Guest Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Hei Jeg har tenkt meg en Ford 6610 1988 mod. med Trima 1620 laster. Er det noen her som har noen meninger/erfaringer med denne typen traktor? Er takknemelig for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathias_1 Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Hei Jeg har tenkt meg en Ford 6610 1988 mod. med Trima 1620 laster. Er det noen her som har noen meninger/erfaringer med denne typen traktor? Er takknemelig for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 ford er greie traktorer det. men de ruster inne i motor blokken. og det er da ikke så bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Ford er bæsj Giringa er kræsj joa bare ikke kjøp med ratt gir Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Ford 6610 er en kurant traktor, særlig med SS-hytte og gulvgear, de er vel av de mer komfortable doninger fra 80-tallet. Generellt lite tull, enklere å skru på enn endel røde saker, og rimelige deler. Problemer med blokka bør det ikke være på en så sen modell, men hytta kan ruste, særlig i dørene, hvis traktoren har gått på salta veier, eller ved kysten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 ratt gir er ikke noe drit det. synes ratt gir er bra jeg da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 HeHe ja, kommer vel litt ann på bruksområdet og hva du er vant med tiligere. men liker bedre de med gulvgir ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 joda. dette er jo smak og behag da. har kjørt bare 4610 med ratt gir jeg da så.syndes det var ganske greit jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathias_1 Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 OK, takk for alle svar. Har tenkt å bruke traktoren på et ridesenter, hvor den kommer til å bli brukt mye i rundball kjøring med frontlasteren og i litt transport. Er denne traktoren egnet til dette arbeidet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Å påstå at rattgir på Ford xx10 serie er bra er vel likestillt med å si at kraftuttaksinnkopling på 1XX MF er bra:-( 2. til 3. gir vice versa er håpløst. Spesiellt i høyserie ved transport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Fords gamle rattgear finnes i to versjoner. Den eldste, også kalt \"\;roapparat\"\; har et utrolig kronglete gearmønster. Håpløs mellom 2. og 3. eller omvendt. Men den nyere har vanlig H-mønster og fungerer greit nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Har en Ford 4610 med eldste typen rattgir. Er veldig fornøyd selv om det er litt mye frem og tilbake mellom 2 og 3 gir. Men synes ikke det er noe stort problem. Synes også at girkassen er veldig fint synkronisert- faktisk fullt på højde med Dynashiftkassen som satt på vår MF 6140, (den gang vi kjørte MF...) En annen fordel er at man slipper å ha girstengene mellom beina som var vanlig i den tid- MF hadde det vel også i mange år på deres 300-serie.. Men når man snakker om 6610 bør man absolutt velge SuperS-førerhus og dermed også sidemonterte girspaker og DualPower. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.