Gå til innhold

john deere 2040 sg2


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg vurderer og kjøpe meg en john deere 2040 sg2, med 4wd. 1981mod, den har gått 8295timer. kan denne traktoren gå leng? og er det mye jeg skal se ette når jeg er og ser på den?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

jeg vurderer og kjøpe meg en john deere 2040 sg2, med 4wd. 1981mod, den har gått 8295timer. kan denne traktoren gå leng? og er det mye jeg skal se ette når jeg er og ser på den?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du bør ihvertfall sjekke kingboltene foran... spesielt hvis den har laster.Ellers har jeg ikke hørt om svakheter med den traktoren, men så kjenner jeg heller ingen andre enn meg selv som har en sånn.Kan sikkert også være lurt å sjekke at synkronisering av gir funker.(raping ved girskift). O-ringer på sylinderforinger har jeg byttet på min, men jeg vet ikke om det er et generelt problem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
det er ikke laster på den nei, men hvordan sjekker jeg kingboltene da,og hvet att det er i god stand,eller ikke? og hvordan bytter man dette,hvi det er dårlig, er det dyrt,mye jobb?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av det mest solide og trofaste traktorer som er laget.... god å kjøre er den også..når du først har kommet deg inn i hytta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1
Har hatt 2 stk 2040 1986 mod.Den ene var stilt opp til 85 hk.Gode traktorer,men ville kjøpt en nyere enn 83 mod.Grunnen er at de eldste henger bremsene på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Har ikke vært borti bremsehenging på min 80 modell

. Når det gjelder fremakselen, så kan den ryke hvis det er kjørt med dårlige lagre på kingboltene. Du kan sjekke dette ved å jekke opp traktoren foran og kjenne etter slakke. Du kan antagelig også se det hvis du styrer noen cm raskt frem og tilbake mens du holder på bremsene.Du vil da se slakke mellom foraksel og den delen som svinger med hjulet. Er det bare litt kan det trolig justeres, er det mye bør det sjekkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mener at det var et modellskifte på framakslingen rundt 1983. Da kom akslingen som legger hjulene og uten parallellstag. Dette er vist en betydelig bedre aksel. (Er litt usikker på om gammelakslingen ble levert på traktorer med sg2)

Ellers kan det være lurt å prøve hydraulikken skikkelig. Det er en suveren hydraulikk på disse traktorene når den virker, men den er samtidig vanskeligere å reparere på.

Lykke til med handelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...