Guest Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Jeg vurderer å kjøpe en ford 5030.Noen som har erfaring med denne modellen? Spesielle svakheter, ting jeg bør sjekke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rapland_1 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Jeg vurderer å kjøpe en ford 5030.Noen som har erfaring med denne modellen? Spesielle svakheter, ting jeg bør sjekke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bolgebah_1 Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Snodig, jeg er 198 cm høy, og kan ikke huske at 5030-en var spesielt ukomfortabel? På den jeg brukte for noen år siden var det noe trøbbel med girkassen i tida før den ble solgt, den hoppet ut av gir nå og da og traktoren \"\;hakket\"\; fremover hvis man brukte \"\;hare\"\;-innstillinga på hurtiggiret. Den er en litt lat 70-hester etter min mening, du bør kanskje vurdere en turbo. Plasseringa av spaker er stort sett grei, hovedgirspaken ute til høyre er plassert på samme sted som på NHs TL-serie, men siden gasspedalen er midt i hytta kommer du sjelden borti spaken med kneet - som kan være et problem på NH. Spakene til hydraulikkuttakene står litt langt bak og kan være litt ukurante å bruke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valmet365_1 Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Finn ein valmet 365s-665s heller, det er ein mykje sprekare traktor, pluss hytta er liten på den også, men den er mykje meir oversiktlig, å enklere hoppe ut å inn av, dessuten har det vært mindre tull med den typen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Helt enig med sistnevnte, kjøp en traktor i valmet 65 serien, har selv en 665s som jeg har hatt en del år og det har vært en meget bra og driftsikker traktor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 En ting til, en nabo av meg har en ford 4630 94 mod. Denne har det vært mye tull med vannlekasje igjennom taket, da taket på disse traktorene er delt opp i mange deler, så dette bør du sjekke ved et evt. kjøp, men lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 7245_1 Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 keffer ska all kjøp seg valmet?, veit om mang som har hatt my problem med valmetan å ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valmet365_1 Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 alle?? det var vel ikkje det de var snakk om, eg vil bare sei mi meining, her i distriktet har det vist seg at 65serie valmet, har vert en mykje betre traktor enn 30 serie ford, det var egentlig bare det eg ville framheve.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Jeg har faktisk en Ford 4630 stående.. Den har det meste av utstyr du kunne bestille som ny, den er også hellakket! Men på min traktor så sprakk det en slange så du må skifte noen deler i gearkassen.. De koster ca. 30.000kr om du gjør jobben selv. Har TURBO og jeg tipper den yter ca. 80hk i dag.. Jeg skal kjøpe meg New Holland T5060 snart.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Vell, har fått min 5060 nå:D Det er en helt sykt bra traktor!!! Den har så god komfort og kjøreglede:D Masse utstyr også!! New Holland T5060 får 6 stjerner!! OPS: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=19446939 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 vi har ford på gården hjemme har ikke hatt noe problermer med den. har akkurat rundet 4300 timer, har bare bytta foring på pendlinga på framakselen og dysespisser. sprek liten og snerten traktor, bruker den som hovedtraktor på gården en av de beste traktorene jeg har vert borti og har spaker og hendler plasert riktig.. anbefaler den på det sterkeste for deg veldig bra traktor ford 5030 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest smaabrukar_1 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 BL: Jeg beit meg imerke at du sier at traktoren \"\;hakket\"\; fremover på \"\;Hare-giret\"\;. Vår fikk dette i går, og lurer nå på hva som kan være problemet. er akkurat som om kassa \"\;går i lås\"\; når den står i \"\;hare\"\;. kan det være at begge gira står inne på en måte? Noen som veit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.