Gå til innhold

ulyd i ford 4610


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest mf_power_1
kjørte en ford 4610 i dag. og så hørte jeg en rar lyd etter at jeg hadde kjørt i ca 2timer. men lyden kommer bort når jeg trykker inn clutchen, men når jeg slipper den ut kommer lyden tilbake, hva kan det hvære? det er litt for mye hydraulikk/girolje på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte en ford 4610 i dag. og så hørte jeg en rar lyd etter at jeg hadde kjørt i ca 2timer. men lyden kommer bort når jeg trykker inn clutchen, men når jeg slipper den ut kommer lyden tilbake, hva kan det hvære? det er litt for mye hydraulikk/girolje på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Har ikke peiling. Er litt vanskelig å vite hvordan en rar lyd høres ut. Er det en lagerlyd? gnisselyd? ulelyd bankelyd?? Hvis det er en lagerlyd kan det jo muligens være lager på inngående aksel på gearkasse. Kom den plutselig? gradvis..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
skjekket oljen etter at jeg hadde kjørt 2 timer. da var peil stangen tørr.fylt da på 10liter, da vart det for mye. kjørte da ca 45min, da hørte jeg lyden, kom bare sånn plutselig på meg ja.hørte ikke noe før jeg fylte olje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
det høres ikke ut som dunkeing. men mere som svak kakling/skraping. høres også ut som det er på venstre side lke under fram kant av hytta. men det kan være lager.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Lagerlyd kan vel best besktives som en rumlelyd. Litt rart at den skulle komme helt plutselig. Eller kan det være at du hørte litt ekstra godt etter siden det hadde vært lite olje, og plutselig la merke til den.

Ikke vet jeg. Er lyden svak kan man jo alltids ha den under oppsikt og vurdere tiltak hvis det blir værre.Eventuelt snakke med en erfaren ford mekaniker.Uten at jeg har kjennskaptil den traktoren tviler jeg på at det skal ha stor betydning med litt over eller under merkene på peilestav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det der er nokk clutchlageret. det er isåfall temmelig ufarlig. lyden kan forplante seg og bli ganske høy i gammelt utstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
den er vel kavanes utslitt tenker jeg, clutch lageret er det ikke for det kommer når du clutcher. det er vel rattgir på denne!? beste er å kjøre til det smeller ettersom brukt kasse til denne koster ca 5000 som er lik ca 7 verkstedstimer i dag. lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Hvis det er lyd i clutchlageret skal lyden bli kraftigere når lageret belastes, altså når clutchen trykkes inn. Med mindre lyden er at lageret ligger å subber.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hm: var vel det jeg prøvde å si, Hjelp: dette gjør du selv, begynn å plukke ned traktoren forfra \\, vær nøye med renholdet og merk alle slanger/ledninger og sett i de skruene som går. s har du orden, så kan du evaluere hva som må gjøres om du bytter kasse eller reparerer. lageret på driften inn på kassa kan sitte ekstremt hardt så gass er en klar fordel her. lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
har det noe og si att det ble litt for mye olje på den? ble vell ca mellom 1-2 ca for mye på peilstangen. har det noe og si på hyd/grikasse det da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen ting å si at du hadde for mye olje på.Ole Gunnar: vil du ut ifa det du har lest her anbefale han å sette i gang med å kløyve traktoren????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp: kan du si noe om lyden kommer når traktoren triller, når du har cluchen inne eller ute osv.... Og er det i tilfelle et girkasse havari ville jeg tappet av olja og sett om det er noe dritt/spon i den.... men lurer på en ting. Har denne traktoren felles gir/ hydrulikk olje? Hadde en 5030 og den hadde egen girolje....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
om det er felles hydrolikk og gir olje hvet jeg ikke,(er ikke min traktor). men lyden kommer når clutcenslippes opp. prøvde det når den sto i ro i dag. kjørte denj hjem, men da hørte jeg ikke noe (bråket litt av den da)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

ole gunnar.

Vi skrev innleggene samtidig, så jeg så ikke ditt innlegg når jeg sendte mitt. Derfor ble clutchlager nevnt to ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Rask oppsummering feilsøk lagerlyd i gamle gearkasser:

Lyd ved lett trykk clutch= clutchlager

Lyd bare når clutchen er helt inne= svinghjulslager

Lyd når clutchen er ute og gearkasse i fri= lager inngående aksel.

Lyd i alle gear ved fremdrift= lager utgående aksel.

Lyd i alle gear ved fremdrift bortsett fra fjerde gear= lager kubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...