Gå til innhold

traktor til 30.000 kr


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, i desse tider med høge dieselpriser, har jeg vurdert å kjøpe meg en grei 50 - 60 hk, 2 WD traktor til rundt 30.000 kroner.

arbeidsoppgavene som jeg kan tenke meg for denne er:

- spreding av kunstgjødsel.

- røring i gjødselkjeller, med ei Jærbupumpe.

- sprøyting

- kløyving(hydraulikkapasitet)

- andre jobber som ikke trenger en større traktor

 

Derfor så vil jeg gjerne få høre deres råd/erfaringer om hva slags en bør kjøpe. og dersom dere vet om en traktor som er til salgs som oppfyller desse kravene, setter jeg pris på at dere sier ifra.

 

svar mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøkland_1

Hei, i desse tider med høge dieselpriser, har jeg vurdert å kjøpe meg en grei 50 - 60 hk, 2 WD traktor til rundt 30.000 kroner.

arbeidsoppgavene som jeg kan tenke meg for denne er:

- spreding av kunstgjødsel.

- røring i gjødselkjeller, med ei Jærbupumpe.

- sprøyting

- kløyving(hydraulikkapasitet)

- andre jobber som ikke trenger en større traktor

 

Derfor så vil jeg gjerne få høre deres råd/erfaringer om hva slags en bør kjøpe. og dersom dere vet om en traktor som er til salgs som oppfyller desse kravene, setter jeg pris på at dere sier ifra.

 

svar mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

De fleste små / gamle traktorer har liten hydraulikkapasitet. Spesielt MF som bare gir 15 el. 19 liter i minuttet. Du bør vurdere å montere en oljetank og egen PTO-drevet pumpe på kløyveren, da går kløyveren som f.... selv om traktoren går på rask tomgang.

En gammel International 574 el 674 er ok, de er lettkjørte med god sving. Oljekapasiteten er brukbar. De har enkel PTO betjening og ofte hurtiggear. Gearstengene på venstre sida er bare en vanesak, og de har 8 gear fram / 4 bak event 16 fram / 8 bak. Håndbrekket er oftest defekt på dem, men ellers er det en lettvinn ekstratraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1