Gå til innhold

Male opp gammel traktor, hvilken maling?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en god gammel traktor som brukes til litt brøyting osv. Tenkte å male den opp før vinteren, men hvilken maling bør jeg bruke?

 

Det er selvsagt litt overflate rust her og der, men ikke noe alvårlig. Bør jeg bruke noe maling med noe rustbeskytter (eller rustomvandler) i?

 

Tenkte å rullemale på, det er mest for utsende sin skyld, men jeg vil selvsagt ikke at det skal ruste mere heller.

 

Et sprøsmål til, hvilken maling bør jeg bruke på skjæret, som holder litt?

En hard hammerlakk, er det tingen her? Aller helst skulle jeg fått tak i litt av den nyeste typen maling forsvaret bruker på vognene sine, den VET jeg tåler masse hjuling, og den forsvinner ikke ved hard bruk, men det kan vel bli litt vanskelig kansje.

 

Håper på gode inspill!

 

Mvh

Tore Sundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god gammel traktor som brukes til litt brøyting osv. Tenkte å male den opp før vinteren, men hvilken maling bør jeg bruke?

 

Det er selvsagt litt overflate rust her og der, men ikke noe alvårlig. Bør jeg bruke noe maling med noe rustbeskytter (eller rustomvandler) i?

 

Tenkte å rullemale på, det er mest for utsende sin skyld, men jeg vil selvsagt ikke at det skal ruste mere heller.

 

Et sprøsmål til, hvilken maling bør jeg bruke på skjæret, som holder litt?

En hard hammerlakk, er det tingen her? Aller helst skulle jeg fått tak i litt av den nyeste typen maling forsvaret bruker på vognene sine, den VET jeg tåler masse hjuling, og den forsvinner ikke ved hard bruk, men det kan vel bli litt vanskelig kansje.

 

Håper på gode inspill!

 

Mvh

Tore Sundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har malt min gale Fiat med Arcanol bestandig og den har stått ute.Maligen blir naturlighvis slitt men er veldig fin for rust.Den finnes i mange farger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Grunn med Corroless Rustkiller. Det er den eneste som stopper rusten! Arcanol kan ikke måle seg... Som toppstrøk kan du bruke Bengalakk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Hm, alle traktorforhandlerne selger grunning og lakk. Rull, det blir jo som på ferga. God lakk koster så lite i forhold til traktor\'\'\'\'n.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...