Gå til innhold

John Deere 7430


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest NGK_1
Har bestillt meg ein John Deere 7430. da eg bestillte den var det stort sett berre lov-ord om den her på forumet, men etterkvart har eg lese ein del om småtull med desse og problem som har ført til lengre verkstadopphold m.m. Eg lurer på om dette er \&quot\;barnesjukdommar\&quot\; eller feil som eg kan rekne med å komme borti? Kva slags erfaringar har folk med denne modellen? Reknar med at ingen har fått nye modellen med 50 km/t ettersom det var gått over eit halv års leveringstid på dei?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt meg ein John Deere 7430. da eg bestillte den var det stort sett berre lov-ord om den her på forumet, men etterkvart har eg lese ein del om småtull med desse og problem som har ført til lengre verkstadopphold m.m. Eg lurer på om dette er "barnesjukdommar" eller feil som eg kan rekne med å komme borti? Kva slags erfaringar har folk med denne modellen? Reknar med at ingen har fått nye modellen med 50 km/t ettersom det var gått over eit halv års leveringstid på dei?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nåkk at dette stort sett er \&quot\;barnesykdommer\&quot\;, å at traktorene som er solgt blir grei etter hvert som man for fikset opp i div.De som har kjøpt de første 30serien å som kommer fra tidligere JD oo/10/20 serie er jo ikke så veldig vant med problemer,så blir vel litt styr når noen får tull med nytraktorn:-).Regner med at JD har rydda opp i sakene når din 7430 blir produsert,så tror ikke du har noen grunn til å være bekymret for at du får problemer med \&quot\;doningen\&quot\;.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

Jeg er vel en av de første som som kjøpte 7530 med autopowr. Og jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i all kritikken. Jeg har ikke hatt problem med drev i firehjulstrekket, eller trøbbel med injektorene ( og tilsetting av totaktsolje i dieselen på en commonrailmotor er vel å betrakte som en dødsynd, særlig når den også har eksosgjenvinning!!!!!). De eneste som jeg har hatt trøbbel med så langt er EGR ventilen, og sensoren som styrer denne, og det ble ordnet omkostningsfritt i dag. Forela forresten en del av den kritikken som er fremkommet her på forumet, for servicemannen, og han sa at det var sterkt overdrevet. Og de har ikke til dags dao ikke vært skiftet en eneste autopowr kasse på 30 serie så langt, og feilratene på 30 serie er vesentlig lavere enn på 20 serie. Og 7030 har det vært særlig lite feil på.

Personlig er jeg veldig god fornøyd med 7530. Den drar godt og bruker lite diesel, og har hatt veldig få feil. Sjekka dieselforbruket på slåttearbeid, med 2.8 slåmaskin, JD 578 presse, og en del transporkjøring mellom jobbene, og havna

på et snitt på 8,9 liter pr time. I vinter så målte jeg den på snøbrøyting med k 70 skjere, og resultatet var ca 14,3 liter pr time. Så min erfaring er er at den faktisk bruker mindre enn min tidligere JD 6920 S. Og at 7530 drar godt kan slgeren som kom med case cvx 195 skrive under på.På 6 km med 305 høydemeter stigning med en fulllasta orkle dx 120, så skilte det fatige 8 sekunder til casens fordel, og den har 218 hk.

Jeg tror ikke de som kjøper 7530 eller 7430 ( ja hvorfor kjøpe den da ?????!!!!!) har noe å frykte.

Gled dere. Dere får en kjempemaskin, med god garanti og et godt service og deleapparat. Der er FK uslåelig.

 

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NGK_1
Høyres veldig lovende ut dette her!!:-) Er ikkje mykje av ekstrautstyr eg ikkje har tatt med. det einaste eg skulle hatt var frontløft, men d kan jo ettermonterast..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

TG.

 

Hengte meg litt opp i d dreve i 4hjulstrekket.

hvorfor blei d bytta? havari eller feil forspinn hva er grunnen?

å hva er dei andre store problema me denne serien, høres ut som du ha så mye informasjon om så mangt så eg e litt forviten på akkuratt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

Hei

 

har kjørt en del 7530, og den jeg kjører skal inn på 750 timers service i neste uke. Den er vel ca 10 mnd gammel.

På den jeg kjører måtte det skiftes et drev til 4wd`n. Da var den kanskje 2 mnd gammel. (jobbet ikke hos han som har jd`n da det skjedde)

Har skiftet egr-ventilen, Får ofte feilmeldinger på skjermen..i starten kunne det være 30-40 meldinger på en dag. men det har avtatt betraktelig.. kanskje 4-5 i uka nå. Senest idag fikk jeg melding om at filtrene på hydraulikken måtte skiftes (under en mnd siden de ble skiftet sist pga samme feilmelding) Starteren på traktoren skal også skiftes når den er inne på service i neste uke..like før den tar kveld.. Den har en lekkasje på høyre side av motoren, tror den kommer fra overgangen mellom blokk og bunnpanne. Melde ifra til sjefen om den, men han visste om den så jeg trengte ikke å undersøke det nermere.

