Gå til innhold

Motorolje i disel


Gjest

Anbefalte innlegg

På min McCormick MC 115 2008 mod så har jeg problem med at den er veldig tregstartet når jeg skal starte den opp om morgonen. Går veldig ujevnt og ryker veldig. Drar i gang startmotoren 20-30 ganger på det verste før den begynner å gå brukbart..jo kaldere jo verre. Men den må gå på tomgang i 4-5 min før jeg kan ta løs,vist ikke stopper den. Jeg har sjekket diselen,den var helt svart og jeg mistenker at det er motorolje i diselen. Har tappet tom diseltanken og fyllt på ren disel og skiftet filtrene hele 2 ganger på 1 mnd. (Motoren gjekk ikkje noe særlig bedre,fortsatt tregstartet om morgonen,men når den har fått stått å gått en stund fungerer traktoren bra resten av dagen. Problemet er tilbake når motoren har blitt kald.) Men etter å ha kjørt 3-4 dager såg jeg at diselen begynte å bli svart igjen..

Diselen på gårdstanken er ren og fin,og de andre maskinene går som normalt..

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min McCormick MC 115 2008 mod så har jeg problem med at den er veldig tregstartet når jeg skal starte den opp om morgonen. Går veldig ujevnt og ryker veldig. Drar i gang startmotoren 20-30 ganger på det verste før den begynner å gå brukbart..jo kaldere jo verre. Men den må gå på tomgang i 4-5 min før jeg kan ta løs,vist ikke stopper den. Jeg har sjekket diselen,den var helt svart og jeg mistenker at det er motorolje i diselen. Har tappet tom diseltanken og fyllt på ren disel og skiftet filtrene hele 2 ganger på 1 mnd. (Motoren gjekk ikkje noe særlig bedre,fortsatt tregstartet om morgonen,men når den har fått stått å gått en stund fungerer traktoren bra resten av dagen. Problemet er tilbake når motoren har blitt kald.) Men etter å ha kjørt 3-4 dager såg jeg at diselen begynte å bli svart igjen..

Diselen på gårdstanken er ren og fin,og de andre maskinene går som normalt..

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som den bruker litt mye olje,peiler som regel annenhver-tredje gang jeg fyller disel,og da ser jeg at det har minket litt. I instrumentpanelet kommer av og til også opp en lampe som blinker \&quot\;kritisk\&quot\;,og av og til en rød stopp lampe. Det skjer når jeg starter opp motoren på morgonen. Da går som regel motoren ikke opp i maks turtall og maks 30 km/t. Men slår jeg av motoren og starter den igjen kan den plutselig gå helt normalt igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH_5070_1
Tror du skal få sjekket dysene på den. Viss det er elektronisk innsprøyting på den å eine dysa lekker formye på returen får du dei problemene. Er enkelt for eit verksted å sjekke retur mengden fra dysene uten å demontere dysene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Det pleier å være stikk motsatt, at motorer får diesel i motorolja. Men det er fullt mulig at du kan få motorolje i dieselen, fordi dieselpumpa får tak i olje og suger inn fra registeret på motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være sot..det jeg har registrert er at dieseln er svart..olje brukte den mye av før problemene dukket opp også.

Dieselpumpen er vel ikke oljesmurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dysa ikke tetter mot toppen går forbrenningstrykket i returkanalen fra dysa. vil nok lukte eksos i tanken og i filtrene.

Er vel lurt å la merkeverkstedet se på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 9 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...