Jump to content

New Holland TS115


Guest

Recommended Posts

Er det noken her som har hatt problemer med bremsene på TS115?

Har hørt om tilfelle der att bremsene forsvinn når oljen blir varm, og att A-K ikkje har noko løysing på problemet. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Hallvar_1

Er det noken her som har hatt problemer med bremsene på TS115?

Har hørt om tilfelle der att bremsene forsvinn når oljen blir varm, og att A-K ikkje har noko løysing på problemet. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Er samme bremsesystem på alle ts-er, eneste forskjellen på 90-110 og 115 er at det er en bremseskive mer på 115. Forsvinner veska også når olja blir varm eller. Har vært borti at bremse skivene har slått seg pga at palene til håndbrekket henger på slik at de ikke løser ordentlig tilbake. Et annet problem kan være en oring som sitter i hengerbremsventilen. Da har du brems når traktoren ikke går, men forsvinner som du sier etter vært. Men da skal bremsevæska forsvinne inn i trakorbakstussen.. Hvis den gjør det kan du få et bilde av meg på hvor denne oringen sitter.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
Guest Anonym

På 115'n vi hadde så slet vi med at bremsene ble gradvis borte og måtte luftes opp igjen i tide og utide. A-k hadde ingen løsning, og ei heller vi. Slet med noe det samme på ene -40 serie traktoren vi hadde også.

Bortsett fra dette bremseproblemet, så er det clutcher i SLE girkassa som går i dass. Har gjort det på både nevnte 115 og en senere tsa. Dette er nok mye brukerfeil fra forige eiere, da det ikke har vært problemer senere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Hvis bremsene blir borte og bremseoljebeholderen er full, er det enten tett så bremsepumpen ikke får tak i oljen eller så er det et problem i pumpen.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Vanligst feil på Ts115 er at det ikke blir byttet demper plate mellom motor og girkasse ofte nok. Når det ikke blir gjort skaper den harde slag inn i girkassa og clutchplater, tetninger osv begynner og lekke. når dette ikke merkes kan clutcher slure og drev ryke. Når man tilslutt har kjørt den helt i stykker mister traktoren all form for drift. Et annet problem er at så og si alle ts'er er levert med feil forspinn og at den hyler/ slår ved innkobling og utkobling av firehjulstrekk. Hvis bremsene blir borte og bremse beholderen er full, er den vanligste feilen at håndbrekk palene sitter fast og bremse skivene slått seg. Vanlig at de da virker når den er kald. Men blir gradvis borte når den blir varm. Hvis man får tak i en uten turbo så er det mindre sjangs for at girkasse er blitt overbelastet og hardtkjørt.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Far min hadde en ts 115 som bremsene gikk på, de skifta noen pakkningger en vei og lufta bremsene.. men det ble aldrig helt bra igjen..
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...