JHM Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Hei. Nokon som har nokon formeining ang. desse to traktorane. Har 4835 nå og har vore fonøyd med den, men kjem til å trenge ein litt større ettersom me har planar om utviding av produksjon. Tenkte å kjøpe brukt , ca 2 år gml. Må ha lastar, og må ha plass til skikkeleg kjetting ettersom eg likar meg på skogen. Og helst passasjersete. Har drøymt litt om 6040 elite, men er nok for stor for mi drift.. sukk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 tl100a har jo ikke noen god mulighet for passasjersete. Ellers tror jeg dette er gode traktorer begge to, men n101 ligger muligens høyere i pris? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Tror N101 blir en traktor som er en serie større, mer sammenlignbar med NH 6010. TLa en blir en lettere traktor med samme antallet hester, så TLa\'\'\'\'en blir antagelig lettere og sprekere, antagelig billigere også. Det er vel plass til 38 tommers bakdekk og kjetting på Valtraen, mens det blir max 34 tommer på TLa\'\'\'\'en. Starter lett i kulde begge to, Tla bruker lite diesel(kan ikke uttale meg om valtraen) vil anta at det også er større hydraulikkpumpe på valtraen. Har du sett at det er kampanje på NH T 5050 (97 hk) til 329.000, kanskje et godt alternativ til å kjøpe brukt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Det er helt sikkert samme motoren, 5050 og 5060 er helt identiske, men jeg er litt usikker på om det er noen små forskjeller når en kommer opp på 5070. Når det gjelder importtraktorer så tror jeg det er mest dekk/hjulutrustning, girkasse og at det ofte er waltershide(hvordan det nå skrives) trekkstenger som er de største forskjellene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Samme grunnkonstruksjon på motorene i T50-serien. Fikk opplyst at det ikke var samme dieselpumpe i 70 som 60. Tror man kan skru en 5060 til 70-nivå, men ikke like mye som man kan skru en 70:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Enda så mye jeg heier på NH i den størrelsen her må jeg få sagt at xeobib fikk N92 til å høres nesten gratis ut i forhold til 5050 :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PL_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 PS! Sjekk hva som er med av utstyr på Valtraen. De leveres std. med smale dekk, uten aircondition, kun 2 hydr uttak bak, uten framskjermer etc. Selv kom jeg opp i 70000 kr i nødvendig utstyr, og da var det ikke akkurat overspekket traktor jeg fikk tilbud på.... Må sikkert legge en del på NH også, men er ganske sikker på at prisforskjellen blir vesentlig større enn \"\;tilbudsprisene\"\;. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PL_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Mulig skreddersømmen har blitt rimeligere, men et par år siden kostet oppgradering til 440/540 ca 5000 kr og 480/600 ca 20000 kr pga andre felger. 3 og 4 de uttak ca 4000 kr pr stk, skjermer 4400 kr. I tillegg satte jeg opp bl.a. jordbruksdrag 3300 kr, passasjersete 4600 kr, luftfjæring sete 5000 kr, ekstra arbeidslyspakke ca 5000 kr etc. Tror ikke man kan regne med mye rabatt på utstyret når det er kampanjepris på traktoren, men det er lov å prøve :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PL_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Helt klart et godt alternativ, men med litt mer risiko mhp. hvordan den er behandlet av forrige eier. Iallefall viktig å sjekke at servicer er korrekt utført og tegne maskinskadeforsikring. Og som du sier, det utstyret jeg ramset opp sitter på de aller fleste traktorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 semi-powershiftkassa til Valtra vil vel kanskje stjele noe mer futt enn den dønn mekaniske girkassa (bortsett fra kløtsjfritt vendegir) til NH. Også må du ta med i betraktning at NH har 3 kraftuttakshastigheter, DET har ikke Valtra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Hvis det skulle bli aktuelt så har jeg en 1,5 år gammel Valtra N92 som jeg vurderer å selge. 440/65-24 og 540/65-34 multibib, høye kjørelys, 3 hydr. uttak, AC, original laster med hydr. redskapslås, elektrisk original joystick i armlenet, 540/540E. Gi lyd hvis det er aktuelt. Forhandler vurderte den muntlig før jul til 450.000. Gi lyd hvis aktuelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Åge_1 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Jeg er i ferd med å ta en avgjørelse mellom N92 og T5060/70 Prisen på likt utstyrt T5060 og N92 er ubetydelig. Ja Valtra har 5 års garanti. Jeg har sjekket servicekostnad på begge til 3000 timer. Valtra ca 46000, NH ca 34000. Differansen dekker lett maskinskadeforsikring i perioden. Valtra har helt klart noen finesser(3 hurtiggear, Hi-Tech vendegear, AutoN og Auto 1 og 2). T5060 er lettere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 vil tippe at det er meir sprut i tla`en. n92 e forholdsvis tung i forhold til hk. men n92 e jo ein mykje meir komfort traktor. er vel meir i \"\;klasse\"\; med ts100a, enn tl-a...? har du beresvak jord, ville eg holdt ein knapp på tl-a. Blir nok heilt sikkert nøgd med begge, og lykke til med valet!:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Valtra N 92 er tung, ja. Var nettopp på avfallsplassen med jern og rundballeplast. N92 m/laster, tom snøskuffe og full tank=5900kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NH_5070_1 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Hei JHM. 5060og 5070 har samme motor men ikkje samme diesel pumpe.Men det som kanskje er like viktig er att den har ein lamell mer på clutshen til pto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Valtra N92 og N82 har IKKE el.hydr diff sperre framme. Bare i bakakslingen. N101 og oppover kan leveres med slik diffsperre framme. N92 og N82 har frampartn fra en A-serie og da er det en annen enklere framaksling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.