Gå til innhold

Hjelp Mf135 stoppet.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hjelp

Traktoren min stoppet i går. Etter å ha prøvd noen ganger startet den etter 1 time, men så stoppet den igjen. Trodde kanskje at det var fryst i filtere eller rør så byttet begge diesel filterene og luftet veldig lenge, men den vil ikke starte. Har diesel i retur fra pumpen når jeg pumper så ser ikke ut til at det er tett.

 

Noen som har noen tips om hva som kan ha skjedd?

 

Holder det å lufte den på rørene som går ut til dysene men på pumpen? eller må jeg luft på alle dysene?

 

Påforhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plankthon_1

Hjelp

Traktoren min stoppet i går. Etter å ha prøvd noen ganger startet den etter 1 time, men så stoppet den igjen. Trodde kanskje at det var fryst i filtere eller rør så byttet begge diesel filterene og luftet veldig lenge, men den vil ikke starte. Har diesel i retur fra pumpen når jeg pumper så ser ikke ut til at det er tett.

 

Noen som har noen tips om hva som kan ha skjedd?

 

Holder det å lufte den på rørene som går ut til dysene men på pumpen? eller må jeg luft på alle dysene?

 

Påforhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at fødepumpen gir nok? Om det er nok til at den starter, er det ikke sikkert den gir nok når motoren blir belastet.Det er en sil i fødepumpa, den ville jeg ha sjekket.

Lufting: sikrest resultat med å lufte hele \&quot\;serien,\&quot\; både nedre og øvre lufteskrue på dieselpumpa, bruk håndpumpa hvis du ikke vil knekke batteriet. Pump til diesla renner ren og grønn, uten bobler. Så ville jeg lufte 1 dyse, klarer seg normalt med 1 dyse på 3 og 4 sylindre. Nå kan du kinne til motoren går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snubber_1

Hei

hvis du har store problemer med å få start, så ville jeg nok ha luftet på dieselpumpa også, 2 plasser du kan lufte der, nedre og øvre. Det gjør man ved hjelp av hendelen på fødepumpen. Når man får ren diesel fra øvre luftesrkue på pumpa, (skrur fast alle skruer så systemet er tett) så kan man løsne på mutteren på den ene injektoren for så å kjøre motoren på starteren til luften er ute av systemet. Som oftest begynner motoren å tenne når du ser antyning til diesel som kommer ut av mutteren du løsnet. Da burde ting begynne å ordne seg.

 

Sikkert ikke så godt forklart, og du har kanskje gjort denne sekvensen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Jeg kjøpte ett tilsetningstoff på Bilxtra for å tilsette i dieselen, dette for å rense dysene. siden har jeg ikke hatt problem med at dieselen fryser og nå er det heller ikke svart røyk når jeg starter traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym
Samme skjedde m min 135. Etter å ha tatt filtrene nærmere i øyesyn viste det seg at det var is her. Taua traktoren baklengs ut av skogen, fikk den ned på gården og skifta filter. Ladet batteriet og lufta over begge filtrene (brukte fødepumpa), lufta dieselpumpa og v alle tre dysene. (NB se etter at det kommer bra m diesel ut- få kårkallen til å pumpe) Med nyladet batteri, motorvarmer og startgass i luftfilteret harka den seg igang i kulda etterhvert. Lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...