Gå til innhold

Ford 5030


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest rapland_1
Jeg vurderer å kjøpe en ford 5030.Noen som har erfaring med denne modellen? Spesielle svakheter, ting jeg bør sjekke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1
Snodig, jeg er 198 cm høy, og kan ikke huske at 5030-en var spesielt ukomfortabel? På den jeg brukte for noen år siden var det noe trøbbel med girkassen i tida før den ble solgt, den hoppet ut av gir nå og da og traktoren \&quot\;hakket\&quot\; fremover hvis man brukte \&quot\;hare\&quot\;-innstillinga på hurtiggiret. Den er en litt lat 70-hester etter min mening, du bør kanskje vurdere en turbo. Plasseringa av spaker er stort sett grei, hovedgirspaken ute til høyre er plassert på samme sted som på NHs TL-serie, men siden gasspedalen er midt i hytta kommer du sjelden borti spaken med kneet - som kan være et problem på NH. Spakene til hydraulikkuttakene står litt langt bak og kan være litt ukurante å bruke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Finn ein valmet 365s-665s heller, det er ein mykje sprekare traktor, pluss hytta er liten på den også, men den er mykje meir oversiktlig, å enklere hoppe ut å inn av, dessuten har det vært mindre tull med den typen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Helt enig med sistnevnte, kjøp en traktor i valmet 65 serien, har selv en 665s som jeg har hatt en del år og det har vært en meget bra og driftsikker traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
En ting til, en nabo av meg har en ford 4630 94 mod. Denne har det vært mye tull med vannlekasje igjennom taket, da taket på disse traktorene er delt opp i mange deler, så dette bør du sjekke ved et evt. kjøp, men lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
alle?? det var vel ikkje det de var snakk om, eg vil bare sei mi meining, her i distriktet har det vist seg at 65serie valmet, har vert en mykje betre traktor enn 30 serie ford, det var egentlig bare det eg ville framheve..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Jeg har faktisk en Ford 4630 stående.. Den har det meste av utstyr du kunne bestille som ny, den er også hellakket! Men på min traktor så sprakk det en slange så du må skifte noen deler i gearkassen.. De koster ca. 30.000kr om du gjør jobben selv. Har TURBO og jeg tipper den yter ca. 80hk i dag.. Jeg skal kjøpe meg New Holland T5060 snart..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

vi har ford på gården hjemme har ikke hatt noe problermer med den. har akkurat rundet 4300 timer, har bare bytta foring på pendlinga på framakselen og dysespisser. sprek liten og snerten traktor, bruker den som hovedtraktor på gården en av de beste traktorene jeg har vert borti

og har spaker og hendler plasert riktig..

 

anbefaler den på det sterkeste for deg veldig bra traktor ford 5030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest smaabrukar_1

BL:

Jeg beit meg imerke at du sier at traktoren \&quot\;hakket\&quot\; fremover på \&quot\;Hare-giret\&quot\;. Vår fikk dette i går, og lurer nå på hva som kan være problemet. er akkurat som om kassa \&quot\;går i lås\&quot\; når den står i \&quot\;hare\&quot\;.

kan det være at begge gira står inne på en måte?

 

Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...