Gå til innhold

Traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest viper_1
hei, skal ta over eit småbruk, og vil nå kjøpe ny traktor. Eg står vel i grunn imellom MF 3625 el New Holland TN75D (dette er vel ein modell på veg ut?) Kom gjerne med dykkar synspunkt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, skal ta over eit småbruk, og vil nå kjøpe ny traktor. Eg står vel i grunn imellom MF 3625 el New Holland TN75D (dette er vel ein modell på veg ut?) Kom gjerne med dykkar synspunkt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Italienske småtraktorer (dvs. omtrent alle som finnes på markedet) har vel vært litt opp og ned i kvalitet, det er litt bingo om du får ei evighetsmaskin eller ei hodepine. I denne effektklassa tror jeg Valtra A-serie er et veldig godt valg. Her er Valtra på nivå med det andre på markedet, og du får en konstruksjon det er vanvittig mange enheter på markedet av.

 

Men så klart er det et spørmål om forhandler og service også, det er gjerne derfor du har endt opp med de to merka du har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Valtra A er eit lite nummer større enn MF 3600 og NH TND. Alle tre trur eg er greie val. MF\'n har Sisu-motor, halve motoren frå T-serien til Valtra, og om eg ikkje tar mykje feil, same motor som dei tresylindra A-serietraktorane frå Valtra.

Vil man ha ein kompakt, lett og smidig traktor må smaken bestemme om det blir MF 36XX eller NH TND. Prøv begge sjøl før du bestemmer deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Er riktig som Markus s skriver att du får Valtra A serie som MF.Den heter da 4400.Tok en titt på eik sin hjemmeside og d viser seg att 75 hesteren i 4400 har noe billigere veiledne pris enn i 3600serien.Fant ikke priser på Valtra sine sider men skulle tro de er noe det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har du sjekka traktoroversikten her på sida, Nils Tore? Prøv den, for der kan du sammenigne alle data også pris, på alle dei nemnte traktorene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
har selv lite erfaring med disse traktorne, veit bare som nevnt tidligere i spalten at det er begge deler med disse italienske småtraktorne, av dei 2 veit eg ikkje mf-en har jo som sagt sisu-motor som er ein veldig slitesterk å seig motor, men har også hørt at mykje av resten er som dei italienske john deere 54-5410-5415(eksempelvis) dei har iallefall ikkje vore nokon ting å skrytt av, det har iallefall ikkje vore noko suksess, mens new holland har jo også hatt sitt på samvittigheten med den modellen, eg for min del hadde valgt en valtra a-serie, det er iallefall velutvikla å utprøvde kvalitetstraktorer, har en a-95 på jobben å den blir velbrukt på entrepenørarb å det er en traktor som aldri svikter, den starter å går uansett, dessuten har valtra 5-års fabrikkgaranti, det har også sitt å bety i disse dager med skyhøge verkstedpriser osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Men trur du valtra sin 5 års fabrikkgaranti er gratis? Du har betalt for det gjennom ein alt for dyr traktor i forhold til hva du får. Og du kan ikkje gjøre service arbeid sjøl. Dessuten er det ikkje fabrikkgaranti, det er importøren som holder garantien.Og siden Lantmannen driver butikk som alle andre, hadde ikkje dei hatt denne ordningen uten at dei gjekk i pluss på det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 7245_1
ettersom det e småbruk, keffer ikke ein zetor proxima pluss da? beli å grei traktor med 2 trins poweshift, 540 økonomi ++++
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Til Ja: alt for dyr traktor til hva du får?? høres ut så kansje du også kan svare på kva som kom først av høna å egget også?? kva forventer du å få når du betaler 310000 for en 100hk traktor med 3dbl.v, knappkløtsj, luftsete, visker bak osv?? er greit at traktoren er enkel osv, men den har da vendegir, godt varmeapperat, elhyd osv.. å viss du trur lmb holder garantien, kvifor betaler fabrikken alle reprasjoner i garantitida? ein kjenning kjører valtra 700, å den var det noko småtull med etter 3år, fabrikken dekka alt å dette er eg 110prosent sikker på, så om du har vært på ein konkurerende forhandler eller på ein syklubb å hørt på sladder som det, tar du skammelig feil. trur det kan vere greit å vite kva en snakker om før en begynner å uttale seg for mykje i en debatt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
ja ja, en ting er iallefall sikkert, service å verkstedpriser er iallefall ikke dyrere på valtra eller på andre merker, snakka med ein så kjører new holland, han hadde nettop ein liten service på ein liten traktor hos merkeverksted, den kom på over 15tusen kroner, så ikke veit eg, ser på salgs statistikken også, case å new holland raser jo heile tida, iallefall case, det seier jo sitt. ak eiger jo ikke stort ikke god service å kundebehandling her i mitt område.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Valtra fabrikken holder garanti i ett år som alle andre merker. Du kan få garanti utover dette på alle andre merker også dersom du betaler for det. Feks esg avtale sjå eik og utvidet serviceavtale sjå fk. Dersom det er spesielle ting som feiler ein model så tar nok fabrikken dette sjå både valtra og andre merker. Har selv fått rep. løsnet bremsebelegg etter to år på ein JD på fabrikkgaranti, pga dette var et problem på tidlige 20 serie. Men det er et faktum i følge min kompis som driver Valtra service at det er LMB som tar garanti ut over 1 år, og det er kunden som betaler dette gjennom traktorprisen. Det er jo ein grei ordning da du vet dine traktorkostnader dei neste 5 åra. Men liker du å vedlikeholde å skru sjøl, blir det for dyrt. Har sjøl maskinskadeforsikring på min JD og det koster ikke mer en 3500 i året inn til 700 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ville nok gått for new holland jeg da d etter mitt syn er en bedre og mer forseggjort traktor som er stillere inne i hytta enn masseyen. er du litt bemidlet og har litt tid kan du jo finne en med ehr og kløtsjfritt vendegir til en vettug pris også, kanskje ac også. lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Valtra garanti trenger du ikke kjøpe med service avtale, Kjøringen er en fast summ 700 kr+ mva og det betaler du ikke for det første året. Har du leasing avtale på traktoren er det like greit å legge til service avtale, da veit du hva du betaler på traktoren. Det du får hos FK og Ak er en avtale som går på maskinskade, dekker ikke alt og du får en egenandel. Kjenner fler som føler seg lurt av de avtalene. Selv har vi byttet deler som styrekuler,lasterspak, kryss i mellomaksel og toppakning, uten at det har kostet oss noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Rune, dette gjelder for de fleste plasser i landet. Hadde tatt det opp med forhandleren der du bor, men du er jo ikke så veldig interesert i valtra.... Hvordan er det med de andre der du bor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
hallo! det er da uansett kunden som betaler for herligheten.man har da ikke så mange andre inntektsmuligheter. kan også nevne at etter det jeg har hørt så er det en og samme person som oppfunnet ESG som har utvikla A-K\'s service og garanti-avtale, skal visst være veldig likt. Og menigheten er davel fornøyd uansett hva FK mått e tilby...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Ja her er det denn samme krangelen som alltid må seie at denne klaginga på forhandlara og på merka er meir som og høyre på min sønn og hans kammeratar(han er 6 år).

