Gå til innhold

Plenklippertraktor


LilleBonde

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er muligens ett tema litt utenom kategoriene, men jeg er ute etter brukererfaringer av plenklippertraktorer.

Er det noen merker jeg for all del bør styre unna?

Her i gården kjøres det stort sett gult og grønt, men jeg synes plenklippperne deres blir i dyreste laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøp deg en ATV visst du ikke allerede er innehaver av en slik. Til ATV\'n skaffer du deg et klippeagregat, eller du lager deg ei slepeslåmaskin av en vanlig plenklipper som du drar etter ATV\'n. Visst du har store arealer kan du ta den helt ut og lage deg en butterfly. Og med en ATV kan du gjøre så mye mer enn å bare slå gresset, i motsetning til plenklippertraktoren. Men visst du ikke er intressert i noe ATV så vil jeg anbefale Husquvarna(var det riktig stavet?), kjenner en som har en rider av det fabrikatet og han er hvertfall fornøyd:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Har hadd en Jonsered i 6år.Denne har virket fint. Minuset er noe kronglete skift av drivreim på klippeagregatet.Nypris på disse ligger på rundt 25000 med gressoppsamler,men hvis du forhører deg litt hos forhandlerene kan du kanskje få tak i en demomaskin.D gjorde vi og sparte 7000 kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei vi har mye plen synes det er litt gøy m plenklyppere den beste kvalitetsmessige var en honda rider den var dyr dengang ,men utrolig driftsikker i alle ledd ikke no slark etter mye timer fikk også igjen bra for den, har hatt stiga etter det først en garden-den starta men var generelt missfornøyd med den,byttan inn i stiga park 12 hk m hydrostat 110 cm panne bak ut kast- det ble en ny verden har i dag en viking identisk m stiga park, men grønn og hvit m 18 hk og 125cm bioklipppanne.min erfaring er at klyppern som brukes i hage skal ha panna foran og midjestyring,var skeptisk til bioklipp før, men det er jeg imponer av ,har hatt slepesamler og sekker bak men synes alt virker bra kun da plenen er tørr som høy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1

Jeg kjøpte meg en brukt john deere 525 rider for 3 år siden, og er storfornøyd. Jeg betalte ca 20 lapper for den. Tror det er bedre å legge penga i en pent brukt proffmaskin, enn å kjøpe billigmaskin.

Å bruke atv på annet enn store arealer uten tre eller lignende høres tungvindt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...