Guest Anonym Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 hvordan er ford 6600? ruster denne typen i blokken(har hørt ford ruster i blokk)? noe svak heter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 hvordan er ford 6600? ruster denne typen i blokken(har hørt ford ruster i blokk)? noe svak heter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Har du rust på ein motorblokk eller noko anna. Da er det bare å pusse vekk rustet, ta på grunning og lakkere. Men vis blokka har meir enn bare overflate-rust nyttar det nok ikkje med å pusse, da må du nok bytte blokk eller motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Challenger-fan: jeg mener inne i blokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Ja, de er utsatte for korrosjon i blokka med påfølgende sprekking, ha alltid i korrosjonshemmende middel i fryseveska i 6600en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 er dette det samme på alle ford traktorer? og hvor fort ruster det hvis man ikke har korrosjonshemmende middel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 de jeg vet om er: 4600,6600,6610 disse sprakk garantert etter kort tid når motoren var ny, så de fleste har byttet blokk en gang. rusten kommer særlig på de 3 syl men egentlig alle de gammle fordene der er utsatt, o-ringen rundt foringen slutter og tette når det vblir rust, noe som resulterer vann i oljen. 3000 hadde problemer med kjøling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 så det er dumt og kjøpe en brukt ford da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Størst problem var det på 4 sylindret ford, 70 tallet og fram til slutten av 80 tallet. De fleste som har byttet blokk/motor, sitter det kryssblokk. Disse kan kjennes igjen på utsiden at det er støpt kryssende spor på. Det er heller ikke foringer i Ford motorene, så det som skjær er at det blir korrosjon i sylinderveggene og til slutt blir det hull. Man får kjøpt vannfiltersett og man skal ha korrosjonsvæske når man bytter frostvæske. Det er ikke farlig og kjøpe en gammel ford,men man MÅ sjekke hvordan frostvæsken ser ut, og høre med eier hvor ofte dette er skiftet. For utenom dette er det en bra sliter!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 hvordan er det med Ford 5610? hvurderer og kjøpe en sånn med 4000timer. ruster disse mye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 7245_1 Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 40 tusen fer motor til ford 6600, i fjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.