Jump to content

Ford 6600


Guest

Recommended Posts

Guest Anonym

Har du rust på ein motorblokk eller noko anna. Da er det bare å pusse vekk rustet, ta på grunning og lakkere.

 

Men vis blokka har meir enn bare overflate-rust nyttar det nok ikkje med å pusse, da må du nok bytte blokk eller motor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Ja, de er utsatte for korrosjon i blokka med påfølgende sprekking, ha alltid i korrosjonshemmende middel i fryseveska i 6600en
Link to comment
Share on other sites

Guest Him_self_1
de jeg vet om er: 4600,6600,6610 disse sprakk garantert etter kort tid når motoren var ny, så de fleste har byttet blokk en gang. rusten kommer særlig på de 3 syl men egentlig alle de gammle fordene der er utsatt, o-ringen rundt foringen slutter og tette når det vblir rust, noe som resulterer vann i oljen. 3000 hadde problemer med kjøling
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Størst problem var det på 4 sylindret ford, 70 tallet og fram til slutten av 80 tallet. De fleste som har byttet blokk/motor, sitter det kryssblokk. Disse kan kjennes igjen på utsiden at det er støpt kryssende spor på. Det er heller ikke foringer i Ford motorene, så det som skjær er at det blir korrosjon i sylinderveggene og til slutt blir det hull. Man får kjøpt vannfiltersett og man skal ha korrosjonsvæske når man bytter frostvæske.

Det er ikke farlig og kjøpe en gammel ford,men man MÅ sjekke hvordan frostvæsken ser ut, og høre med eier hvor ofte dette er skiftet. For utenom dette er det en bra sliter!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...