat.Etter at eg monterte lastar(q35) vart det heilt håplaust. Prioriteringsventilen er det store problemet, alt går tiltilhengarbremsa. No har fk blokkert hengarbremsen i påvente av ei betre løysing. Pratar om å strupe den eller montere ein velgeventil så bremseventilen kun er \&quot\;tilkopla\&quot\; når eg brukar hengar.Men som med fk ellers, ting tar tid..så ingen tilhegarkøyring på meg for augneblinken. Som sagt tidlegare, alt for lita pumpe på denne serien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på det at du kan velge mellom 2 forskjellige pumpestørrelser på 5000 serien. Og velger man den minste har man kanskje et problem. Selv den største er i minste laget når man skal bruke store lastere eller store boggihengere som krever mye olje. Det er jo mulig at det er en feil med prioriteringsventilen, men det har ikke jeg opplevd med min 5820.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kva eg hugsar gjer ikkje den største pumpa på JD 5020serien meir enn 65 liter i minutet, noko som er i det minste laget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte traktoren prøvde selgeren seg med at det skulle være 65 liter til overs når de prioroterte oppgavene var i bruk. Men det har jeg ikke fått bekreftet. Er det noen andre som kan bekrefte eller avkrefte det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hydraulikken på 5020 har LS funksjon.Det er nok rigtig at det ikke går så mye mer en 1 liter for å trykke stemplene, men så lenge du betjener ventilen vil olja allikevel sirkulere via den ventilen trodde jeg. Merker med en gang når en kjører feks pakker, og trykker inn bremsa eller styrer så roterer pakkeren mye saktere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monter ei struping på hengerbremsventilen. der trykket kommer inn. strupinga burde være ca 1 - 1,5 mm. dette fordi det er litt for stor lekkasje i hengerbremsventilen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...