Gå til innhold

Styringsproblemer Zetor 5245


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som har hatt problemer med at styringen har låst seg totalt, hjula til høyre og lar seg ikke rikke selv med hjula i løft. Trenger sårt noen tips/ideer hva dette kan være.

 

Hilsen fortvilt zetoreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zetorkarn_1

Noen her på forumet som har hatt problemer med at styringen har låst seg totalt, hjula til høyre og lar seg ikke rikke selv med hjula i løft. Trenger sårt noen tips/ideer hva dette kan være.

 

Hilsen fortvilt zetoreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det problemet på min 7045. styringa fryser fast. da er det styrekulene som må smøres. Det er tre luringer under huset som er plassert ved batterikassen. den ene nippelen kan være så vanskelig at du må åpne deksel i huset for å komme til. Når du først har fått løsna det er de lettere å komme til, ved å snu på rattet.

 

Noen fortalte meg at det kunne være is i servooljen og det kan jo også være for lavt oljenivå.

 

Det er ikke sikkert at det er akkurat likt på din, men å smøre alle nipler er det første en må prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti ett liggnede problem på ein 5211 og der var det kondensvannet i servo olja som gjorde olja for stiv te å få styrt. Kjørte traktoren inn i ein varm garasje. Etter ei stund kom styringa tebake.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Zetorboka mi står det at en skal bruke hydraulikkolje på servo men alle de jeg har snakket med bruker servoolje. Jeg har nå gått over til å bruke servoolje og det liker jeg for da slipper jeg de røde oljeflekkene på bakken. Men nå som det har vært så kaldt så er styringa svært treg de første minuttene. kan det være olja som ikke passer til kaldt vær/norske forhold? Hvilke olje bruker dere?

 

Skiftet noen styrekuler i vår og de mangler smørenippel. hvordan får jeg smørt opp de? borrer jeg i kulen for å sette i nippel er jeg redd jeg skal skade kulen. og ja de er frosset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...