Gå til innhold

massey


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest massey135@hotmail.com_1

hei hvem av disse to mfene anbefaler dere av

mf 390 og mf 3060 hvem av disse to traktorene holder lengst ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Trur ikkje jærbonde vett kva han snakkar om,har hatt begge typer og var kjempefornøyd med de.Personlig ville eg valt 3060 P.g.a komforten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja, du kan jo se hva Agco sjefen sier om MF`s kvalitetsproblem litt tilbake i tid, har vært mye tull med mange 3000 serie traktorer, men kjenner og folk som har kjørt bortimot 10000t med 3050turbo. Det er nok å se på bruktprisene på MF 3000 serien, de ligger langt under andre mindre moderne traktorer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Trur det greieste av alt hadde vert om alle hardbarka \&quot\;MF-fans\&quot\; hadde fått opp augene, eller handla ein \&quot\;skikkelig\&quot\; traktor, så trur eg at alle vedlholdskosnadene hadde gått betraktelig ner. me var mf-fans heime fram til 1987, å skefta til eit anna merke då, å det var då me verkelig forsto vitsen med det, me slapp \&quot\;plutselig\&quot\; at traktorane rusta sund, lysa virka faktisk også meir eller 2 år pluss alt det tekniske ellers virka jo normalt godt, me hadde 11 forsjellige mf-er (frå og med gråtassen til en 575) å nå har me hatt 6 forsjellige valmeter, den eine med snart 9000timer på telleren, ein annan med 7000timer på telleren, dette har bare fungert heile veien, pluss at serviceapperatet rundt var jo også så å komme til himmelen i forhold, så til alle dere mf-fans, få opp augene å kjøp noko betre! de vil dykk tjene på, sjå på finn.no å samanlign brukttraktorane, (timer, reprasjoner rust osv) mf er blandt dei traktorane som har gått minst i gjennomsnitt, dei som har gått mest har sikkert hatt 200000 i repkostnader..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjører selv mf og må si at jeg er førnøyd. eneste rep på 5000t er å skifte fjæra i girkassen å bytta to lys. Så lenge en er fornøyd me sitt merke, så er d vell ikke noen grunn å bytte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ein MF med litt over 8000 t på teller`n. Har vært skiftet dynamo,starter og radiator + eit sett styrekuler. Totalkostnad på ca 5000 kr(?).

Så du \&quot\;valmet 6400\&quot\;,viss eg har hatt det du kaller \&quot\;skjikkeleg\&quot\; traktor,så hadde eg vel sluppet og skiftet dessa slitedelane og da vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
kan folk slutte å henge seg så opp i timeantall. det er lite å gå etter! forskjellige merker teller timer ulikt. dette er spesiellt ment til valtra folket som tydelighvis ikke har så mye annet å skryte av enn høyt time antall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
på hytten min i jølster har jeg en massey ferguson 35, samt en valmet av eldre årgang, forskjellen er at 35 starter i kulde mens valmeten sliter litt mere på de punktene, som ferdig utdannet jurist så har jeg og tilføye at: massey ferguson &amp\; co har juridisk plikt til og utbedre/erstatte de feil og mangeler traktoren har, først garantien 1-2 år, så dele tilgang 10 år, men hvis feilen er et kjent oppstått problem skal eiks maskinforetning kunne levere ombyggingsett som hindrer feilen i og oppstå, klar3er de ikke det så vil garantien på denne feil vare \&quot\;evig\&quot\; innden rimelighetens grenser. har en sak med porchen min nå der hjulopphenget er betydelig slitt etter 100000 så der får vi se hva som skjer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hva er det Stein Ove rollser med? Starter MF en bedre enn Valmeten er det noe galt med den, alle vet jo at valmet starter bedre en mf en i kaldt vær, og alt det andre\; kom deg ned på jorda....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kaldstart for MF og Valmet er vanligvis ikke noe å diskutere. Valmet er kjent for å starte lett mens MF er kjent for det motsatte. Men det finnes selvfølgelig unntak. De \&quot\;gamle gode\&quot\; som 35 og 135 starter som regel lett. Enkelte 165, 265 osv starter utrolig lett, men det virker som det varierer fælt fra traktor til traktor. Kjenner en som hadde MF 265 i skogen om vinteren i årevis uten problemer. Så bytta han til en ny 265 og fikk startproblemer med en gang. (Dette var i 1984 omtrent) EIK prøvde alt mulig av pumpe, dyser m.m. og endte med å bygge på propanvarmer.

Valmet 405 er ofte svært tregstartet. Alle Valtra fra 1999 - 2004 med standyne rotorpumpe er temmelig tregstartet. De nye med elektronisk pumpe er svært bra. MF etter år 2000 er vel gode å starte virker det som i snøkjøringa i Oslo i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...