Gå til innhold

Tractor of the year 2009.


Gjest

Anbefalte innlegg

Kva for ein traktor bør vinne Tractor of the year 2009?

 

For dei som ikkje har fått med seg kva traktorar som er nominert. Desse er traktorane er med:

 

New Holland T6080

McCormick XTX 145

Massey Ferguson 8690

John Deere 7530 E-Premium

JCB 7230

Deutz-Fahr Agrotron M650

Claas Axion 840 CVT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva for ein traktor bør vinne Tractor of the year 2009?

 

For dei som ikkje har fått med seg kva traktorar som er nominert. Desse er traktorane er med:

 

New Holland T6080

McCormick XTX 145

Massey Ferguson 8690

John Deere 7530 E-Premium

JCB 7230

Deutz-Fahr Agrotron M650

Claas Axion 840 CVT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Hva som riktig er kriteriene for å bli årets traktor veit jeg ikke - men det er kanskje to som virkelig utpreker seg som nyskapende.

 

JCB har skapt noe helt nytt ut i fra hva de har tilbudt fra før, og jeg tror den traktoren kan bli en entreprenørhit, sjøl om prisen er stiv, og forhandlernettet her i landet er så som så.

 

John Deere sin E-Premium lanserer vel noe rimelig nytt med generatoren og muligheten for å drifte redskap på strøm. Dessuten har den vel ei ny hytte, i alle fall ny for John Deere.

 

I kategorien personlige favoritter (som jeg ikke har sett en gang) er vel Deutz-Fahr og Claas. Deutz fordi det er en veldig spennende traktor, og Claaas fordi jeg har veldig sansen for Ares, sjøl om det nok er en helt annen traktor. Men jeg vil jo tro Claas har beholdt noe av det som gjør Ares\'en så god å kjøre, hytte- og framakselfjæringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en som ikke bør vinne er mfen, en traktor som kun eksisterer på konseptstadiet har vel strengt tatt ikke noe i kåringen å gjøre.

 

synes ikke 7530 representerer videre nyskapning, bortsett fra strømdriften, som er meget spennende og i seg selv et sterkt argument for JD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
En traktor som hvertfall ikke bør vinne er NH T6080, en gammel Tm med Tsa utsene. Synes sjøl Mf`en er ganske artig. Men mange gode kanidater velge mellom.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjarne2_1

Her er det masse bra traktorer og velge mellom. Den som vant den store testen som tyske Profi gjennomførte nå ved årsskiftet var Deutz Fahr Agrotron. Disse traktorene er utviklet og utstyrt med komponenter som er anerkjent som de yppertste på markedet, bl.a. med fireventils commonrail motorer fra Deutzfabrikken i Köln, powershift- og trinnløse gearbokser fra ZF, akslinger fra ZF, elektronikk, hydraulikk og innsprøytning fra Bosch. I tillegg er de nå utstyrt med skivebremser i framakselen. De har en drivlinje som sammen med Fendt er den mest drivstofføkonomiske og mest holdbare som er på markedet pr. i dag. I

tilegg er Agrotron kjent for sin romslige, oversiktlige hytte, sin suverene betjening og kjørbarhet og sin holdbarhet. Dette vil derfor være en klar favoritt til å bli årets traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
TG: Hadde T6080 på prøve ivår og det var en stor skuffelse. Trodde at det kom noen endringer på den nye T6000 serien utenon motoren. TM kassa går det ikke ann og rygge med det går jo så jævlig tregt, innvendig er den jo så kjedelig og traktoren er noe av slappeste jeg noen gang har kjørt langs en veg, var jo ikke innkjørt enda men den var noen hakk lattere enn min 6830 når den var helt ny, men ellers en helt ålreit traktor for bønder, ikke entrepnører!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Nå er jo ikke alle traktorene her helt nye, men kommet ny girkasse som trinnløs osv. Å da mener jeg det blir litt rart at en sånn skal bli årets traktor.

 

Jeg mener ut i fra det at Deutz eller JCB bør stikke av med seieren. Var oppi 8250 på agrosjå i går, og der har det skjedd mye. Hadde 7230 (7200) kommet med trinnløs så hadde den vært vudert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det her er en \&quot\;duste\&quot\; konkuranse! det er jo råflotte traktorer alle sammen,det er jo stort sett bare kundens smak og behag som avgjør.Videre så har det vel aldri vært mindre forskjell mellom røde grønne og blå traktorer-det er da i hvertfall få som kan kales @dårlige\&quot\;kan aldri huske at vinnerene har vært synonymt med enorme salgstall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...