 

Om traktoren ellers:

 

Tror ikke pto`en har vært brukt på den ennda...har for det meste gått i veikjøring og snøbrøyting, så den kan jeg ikke si noe om.

Traktoren drar godt, men vi har ikke funnet riktig lufttrykk i hjulene ennda ( har ikke hatt tid til å sjekke det så mye ennda heller) så den \&quot\;hopper\&quot\; litt etter veien. Virker som en stødig traktor ellers. Blir ikke helt fornøyd med auto poweren, muligens fordi jeg har kjørt mye vario kasse før jeg prøvde JD`en (og er oppvokst med MF) Liker ikke hytta på traktoren..Er alt for trangt inne i den og brunt og beige er ikke mine favoritt farger. Er ikke fornøyd med setet, spesiellt justeringen av luftrykket.. Liker ikke den orginale lasterspaken til JD, har antagelig for liten hånd..er ikke alltid at jeg får aktivisert spaken når den skulle ha vært det..(når man må være snar osv) Og fordi jeg liker MF`s intergrerte lasterspak bedre.

Betjeningen av skjermen er forholdsvis grei, liker de runde knappene over med forskjellige funksjoner ((valgfri) varsellys osv)

Er ikke så fornøyd med traktoren som lastertraktor..ser for lite fremover på den..selv om det er kamera i fronten, men som trekkdyr får den godkjent fra meg.

 

Blir byttet i en 50km/t versjon når den nye kommer..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

TG: Har irritert meg noen ganger over setet ja..ihvertfalll hvis man skal justere det under fart...da lever det sitt eget liv..

 

Men idag ble det et nytt problem på den..

 

tetningsringen til akslingen på gearkassen spratt ut under kjøring...var ikke jeg som kjørte akkurat da. Men ulykken skjedde heldigvis bare 300m fra FK-verkstedet, så sjåføren trillet inn på gårdsplassen. Men fikk iallefall tømt kassen for olje for det...:P (Fikk lånetraktor med en gang...en JD 6610...nedtur i forhold til 75`en) Får bare håpe at clutchene i kassen ikke har brent seg.

 

Kommer heldigvis en ny 7530 i slutten av august/september. (50 km/t utgave) får håpe at den ikke har alle disse problemene.

 

Igår kuttet forresten 75`en fremdriften da jeg skulle ta løst med fullt lass i hengeren. Måtte stoppe traktoren helt og vente en stund før jeg fikk traktoren til å gå igjen..

 

Håper ikke jeg skremmer John D med dette, er ikke meningen. men han spurte om erfaringer ifra 74/7530 serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grammer setet som fjærer i alle retninger med commandoarm på er suverent ja. Men det er tydligvis noen her som har sluppet opp for problemer på JD 7030 serien de kan klage på, så derfor setet.... som er et helt vanlig Grammer sete. Har dere sjekket at ølboksene ved siden av setet ikke tar borti hendlene, for dere var tydligvis drita fulle når dere kjørte....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John_Deere_2
Det beste Grammer luft setet justerer seg selv,det skjer ikkje på dei mest vanlige som står i dei fleste traktorane.Det skjer også i min 6430 med PQ kasse og det dyreste setet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! No syns eg fleire av deltakerane i denne tråden og andre trådar må begynne å lære seg litt folkeskikk. Det er ein gyllen regel som seier at du ikkje skal skrive noko som du ikkje kan sei ansikt til ansikt, og det er ikkje tilfelle her. Eg har lest innlegga til fleire av dei mest aktive debatantene her på gardsdrift.no med stor interesse, og har tatt det som blir skrive som seriøse opplysningar, men no begynner eg å lure på kor seriøst det har vore. Traktor og landbruk er veldig innterresant, men det står ikkje om livet om ein velger seg valtra eller CNH. Eg vil oppfordre alle til å skrive slik at ein slepp å sitte med ein flau smak i munnen når ein les det!

vil ønske alle ein forsatt god debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

AK: John D spurte om erfaringer og problemer med 74/7530 serien. Og det har han fått, og de fleste her har vært seriøse og har ikke ment å \&quot\;disse\&quot\; John Deere...så les det som står her, og vær seriøs du også. Da blir det så mye mere trivelig her inne på forumet, uten all skittkasting.

 

 

Fikk tilbake traktoren i går, etter at de hadde fått skiftet tetningsring..(den skulle de egentlig få dagen etter det skjedde, på fredag i forrige uke..) Og etter 2 timers kjøring var det bare å kjøre den tilbake til verkstedet igjen. Ny feilmelding i forbindelse med parklocken. Eieren av traktoren var dritt lei av alle problemene, så nå fikk den stå til de hadde fjernet alle feilene..

