Gå til innhold

oljeskift - hjelp


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en 3050 som jeg skulle hat skiftet oljen i differensialen på forakselen. men i instruksjonsboken min finner jeg ikke hvilken tupe olje som skal brukest her. er det noen som vet det eller?

 

og i samme slengen lurer jeg på hvilke olje som skal i navene på framakslingen, kjører nå på en motorolje bare for å ha noe som smører inni. er det dårlig for navet?

 

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

hei. jeg har en 3050 som jeg skulle hat skiftet oljen i differensialen på forakselen. men i instruksjonsboken min finner jeg ikke hvilken tupe olje som skal brukest her. er det noen som vet det eller?

 

og i samme slengen lurer jeg på hvilke olje som skal i navene på framakslingen, kjører nå på en motorolje bare for å ha noe som smører inni. er det dårlig for navet?

 

takker for svar \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ringer du ikke forhandleren som sitter på alle tekniske data om denne modellen. Kanske du får vite om det er noe du bør sjekke når du driver på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

takker for svar.

Mc. på eiken i frakkajer der jeg kjøpte den er det umulig å snakke med de i betjeningen. er ikke fornøyd med servicen der inne hittil. jeg kunne for all del ringt en annen eik da, men jeg satt her inne på debatten alikevell så det var så enkelt å legge inn et innleg \;)

 

men jeg skal gå innpå de nettsidene å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snubber_1

Hei

Jeg skiftet på en MF 3050 87 mod. Den skulle ha 10w30 på framdiff, framnav og gearkasse/hydraulikk. Brukte Statoil Multiway 10w30, som tilfredstiller kravene MF 1135 som var angitt i instruksjonsboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...