Gjest Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 På min McCormick MC 115 2008 mod så har jeg problem med at den er veldig tregstartet når jeg skal starte den opp om morgonen. Går veldig ujevnt og ryker veldig. Drar i gang startmotoren 20-30 ganger på det verste før den begynner å gå brukbart..jo kaldere jo verre. Men den må gå på tomgang i 4-5 min før jeg kan ta løs,vist ikke stopper den. Jeg har sjekket diselen,den var helt svart og jeg mistenker at det er motorolje i diselen. Har tappet tom diseltanken og fyllt på ren disel og skiftet filtrene hele 2 ganger på 1 mnd. (Motoren gjekk ikkje noe særlig bedre,fortsatt tregstartet om morgonen,men når den har fått stått å gått en stund fungerer traktoren bra resten av dagen. Problemet er tilbake når motoren har blitt kald.) Men etter å ha kjørt 3-4 dager såg jeg at diselen begynte å bli svart igjen.. Diselen på gårdstanken er ren og fin,og de andre maskinene går som normalt.. Noen som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 På min McCormick MC 115 2008 mod så har jeg problem med at den er veldig tregstartet når jeg skal starte den opp om morgonen. Går veldig ujevnt og ryker veldig. Drar i gang startmotoren 20-30 ganger på det verste før den begynner å gå brukbart..jo kaldere jo verre. Men den må gå på tomgang i 4-5 min før jeg kan ta løs,vist ikke stopper den. Jeg har sjekket diselen,den var helt svart og jeg mistenker at det er motorolje i diselen. Har tappet tom diseltanken og fyllt på ren disel og skiftet filtrene hele 2 ganger på 1 mnd. (Motoren gjekk ikkje noe særlig bedre,fortsatt tregstartet om morgonen,men når den har fått stått å gått en stund fungerer traktoren bra resten av dagen. Problemet er tilbake når motoren har blitt kald.) Men etter å ha kjørt 3-4 dager såg jeg at diselen begynte å bli svart igjen.. Diselen på gårdstanken er ren og fin,og de andre maskinene går som normalt.. Noen som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zetor_1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har du peilet motorolja da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det virker som den bruker litt mye olje,peiler som regel annenhver-tredje gang jeg fyller disel,og da ser jeg at det har minket litt. I instrumentpanelet kommer av og til også opp en lampe som blinker \"\;kritisk\"\;,og av og til en rød stopp lampe. Det skjer når jeg starter opp motoren på morgonen. Da går som regel motoren ikke opp i maks turtall og maks 30 km/t. Men slår jeg av motoren og starter den igjen kan den plutselig gå helt normalt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NH_5070_1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Tror du skal få sjekket dysene på den. Viss det er elektronisk innsprøyting på den å eine dysa lekker formye på returen får du dei problemene. Er enkelt for eit verksted å sjekke retur mengden fra dysene uten å demontere dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 æ ska reng å sjekk..ka med dieselpump? blir ikje den smurt med olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NH_5070_1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Er du sikker på att det er motorolje eller kan det være sot? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 sot? hvordan d? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det pleier å være stikk motsatt, at motorer får diesel i motorolja. Men det er fullt mulig at du kan få motorolje i dieselen, fordi dieselpumpa får tak i olje og suger inn fra registeret på motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Det kan godt være sot..det jeg har registrert er at dieseln er svart..olje brukte den mye av før problemene dukket opp også. Dieselpumpen er vel ikke oljesmurt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Har denne traktoren Perkins commonrail?? Da er det sot du ser og mye mulig en injektor som er løs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 det er en perkins comandrail ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NH_5070_1 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Tror det er i forbindelse med dysene ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hvis dysa ikke tetter mot toppen går forbrenningstrykket i returkanalen fra dysa. vil nok lukte eksos i tanken og i filtrene. Er vel lurt å la merkeverkstedet se på saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 kan det vere at det er vann i diesel? at soten kommer pga vann i diesel. CR motorene tåler ikje vann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 traktoren er vel reparert nå? så hva var feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasm Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Har en international 785xl ,det kommer disel i motor olja er det noen som vet årsaken ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.