Eg trur at prisar på køyring lyt me som kundar finne oss i skal me ha service kostar det og skal forhandlar få tak i annt en polakkar må dei betale god timelønn,og då må me betale meir pr time,eg for min del køyrer tratoren 3 mil til ak forhandlar eg so får eg ein effektiv og økonomisk rep/service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest viper_1
Hei, takker for gode innlegg. Eg har nå prøvekøyrt MF 3625, meiner den har 69 HK. Eg vart godt fornøyd med den. Er det nokon anna som har denne traktoren, eller har prøvekøyrt ein slik ein?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort dyrt med sånne avtaler der du forplikte deg til å ta service hos forhandler. Det er jo egentlig ein enkel sak å bytte oljer på traktoren sjøl, og som bonde med kansje 100 kr i timen til vanlig, har du jo 500-600 i timen for å gjøre dette sjøl. Sjøl har eg maskinskade sjå Gjensidige , og dei krever ein serviceavtale sjå fk. Men det er nok at dei ser over den ein gong i året, og dei bruker ikke tid på oljeskift og liknende. Dette blir jo langt billigere en sjå feks Valtra.Naboen sin esg avtale sjå eik koster 20 tusen i året ved normalt bruk (ikke entrepenør).Og da dekker dei alt minus en liten egenandel, men i forhold så koster min forsikring 3500 i året pluss ein liten tur innom fk, ca 2000 kroner. Hva koster avtalen med Ak?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...