Gå til innhold

Valmet 665


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

vurderer kanskje å kjøpe meg en slik, tenker å bruke den hovedsaklig til vinsjing og kjøring med tømmervogn. men den vil også bli brukt som nr. 2 traktor her på garden.

jeg lurer på fordeler og ulemper, og ikke minst erfaring med denne type traktor

 

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøkland_1

hei.

vurderer kanskje å kjøpe meg en slik, tenker å bruke den hovedsaklig til vinsjing og kjøring med tømmervogn. men den vil også bli brukt som nr. 2 traktor her på garden.

jeg lurer på fordeler og ulemper, og ikke minst erfaring med denne type traktor

 

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en 665 med skogshytte til ved og skogbruk med en farma tømmerhenger og dette passer den glimrende til, forøvrig har det også vært en meget driftsikker traktor, så mitt råd \&quot\;løp og kjøp\&quot\; selv om bruktpris er ganske høy vil jeg absolutt anbfale denne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en ny 665S i 1995. Den gikk som hovudtraktor i 9 år, og går no som nr. 2 traktor.

Den har no gått 8200 timar utan noko tull!

Einaste skruing vi har hatt var når vi bytta clutch etter ca. 6300 timar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
665 er en enkel og grei traktor. Alle \&quot\;små\&quot\; Valmeter har litt svake clutcher men er ellers utrolig robuste og driftssikre. 665 har også en super framaksling. Førerkomfort mangler den totalt, men til slik kjøring spiller det ingen rolle. Lett å komme inn og ut av, smal hytte er fint i skogen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må vel svare det samme så dei andre, har hatt fleire innlegg om \&quot\;små-valmetar\&quot\; i fleire tråder, bl.a \&quot\;valtra a\&quot\; og traktor til 60tusen, uansett, erfaringa er, eg hadde ein 365s 97 mod å far hadde ein 365s 95mod å har nå ein 700 01mod. eg nekter å tru at me kunne hatt billigere traktorer, rimelige nye, samt en skyhøg 2håndsverdi, pluss ingenting tull ellers, men eg er 195høg, derfor bytta eg min 365, i ein valmet 6100, hytta blei rett å slett i det minste for min lengde, å far sin 365 blei kondemnert i en kollisjon, derfor kjøpte han 700 å den har han ennå, så eg kan ambefale den på det sterkeste!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
inleggene her stemmer, men jeg vil påpeke at hytta er usedvanlig lita og trang-skal du ha noen dager med krankjøring så hadde jeg heller sett etter noe anna.jeg har hatt en sjøl og jeg er 178cm høy--lav?ble litt gal av hytta!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Skal du ha traktor for å bruke den endel med tømmervogn er jeg enig med john. Har du vernestøvler nr 44 eller større så er hytta på små-valmeter for lita. Se heller etter en brukt mezzo. Gjerne en 6000-6100-6200 eller 6300. De er litt late men det gjør ingenting i skogen. Derfor får du dem også billigere enn 6400 og oppover. De har svingbart sete (på kulelagre!) som standard og mye bedre beinplass bak. Får du tak i en med knappbetjent kløtsj klarer du å flytte deg noen meter om gangen uten å snu deg for å kløtsje. Blås i om den har gått 6000 timer eller mer, for det tåler de fint. Eller for den saks skyld en 505-705 type, de har også stor hytte og bedre beinplass. Hurtiggear og el-hydr PTO har de også, det mangler på små-valmetene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...