Jump to content

Ford 6610


Guest

Recommended Posts

Hei

Jeg har tenkt meg en Ford 6610 1988 mod. med Trima 1620 laster. Er det noen her som har noen meninger/erfaringer med denne typen traktor?

 

Er takknemelig for svar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mathias_1

Hei

Jeg har tenkt meg en Ford 6610 1988 mod. med Trima 1620 laster. Er det noen her som har noen meninger/erfaringer med denne typen traktor?

 

Er takknemelig for svar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Ford 6610 er en kurant traktor, særlig med SS-hytte og gulvgear, de er vel av de mer komfortable doninger fra 80-tallet. Generellt lite tull, enklere å skru på enn endel røde saker, og rimelige deler. Problemer med blokka bør det ikke være på en så sen modell, men hytta kan ruste, særlig i dørene, hvis traktoren har gått på salta veier, eller ved kysten.
Link to comment
Share on other sites

Guest Mathias_1

OK, takk for alle svar.

 

Har tenkt å bruke traktoren på et ridesenter, hvor den kommer til å bli brukt mye i rundball kjøring med frontlasteren og i litt transport. Er denne traktoren egnet til dette arbeidet?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Å påstå at rattgir på Ford xx10 serie er bra er vel likestillt med å si at kraftuttaksinnkopling på 1XX MF er bra:-(

2. til 3. gir vice versa er håpløst. Spesiellt i høyserie ved transport.

Link to comment
Share on other sites

Guest Oddbjørn_1

Fords gamle rattgear finnes i to versjoner.

Den eldste, også kalt \&quot\;roapparat\&quot\; har et utrolig kronglete gearmønster. Håpløs mellom 2. og 3. eller omvendt. Men den nyere har vanlig H-mønster og fungerer greit nok.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magne_1

Har en Ford 4610 med eldste typen rattgir. Er veldig fornøyd selv om det er litt mye frem og tilbake mellom 2 og 3 gir. Men synes ikke det er noe stort problem. Synes også at girkassen er veldig fint synkronisert- faktisk fullt på højde med Dynashiftkassen som satt på vår MF 6140,

(den gang vi kjørte MF...)

En annen fordel er at man slipper å ha girstengene mellom beina som var vanlig i den tid- MF hadde det vel også i mange år på deres 300-serie..

Men når man snakker om 6610 bør man absolutt velge SuperS-førerhus og dermed også sidemonterte girspaker og DualPower.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...