Gå til innhold

deutz agroplus 70-4


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal kikke på en deutz agroplus 70-4 1998-modell, og lurer på om det noen som har erfaring med denne modellen? Spesielle ting jeg bør sjekke? Generell erfaring med deutz hadde også vært fint å høre om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rapland_1
Jeg skal kikke på en deutz agroplus 70-4 1998-modell, og lurer på om det noen som har erfaring med denne modellen? Spesielle ting jeg bør sjekke? Generell erfaring med deutz hadde også vært fint å høre om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Deutz er jo gode traktorar det. Men agroplus er den enklaste varianten dei har, motoren er den samme som står i 06-serien, så den er gammal, men sterk og dieselgjerrig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Agropluss er noe av det beste man får innen småtraktorer. Godt utstyrt, lett og smidig, god komfort og kvalitet. Motoren er vel en Same 1000 serie. Traktoren er den samme som Same Dorado, Lamborghini Sprinter og Hurlimann XA. Same Deutz-Fahr bygger de store traktorene av Deutz og de mindre av Same.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
lettkjørt fin traktor men vær litt obs på at deuz er luftkjølt, har vært utefor at disse har \&quot\;varm skjært\&quot\; seg flere ganger, altsa at den sitter bom fast varm. men når den er kald så går den oftest igjenn dette leiter mye på motoren, som drar dårligere og bruker olje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1
Er ikke sikker på om det er SAME eller DEUTZ motor i disse jeg - Men uansett er de luftkjølte, da kan det være problem med varmeapparat. Dieselvarmer eller elektrisk..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Mener på at Deutzen er vannkjølt som Lamb. og Hurlimann. Motoren heter 1000.4W, 4 syl. water. En videreutviklet SLH motor fra 1984. Same ble vannjølt ca 2003-2004. Varmgang på luftkjølte er ikke noe problem så lenge kjølerillene blir gjort rere for hver service. Slurv med det er vel hovedårsaken til at noen har skjert seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ble forresten litt i tvil hvilke motor som står i 98 modellen. Hvertfall SLH i de som er som er noe nyere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rapland_1
Etter det jeg har funnet på nettet er det Nils som har rett angående motor, det er en gammal deutz som skulle være godt utprøvd.Er det noen som har erfaring med deutz-forhandleren på jæren? Jeg skrur lite selv så service fra forhandler/verksted blir viktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fant det jeg også. Deutz F4L913 luftkjølt motor fra 1996-2001 og SLH 1000 serie vannkjølt på nyere. Trodde motoren var lik siden resten var likt, untatt lyktene, med der tok jeg feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...