Gå til innhold

Fendt 400 Vario serien


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med de første av disse? ( 409-412 ) Fungerer transmisjonn bra, er det noen kjente problemer med traktoren generelt? Er den smidig å kjøre. Traktoren er jo ganske tung i forhold til effekten, vil den dermed føles litt "dau"?

Den skal for mitt vedkommende eventuelt brukes hovedsaklig til slåing, raking, brøyting som entreprenør samt litt vanlig gårdsarbeid hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Er det noen her som har erfaring med de første av disse? ( 409-412 ) Fungerer transmisjonn bra, er det noen kjente problemer med traktoren generelt? Er den smidig å kjøre. Traktoren er jo ganske tung i forhold til effekten, vil den dermed føles litt \&quot\;dau\&quot\;?

Den skal for mitt vedkommende eventuelt brukes hovedsaklig til slåing, raking, brøyting som entreprenør samt litt vanlig gårdsarbeid hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er traktorer som har \&quot\;bevist\&quot\; at de fungerer bra. Er vel ingen spesiele ting, men har selvsagt skjedd ting med disse og.Ville ikke kjøpt mindre en 411, ellers blir det for daudt.Negative ting med traktoren er at de mangler TMS. Og har mekanisk hydrauilkk. Hydraulikk spaken er dessuten håpløst plasert nede ved gulvet ved siden av setet. Mener JD med comandarm er et mye mer komfortabelt alternativ til samme pris, i forhold til \&quot\;gammel\&quot\; 400 Vario.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
409-412 har EHR betjening av trepunkt, men mekanisk betjening av spoleventilene. Ellers er det en smidig og kompakt traktor synes nå jeg da.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har EHR ja, men ein såpass dyr traktor burde hatt bedre plasert betjening av spoleventiler....Enig at Fendt er kompakt og smidig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fendt 412 drar bra og er snill på diesel. jeg ser noen fordeler med mekanisk spak til spoleventilene. Den virker i alle år, uansett kjøring i salt osv. Her blir det ingen irring og dårlig kontakt med årene...! Spaken er 4-veis og fin å bruke på feks fres med sving på tut og hyd toppklaff.

Meget behagelig førermiljø.

Det står en pen 04 mod til salgs i Re i Vestfold! Løp og kjøp! Gått noe rundt 2500 timer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...