Gå til innhold

traktor til 30.000 kr


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, i desse tider med høge dieselpriser, har jeg vurdert å kjøpe meg en grei 50 - 60 hk, 2 WD traktor til rundt 30.000 kroner.

arbeidsoppgavene som jeg kan tenke meg for denne er:

- spreding av kunstgjødsel.

- røring i gjødselkjeller, med ei Jærbupumpe.

- sprøyting

- kløyving(hydraulikkapasitet)

- andre jobber som ikke trenger en større traktor

 

Derfor så vil jeg gjerne få høre deres råd/erfaringer om hva slags en bør kjøpe. og dersom dere vet om en traktor som er til salgs som oppfyller desse kravene, setter jeg pris på at dere sier ifra.

 

svar mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøkland_1

Hei, i desse tider med høge dieselpriser, har jeg vurdert å kjøpe meg en grei 50 - 60 hk, 2 WD traktor til rundt 30.000 kroner.

arbeidsoppgavene som jeg kan tenke meg for denne er:

- spreding av kunstgjødsel.

- røring i gjødselkjeller, med ei Jærbupumpe.

- sprøyting

- kløyving(hydraulikkapasitet)

- andre jobber som ikke trenger en større traktor

 

Derfor så vil jeg gjerne få høre deres råd/erfaringer om hva slags en bør kjøpe. og dersom dere vet om en traktor som er til salgs som oppfyller desse kravene, setter jeg pris på at dere sier ifra.

 

svar mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

De fleste små / gamle traktorer har liten hydraulikkapasitet. Spesielt MF som bare gir 15 el. 19 liter i minuttet. Du bør vurdere å montere en oljetank og egen PTO-drevet pumpe på kløyveren, da går kløyveren som f.... selv om traktoren går på rask tomgang.

En gammel International 574 el 674 er ok, de er lettkjørte med god sving. Oljekapasiteten er brukbar. De har enkel PTO betjening og ofte hurtiggear. Gearstengene på venstre sida er bare en vanesak, og de har 8 gear fram / 4 bak event 16 fram / 8 bak. Håndbrekket er oftest defekt på dem, men ellers er det en lettvinn ekstratraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Jeg vil foreslå en David Brown 995rundt78mod eller vist du er heldig en 996(ikke mange 2wd 996 i Norge).Hydraulikken på disse er råsterk både på løft og tipputtak alder tatt i betraktning.Kjører vår 996 på kløver og rundballepakker uten att jeg syns dette går for sent.Blir lasten bak for tung løfter den fronten før den gir seg,selv om vår er 4wd.PTO uttaket er også veldig sterkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
I dag kan en være heldig å faktisk finne ein \&quot\;skikkelig\&quot\; traktor med brukbart førerhus, sete, løfteevne,pumpekapasitet komfort å i det hele tatt.. ser ein del på finn.no å der kan du vere heldig å finne eksempetvis, valmet405,jd 11-1640,mf265,ford4610 osv, dtte er jo traktorer som både var å er populere, med det meste brukbart av lys å bremser, hytte osv, traktorer frå ca midten av 80tallet er jo for det meste mekaniske å enkle, samtidig som at førerkomforten begynte å bli rimelig bra, så viss du kansje bruker litt tid å følger med på nettet osv, kan du nok dette oppi en brukbar handel på noko slikt. Lykke til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
min faste traktor selger sier at så sant traktoren starter av seg selv så er den verdt 30 000, det finnes mye å velge i.jeg anbefaler mf 100 serien ble solt en 675 for 35000 på finn nylig. hva med deg selv vilken traktor synes du er den peneste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Her er det ingen tvil!!

Gå for en Deutz med luftkjølt motor! De er super billige i drift og holder evig! Sterke og seige er de også. Veldig sterke på PTO, motorene starter uansett kuldegrader og bare går og går og går....

 

Noen hadde problem med bremsene( tidlig 70 tall), ellers er hydraulikken måteholden, kan ha liten løfte høyde...

 

Traktorene anbefalest på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Deutz motorer starter lett og går billig. Men at de er uslitelige er j ikke enig i. Var ofte innom et deutzverksted før og der sto det alltid motorer, gearkasser og framaksler åpne. Som hobbytraktor blir belastningen mindre, så havaririsikoen blir tross alt liten. Skal du ha litt komfort bør du opp på dx serien, som dx 4,50 el.l. Den gamle 07 serien synes jeg er tungkjørt og har dårlig sving. Deutz har dårlig hyttevarme hvis de ikke har eberspercher dieselbrenner. Og har de slik brenner så er det ofte trøbbel med den. Men likevel vil jeg si at Deutz har VEST-TYSK KVALITET!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg er enig i at de gamle 4-hjulstrekkerene har dårlig sving og er tungkjørte. Vet at noen også har hatt problem med framakslingene.

 

I dette tilfellet, er det jo snakk om en 2-hjulstrekker til under 30 000, hvor kraftutaksarbeide og dieselforbruk er viktige kriterier. Da er vi definitivt på deutz og -06 serien. Både -07 og DX blir for dyre. ( Ikke det at det er så vesentlige store forskjeller på 06 og 07 serien annet enn alderen)

 

Det er to stk D6806 tilsalgs på finn.no, ca 65 hester.

 

Det forekommer helt sikkert feil og problemer med deutz motorene, men vil si at de er langt over gjennomsnittet dritssikre. Du finner de i kompressorer( nesten alle merker), gravemaskiner ( atlas, schäff, gamle liebehr, pochlain etc), Fendt-traktorer, betongblandere..you name it!)

 

Og helt klart, varme i hytta er et problem med luftkjølte motorer, dieselvarmere funker dårlig. Men i dette tilfellet her er det mindre viktig vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Selv om en hobbytraktor ikke blir belastet så mye, så har den helt sikkert vert belastet tidligere og dermed har behov for overhaling. Har ikke noe erfaring med Deutz, men har 2 stk Same Minitauro 60 på gården som har vert meget god kvalitet på. Veldig lettkjørt, bruker lite drivstoff og har meget god sving. Tipper 55 grader (4WD).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...