Gå til innhold

har noen spørsmål, ang. kjøp og salg av traktor.


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg skal nå selge traktoren min. og det er en person som er inntrisert i den.

 

men han bor et stykke fra meg, så han bestiller bare frakt,for og hente traktoren.

 

hvordan bruker dere og gjøre det med salgsmelding? når kjøper ikke har mulighet til og komme og skrive under?

 

det er jo slik at biltilsynet vill ha vognkort DEL 2. og ikke en jeg skriver ut fra nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jeg skal nå selge traktoren min. og det er en person som er inntrisert i den.

 

men han bor et stykke fra meg, så han bestiller bare frakt,for og hente traktoren.

 

hvordan bruker dere og gjøre det med salgsmelding? når kjøper ikke har mulighet til og komme og skrive under?

 

det er jo slik at biltilsynet vill ha vognkort DEL 2. og ikke en jeg skriver ut fra nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1
Send del 2 i posten til kjøper når du har mottat betalingen, så får han skrive under å levere til biltilsyn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

men det er jo jeg som skal levere den til biltilsynet.

 

gjore det en gang før, og da sendte ikke ny eier salgsmeldingen, så da sto jeg som eier, vill ikke oppleve det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner det går at du skriver under del 2 og sender den til Biltilsynet, og samtidig skriv du under på den gamle typen kjøp og salgsmelding som du sender til kjøper som han då skriver under på og som han sender til biltilsynet(http://www.vegvesen.no/_attachment/62215/binary/15824).

 

Ring nermeste trafikkstasjon, så får du svar på dette.

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Kontakt/Kontakt+oss/Telefon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Å signere (og late som om signaturen er ekte) på andres vegne er dokumentforfalskning og må frarådes på det sterkeste.

Få kjøper til å skrive følgende dokument:

\&quot\;NN (selger) gis herved rett til å registrere kjøretøy xxx (type kjøretøy) med kjennetegn yyy i mitt navn.\&quot\;

Han må skrive sitt navn, adresse og personnummer eller org.nummer.

Dokumentet må være signert av kjøper.

Dette dokumentet leverer du sammen med utfylt del 2 til Biltilsynet. Da kan (og skal) du signere for kjøper på del 2. Du kan godt vente med signeringen til du står i skranken hos biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...