Gå til innhold

Zetor 9540


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen på forumet som har erfaringer med disse traktorene?Den jeg har i tankene er en -95 modell.Spesielle svakheter som bør sjekkes?De jeg har snakket med har faktisk gode erfaringer,men det er mye kunnskap på forumet så jeg er ute etter DITT syn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 702_1
Er det noen på forumet som har erfaringer med disse traktorene?Den jeg har i tankene er en -95 modell.Spesielle svakheter som bør sjekkes?De jeg har snakket med har faktisk gode erfaringer,men det er mye kunnskap på forumet så jeg er ute etter DITT syn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Enda jeg har flagga meg høyt som John Deere-kar er det denne traktoren jeg er nærmest å ha et kjærlighetsforhold til. Har omtrent vokst opp i to utgaver av 9540, og dette er virkelig mye traktor for pengene, sannsynligvis MEST traktor for pengene.

 

Av de to onkelen min hadde var det veldig lite tull, den ene gikk med laster, så at det ble et clutchbytte etter 4000 timer godtar jeg som normal slitasje på en traktor med helt vanlig girkasse.

 

De er spreke, og drar noe forferdelig. Et gunstig vekt / effekt-forhold hjelper vel på det, men den kjørte i alle fall fletta av både MF 6150 og JD 6400 som andre naboer hadde, og det er vel høyst sammenlignbare modeller.

 

Har kjørt de i allsidig jordbruksdrift i forbindelse med melkeproduksjon, og kan vel ikke si at jeg savna så veldig mye annet enn air-condition. Såklart hadde det vært et pluss med clutchfritt vendegir på den som gikk med laster, men pedaltrykket er til å leve med, og siden traktoren har luftanlegg er det nok en smal sak å bygge et system med knappeclutch.

 

Støynivået er vel ikke akkurat på nivå med en vesteuopeer av samme årgang, men du får fine Peltor til under tusenlappen, så jeg tror fremdeles du gjør en god handel.

 

Hydraulikken er nok heller ikke av den sprekeste, men den holdt til vårt bruk.

 

Jeg kjenner i alle fall ikke til feil som går igjen på disse, men koblingene på tipputtaka er litt simple, så disse kan med fordel byttes til noen litt dyrere - vi gjorde det etter hvert som de ble utette, og da var bakstussen helt tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...