Gå til innhold

hydrashift


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest John_Deere_2
David Brown byrja med hydrashift i 1971 på 1212 og kom på 1412 i 1974.I 1980 kom det på 1490 og 1690 modellene. Når 94 serien kom og skifta navn til Case i 1984 kunne du få hydrashift på 1394 1494 1594 og 1694.David Brown var tidlige med gearing uten å bruke clutchen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jeg har en traktor med hydrashift,og den funker fint. så jeg er fornøyd med det jeg.

bare man bruker det rett så holder det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hadde for noen år tilbake en 1394 med hydrashift. Transmisjonen var noe av det jeg var mest fornøyd med på denne traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John_Deere_2
Er helt enig hydrashift er kjempe,kunne geare 4 gear uten bruk av koplings pedalen.Har heller aldri hatt problem med det på mine traktorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Hydra-shift holder nok hvis sjåføren har vett på å dra den ned i 1. gear før han slipper opp kløtsjpedalen. Ved mye fram- og tilbakekjøring bør den stå i 1. gear hele tiden. Davis Browns kanskje største fiasko var at de ikke konstruerte velgerspaken slik at den spratt ned i 1.gear når man tråkket ned kløtsjen. Hvis spaken står i et høyere gear så vil hydrashiften gire seg raskt opp gjennom gearene hver gang kløtsjen slippes og det tåler den ikke. Det verste med hele 90 og 94-serien er at den er så utrolig tung å skru på. Omtrent som en gammel Citroên: Du må kunne den for å like den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...