 

Den ene servicemannen var oppriktig lei seg for at de ikke hadde fått til traktoren tidligere, men han fikk ikke noe hjelp sentralt hos FK. Og da er det vanskelig å være serviecemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

vedr. grammer setet på JD 7530, så er de slik a når du aktiverer knappen på venstre side, for å justere luftrykket, så vil de da justerere seg etter den aktuelle vekt på det individet som sitter i setet. Tvangskjøring er ikke mulig. Hvis du ikke er fornøyd med fjæringstrykket som blir stilt inn automatisk, så kan du regulere dette med å enten lette litt på \&quot\;ræva\&quot\; hvis du ønsker mykere fjæring, før du trykker på knappen, og vente til kompressoren stopper, og presse \&quot\;ræva\&quot\; ned ved å løfte føttene opp litt fra gulvet, hvis du ønsker hardere fjæring. Enkelt, ikke sant !

Hadde i dag besøk fra servicemann fra FK, og fikk skifta EGR røret som hadde sprukket i en flens.

Dette var fabrikasjonsfeil i likhet med EGR ventil og tilhorende sensor. Fikk samidig konstatert at eksosmanifold var sprukket på to steder. Så den vil bli skiftet med et første. Også den vil gå på reklamasjon. Med unntak av dette, så går traktoren greit. Har ikke hatt full stans ennå, pga tekniske feil, men det er jo litt irriterende med stopptid pga reparasjonsarbeider.

Men på den andre siden så er jeg fornøyd med den servicen jeg har fått hos min FK forhandler.

 

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Dei Renault farga John Deerane er det nokon som kan fortelle meg litt om dei. Eg har sett bilde av dei i reklame fra FK med brøyteutstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Tror ikke det er noe mer med de orange Deerene enn at de er lakkert i \&quot\;veivesenfarge\&quot\;. Stod blant annet en slik på siste Agroteknikk, og ramme og bakstuss var fremdeles grønn - kan si det så en smule snodig ut :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Graden av service man får på en ny traktor, har gjerne flere sider enn det som kommer frem på forumet her. For det første så må man ha litt respekt for den jobben de stakkars servicefollka gjør under alle slags forhold, og til alle døgnets tider, og til rimelig dårlig betaling. I tillegg så skal de finne tid til å oppdatere seg faglig, med kursing og følge med på alle servicemeldingr som kommer på de forskjellige modellene. Og på toppen av dette skal de i mange tilfeller motta usakelig kjeft i bøtter og spann.

Og mange kunder prøver å \&quot\;snike i køa\&quot\; med å skrike høyest. Og da er de vel ufravikelig slik, at ikke kjemien alltid vil stemme mellom servicemann og kunde. Og bønder er vel ikke kjent for å behandle arbeidsfolk for godt, sjøl den dag i dag. Jeg prøver personlig å oppføre meg saklig, være tilstede hvis det er påkrevet, og gjerne gi en hjelpende hånd. Gi tilbakemeldinger også når ting fungerer. Og gjerne gi beskjed hvis ting ikke

\&quot\;står om liv\&quot\;, slik at de kan prioritere hvor det haster mest. Slik har jeg oppatbeidet et godt forhold til MIN forhandler. Dette er bare noen betraktininger.

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest MF6170_1

7530 står fortsatt på verksted. Regner med at den blir stående der til den nye kommer. Vi har nå en Case 195 CVX på prøve, kommer kanskje en Claas et eller annet og en MF 8460 på prøve.

Han jeg jobber for vil prøve noen andre merker før den nye 7530 kommer, for hvis den nye også har en del problemer blir det bytte. Det som er sikkert er at det ikke blir case og valtra ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1

pang: Det er ikke jeg som avgjør traktorkjøp, men han jeg jobber for. Siden det er han som betaler...

Har ikke kjørt casen så mye, men kjørte en hel dag med den igår, må si jeg ble mindre sliten av å kjøre 7530 en hel dag. Casen virker også litt gammeldags inne i hytta. Men skal ikke si så mye om den, siden jeg ikke har kjørt den så mye ennda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Er ikke den nenvte MF\'en betydelig større enn JD 7530 og Case CVX\'en? Skal det være en reell sammenligning skulle det vel vært en MF 7495 vel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6170_1
den er vel litt større ja, ca 30 hk. Legger meg ikke bort i de avtalene han lager. Mn EIK skulle kanskje komme med den. Men vet som sagt ikke om den kommer eller ikke. Visste heller ikke noe om at case`n kom på prøve heller..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TG, eller Tor Gudmestad, som du egentlig heter:

Har jeg noen gang skrevet at jeg ikke tror på det du skriver om JD 7530. Nei!!. For ordens skyld så vil jeg orienterer deg og eventuelle andre om at jeg kun skrev om EGNE erfaringer. Og jeg prøver ikke å være verdensmester eller belærende.

Men jeg har erfart at en sak alltid har flere sider..........! Det kan vel oppsummer som livserfaring gjennm 30 års erfaring som entrepenør og maskineier.

Hvordan går salget av modelltraktorer på nettbutikken din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...