Gå til innhold

nedregistrering


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

ville vel tro det ¨bare¨ er å legge inn elektronisk hastighet/turtall sperre og vise den på biltilsynet og får den godkjent som det:)

vet ikke helt hvordan de sjekker traktorer på biltilsynet, men har de utstyr for lastebil burde det vel gå med traktor og.

 

det skal sies at jeg ikke har gjort dette, men det virker logisk sånn\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Hastigheten må settes ned elektronisk. En inspektør må prøvekjøre traktoren, gjerne med en GPS ombord og teste at hastigheten er lovlig. Jeg har hørt at kravene varierer litt mellom de ulike biltilsyn. De forlanger i allefall en dokumentasjon fra merkeverksted. Bl.a. på Gjøvik har de bedt om å få utskrift fra EIK-verkstedets programmeringscomputer når det gjelder Fendt.

Noen har også forlangt at en servicemann fra merkeverkstedet må være med og godkjenne traktoren, og vise fram at hastigheten er satt ned. De godtar i allefall ikke at du setter ned hastigheten i et display selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

det er såpass ja:)

 

vet jo at det på fendt er veeeeldig enkelt og lure en stakkar fra biltilsynet som aldri har sitti i en sånn traktor før ihvertfall, er jo bare å dra vmax spaken ned til førti det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp nedregistrert en Claas Arion nå. Lmb forhandler omprogramerte data på traktor, bestillte time på biltilsynet,og må inn og levere papirer på jobb personlig. Traktor behøvde ikke å vises. Forhandler tok seg betalt for jobben. Enkelt og greit. Har også hørt rykter om at det er endringer på vei i forhold til 50 km traktor og førerkortregler noen som vet mer om dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Ser absolutt en hensikt med nedregistrering, hvis det er billigere en å kjøpe en med 40 km på lavt turtall - mye mindre diesel og støy. Personlig tror jeg veldig mange ikke sparer mye tid på å kjøre 50 kontra 40. Det er også veldig mye lettere for andre å komme forbi, men det er klart at dette er veldig indiviuelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...