Guest Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 På min McCormick MC 115 2008 mod så har jeg problem med at den er veldig tregstartet når jeg skal starte den opp om morgonen. Går veldig ujevnt og ryker veldig. Drar i gang startmotoren 20-30 ganger på det verste før den begynner å gå brukbart..jo kaldere jo verre. Men den må gå på tomgang i 4-5 min før jeg kan ta løs,vist ikke stopper den. Jeg har sjekket diselen,den var helt svart og jeg mistenker at det er motorolje i diselen. Har tappet tom diseltanken og fyllt på ren disel og skiftet filtrene hele 2 ganger på 1 mnd. (Motoren gjekk ikkje noe særlig bedre,fortsatt tregstartet om morgonen,men når den har fått stått å gått en stund fungerer traktoren bra resten av dagen. Problemet er tilbake når motoren har blitt kald.) Men etter å ha kjørt 3-4 dager såg jeg at diselen begynte å bli svart igjen.. Diselen på gårdstanken er ren og fin,og de andre maskinene går som normalt.. Noen som vet hva som kan være galt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 På min McCormick MC 115 2008 mod så har jeg problem med at den er veldig tregstartet når jeg skal starte den opp om morgonen. Går veldig ujevnt og ryker veldig. Drar i gang startmotoren 20-30 ganger på det verste før den begynner å gå brukbart..jo kaldere jo verre. Men den må gå på tomgang i 4-5 min før jeg kan ta løs,vist ikke stopper den. Jeg har sjekket diselen,den var helt svart og jeg mistenker at det er motorolje i diselen. Har tappet tom diseltanken og fyllt på ren disel og skiftet filtrene hele 2 ganger på 1 mnd. (Motoren gjekk ikkje noe særlig bedre,fortsatt tregstartet om morgonen,men når den har fått stått å gått en stund fungerer traktoren bra resten av dagen. Problemet er tilbake når motoren har blitt kald.) Men etter å ha kjørt 3-4 dager såg jeg at diselen begynte å bli svart igjen.. Diselen på gårdstanken er ren og fin,og de andre maskinene går som normalt.. Noen som vet hva som kan være galt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetor_1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Har du peilet motorolja da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Det virker som den bruker litt mye olje,peiler som regel annenhver-tredje gang jeg fyller disel,og da ser jeg at det har minket litt. I instrumentpanelet kommer av og til også opp en lampe som blinker \"\;kritisk\"\;,og av og til en rød stopp lampe. Det skjer når jeg starter opp motoren på morgonen. Da går som regel motoren ikke opp i maks turtall og maks 30 km/t. Men slår jeg av motoren og starter den igjen kan den plutselig gå helt normalt igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NH_5070_1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Tror du skal få sjekket dysene på den. Viss det er elektronisk innsprøyting på den å eine dysa lekker formye på returen får du dei problemene. Er enkelt for eit verksted å sjekke retur mengden fra dysene uten å demontere dysene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 æ ska reng å sjekk..ka med dieselpump? blir ikje den smurt med olje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NH_5070_1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Er du sikker på att det er motorolje eller kan det være sot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 sot? hvordan d? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Det pleier å være stikk motsatt, at motorer får diesel i motorolja. Men det er fullt mulig at du kan få motorolje i dieselen, fordi dieselpumpa får tak i olje og suger inn fra registeret på motoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Det kan godt være sot..det jeg har registrert er at dieseln er svart..olje brukte den mye av før problemene dukket opp også. Dieselpumpen er vel ikke oljesmurt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Har denne traktoren Perkins commonrail?? Da er det sot du ser og mye mulig en injektor som er løs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 det er en perkins comandrail ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NH_5070_1 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Tror det er i forbindelse med dysene ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Hvis dysa ikke tetter mot toppen går forbrenningstrykket i returkanalen fra dysa. vil nok lukte eksos i tanken og i filtrene. Er vel lurt å la merkeverkstedet se på saken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 kan det vere at det er vann i diesel? at soten kommer pga vann i diesel. CR motorene tåler ikje vann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 traktoren er vel reparert nå? så hva var feilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasm Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Har en international 785xl ,det kommer disel i motor olja er det noen som vet årsaken ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.