Gå til innhold

ford 4630-4830


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest kåre_m_1

Takk for info.Har vurdert en slik som traktor nr

2 , men skulle helst vært under 2,40 høy så jeg hadde kommet inn i møkkjelleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1
Hvis du ikke insisterer på Ford, kunne du tatt en kikk på MFs 300-serie. Den første 360-en, som vel er i nesten samme effektklasse, er 2,36 høy. FINN-kode 13521512, for eksempel. 4400 timer. Disse har dog ikke vendegir, høyden økte til 2,40 på de utgavene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 serien til ford har jo 40 km og litt betre komfort så lenge ein klarer å åle seg inn i hytta. Vil ikkje sei at mf 360 kan konkurere med den. Men i fra mf 362, 372, 382 blir det ein del betre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1

Sant, men nå var vel saken at høyden var et tema her. Selv om du har stressless og kald pils i traktorhytta kommer du ikke noe lettere inn i møkkjelleren :-)

 

Til opplysning har jeg hørt om flere girkasseproblemer med 30-serien til Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og difor nevnte eg 362osv. Skal innrømme eg ikkje veit høgden på desse med 16,9 dekk, men tippe den er lågare enn forden. Men med nokre kalde pils tør han kansje prøve uten å måle først:-) Men eg har aldri vore nokon stor tilhengar av 30 serien sjølv heller. Det er vel vendegiret det har vore problem med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Takker for svar.(jeg hever heller takhøyden i møkkjelleren enn å kjøpe en ferguson)he he.Har aldri prøvd en 30 serie

ford , men syns de ser kjekke ut..Er er New Holland tnd 65 no lavere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1

TN65D er oppgitt til 2,30, så der skulle du ha god margin. Alle slike opplysninger finner du på http://konedata.net/Traktorit/. Sida er på finsk, men tabellene er også på engelsk.

 

362 med 16,9 er visst 2,33, så det var ikke noe dumt forslag, men MF er tydeligvis uaktuelt.

 

Det var en diskusjon her på forumet for ikke lenge siden om Ford 5030, du kan jo spore opp den. Til je\; jeg har hørt om flere typer problemer med girkassa, uten at jeg husker detaljene nå. Naboen kløyvde i hvert fall sin 4830 to eller tre ganger, tror jeg. Selv er det sjelden jeg ser en 30-Ford, selv om effektklassen var midt i smørøyet da disse var nye - det kan kanskje være et tegn på at serien ikke er det beste Ford har laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1
Takk for tips om data siden,vært der før men fant den ikke igjen..Da er det vel en TND en skulle hatt tak i ..eneste minus er vel prisen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg har ikke så mye kunnskap om ford 30 serie, men naboen har en 4630 1994 mod og den går ikke i 40km som je sier, den har en toppfart på maks 28 km
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en tdd da? Enklere og billigere en tnd ,men også litt større da.... Men uansett en drøm å kjøre i forhold til ford 30 serie, og mye sprekere. Ford 5030 er sørgelig lat.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1

Vel, det var dette med høyden, da. 2,62 på TDD-serien. Man kan sikkert fortsette å ramse opp traktorer som er bedre enn Ford sin 30-serie, men hvis poenget er at de maks kan være 2,40 høye har det lite for seg.

 

Hvis du er villig til å vurdere andre merker har du en del Lamborghini-/Hürlimann-kameleoner å velge i. De er gode på lave hytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1
Mulig jeg var utydelig, men høyden på TDD-serien er altså 2,62 meter. Herunder også TD90D. Skal traktoren være Ford eller New Holland, må det nok være en TND. Eventuelt en av disse rare Fiat-utgavene som ble med over etter sammenslåinga, 66-serien, tror jeg den het. Men da er vi over i skral effektklasse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

66 serien gjekk iallefall opp til 80 hk(80-66) men du meinte kansje dei små som heitte 45\\50\\55-66 eller 35 serie når den var blåmalt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1

5610-2:

Hva slags hytte er det på den? De hyttene fra -83 var helt forferdelige\; trange itter lavt, ser dårlig og pedale er høyt plasert og har lang vandring. Senere utgaver er mye bedre.

Ellers gode traktorer, bruker diesel, brommer og ryker slik som bare en ekte ford gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1
Rattgiring, regner jeg med? De *610-ene jeg har kjørt har vært kurante traktorer. 2WD-utgaven steiler lenge før hydraulikkpumpa gir seg. Suveren utsikt til trekkrok. 8+4-kassa egner seg dårlig til laster- og annet vendegirsarbeid, men selve giringa venner man seg fort til. Ganske spreke traktorer i forhold til størrelsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1
Sannelig dukka det opp en TN75D på finn.no. 2000-modell, laster og bare 900 timer på telleren. 230 000,-. Løp og kjøp :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...