Gå til innhold

Same silver 100


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. skal kjøpe meg traktor nå og har sett på en same silver 1oo med ålø 640 laster til 155000, traktoren har gått 5600 timer, men vendegearet er defekt, så spør jeg: er dette en grei traktor til en grei pris? vanskelig og reparere? falt for traktoren med en gang jeg prøvde den. er avansert med el håndgass/Hydrulikk og hurtigear. eieren opplyste om at det ene forhjulsnavet snart burde vært sett over (defekt brems), samt at den er tung på styringen på tumgang og mulig slitt hydrulikkpumpe samme feil som styring?! noen som har komentarer på traktoren? hva ellers skal jeg se etter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei. skal kjøpe meg traktor nå og har sett på en same silver 1oo med ålø 640 laster til 155000, traktoren har gått 5600 timer, men vendegearet er defekt, så spør jeg: er dette en grei traktor til en grei pris? vanskelig og reparere? falt for traktoren med en gang jeg prøvde den. er avansert med el håndgass/Hydrulikk og hurtigear. eieren opplyste om at det ene forhjulsnavet snart burde vært sett over (defekt brems), samt at den er tung på styringen på tumgang og mulig slitt hydrulikkpumpe samme feil som styring?! noen som har komentarer på traktoren? hva ellers skal jeg se etter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
lasteren er iallefall go. ligg unna traktor som selgs defekt. koster rundt 400 kroner timen på verksted. har du lite peiling så kjøp brukt traktor gjennom et seriøst firma.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

Ikke kjøp den traktoren! for all del. Jeg har hatt mange Lamborghinier blant annet 1060 og 850.

Begge hydraulikkpumpene er utslitt hvis de er svake på tomgang. det vet jeg for jeg byttet på 1060en. Hvis jeg skal tippe så ble det reparert for mellom 300 000 og 400 000 på den traktoren fra den var gått ca 2000 til 4500 timer. Heldigvis hadde jeg den bare ca 100 timer men måtte reparere for nesten 100 000 likevel.

 

Dette var nok en mandagstraktor som i tilegg var dårlig ettersett de første 2000 timene.

Når du ramser opp alt som er galt på Samen, så ligner dette veldig på hva jeg var ute for. Kjøp et mer annerkjent merke, eller en nyere SLH traktor. Jeg er sikker på at de ble bedre når Deutz Fahr ble med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har mange Same traktorer og kvaliteten på dem er meget bra. Like bra og annerkjent merke som alt annet, men synest den var noe dyr i den tilstand. Når det gjelder reparasjoner så er de greie å skru på og delene er ikke så alt for dyre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
fikk nok litt å tenke på der ja, skrur svært lite selv så måtte bli med innleid hjelp, vendegearet frir ikke ordentlig så det \&quot\;napper\&quot\; mye kan jeg gi for traktoren? vet dette er vanskelig for dere å si uten å ha sett den men den ser hel og grei ut mener det er 96 model. 50% gummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vanskelig å si. 100000 kanskje. Ville prøvd å funnet en som var i orden. Står noen på finn. Jeg har bl.annet hatt en 100.6 fra 98 i 5 år nå uten problemer og en Explorer fra 94 har gått problemfritt. Men etter 5600 timer er det vel normalt med noe overhaling, alt etter kjøring og bruk selvfølgelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hvordan er Explorer? er denne lik same silver? vurderer også andre traktorer i den katelogien. falt for denne da den hadde mye fint utstyr som webasto,el hydrulikk,stor oljemengde,god hytte,clutchfritt vendeger og hurtig gear, fordelene er mange, men også ulempene da, hva slags traktor anbefaler dere meg i prisklassen 150000 som er enkel for en uten mye skru erfaring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Explorer er modellen gamlere enn Silver. Er vel vanlig at den siste modellen av den gamle har mindre feil enn den første av den nye. Silver har ikke noen ulemper i forhold til hvilken som helst annen traktor, men til den pris burde traktoren vere uten feil. Prøv å få avslag i pris eller finn en som er i orden. Silver er gode traktorer. Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Eg er enig i mange her at, de er tvilsomt eit spesielt bra kjøp, men om du er ein flink repratør skjølve kan det jo vere eit greit prosjekt, men eg for min del hadde mykje heller gått på f.eks valmet 6400, jd 6400 kansje også ein ford 7740, finner nok nokon slike eksempel som er ykje betre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1
Har alltid likt Same traktorer jeg! De har god sving, er lette og ser rett å slett bra ut..:) Men har ingen erfaring med dem - Har bare hørt at det er rimelige deler til dem og at de er ganske greie å reparere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...