Gå til innhold

Justering av dieselpumpa på 6600


lauvtun_1

Anbefalte innlegg

Står en skrue med kontramutter i enden på pumpa mot motoren. Du løsner kontra mutter og skrur bolten inn. Prøv deg frem med ein halv omdreining eller så, og ta heller meir etter hvert :) ( regner med det er sånn på sekserene og)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde JD6600 hadde Stanadyne rotorpumpe. I så fall må man ta av topphatten på dieselpumpa og skru på en lang, tynn skrue NEDI pumpa. Skruen har 5-kantet Torx hode med hullspiss og krever et spesielt bits.

Den utvendige stillskruen som peker inn mot motoren på Stanadyne er ikke den egentlige effektskruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du har rett. Har justert opp en 6100 jd og ettermontert turbo. Der sitter stilleskruen på pumpa på enden mot hytta, mente jeg å skrive (ikkje mot motoren). Vet at på feks ford 5030 ol sitter stilleskruen på baksida av pumpa mot motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Hvis det sitter en plombert stillskrue med kontramutter, som peker rett bakover mot traktorhytta, ja da er det en Bosch pumpe. Der er effektskruen lett synlig, over dyserørene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E de ikkje same motoren som i ein JD3040 då? De he jo CAV-pumpe, og onkelen min fekk jo ut 130 hk itte å satt inn ein schwitzer turbo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
6000-serie John Deere har IKKE samme motorene som satt i 20, 30 , 40 og 50-seriene. Jeg tror ikke det finnes 6000-serie JD med C.A.V pumper. Jeg mener de med mekanisk gasspådrag har Stanadyne pumpe, mens de med elektronisk motorstyring har Bosch.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Her var det mange lure svar. Du justerer INN den på sia av pumpa, og UT den bak pumpa (mot hytta). Anbefaler ikke å justere den noe særlig over 150hk på PTO.. Har selv hatt en som ble målt til 205,4hk på PTO. Så potensial har 6059T motoren uten tvil!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym
Hei Espen så ut på meldingen du skrev som om du hadde peiling, justerte du pumpa di selv eller fikk du det gjort hos noen mens du sto og så på ? skal justere på min jeg også skjønner du. (6910) har funnet den bak mot hytta men er det etterfylling av pumpa du justere med og skru på den på siden?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...