Guest Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Eg skal no kjøpe meg ein rimeleg 4wd traktor, i den forbindelse har eg sett på ein 1985 Case IH 1394. Den har visst nok hydra shift, utan at eg veit akkurat kva det går ut på. Det eg lurer på er om andre har erfaring med denne type traktor, og kva eg eventuelt må sjå etter av svakheiter. Håper på tilbakemelding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ksundnes_1 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Eg skal no kjøpe meg ein rimeleg 4wd traktor, i den forbindelse har eg sett på ein 1985 Case IH 1394. Den har visst nok hydra shift, utan at eg veit akkurat kva det går ut på. Det eg lurer på er om andre har erfaring med denne type traktor, og kva eg eventuelt må sjå etter av svakheiter. Håper på tilbakemelding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valmet365_1 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 God dagen, eg eigde ein slik traktor eit år etter ein gardsovertakelse, å eg kan me hånda på Hjerte sei, at du må holde deg langt vekke frå den dritten der! finn heller ein Valmet, john Deere, Fiat eller deutz i same prisklasse, det er noko heilt anna det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6470_1 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Når man kjøper en traktor fra som tross alt er 23år kan man få katta i sekken uansett merke.Hadde en 1390 på gården da jeg var gutt og kan ikke huske att d var en spesielt dårlig traktor.Derimot er disse traktorene lett kjørte noe som ikke kan sies om en del av de traktorene som er nevnt i forige innlegg.Tror hydrashift kan være ett 4trinns kløsj fritt hurtig gir Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 å kjøpe 1394 er som å kjøpe arbe, ville heller satset på en case ih 685-885 ol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Kjøp ikke Case Hydra-shift! Det er et 4-trinns hurtiggear, og et sorgens kapittel. De aller fleste av dem har havarert med årene, og overhalingen kommer på minst 50-60.000 kr. Hydra-shiften holdt brukbart på den hvite 90-serien, men når de ble røde og svarte og fikk 4WD så ble belastningen for stor. Dessuten er traktoren svært tung å skru på. Det skjuler seg en gammel David Brown under skallet, men den er innpakket i dieseltanker, panser og hytte. Det er rett og slett trevali\' å komme til. Motoren er imidlertid slitesterk, lettstartet og dieselgjerrig. En slik traktor med havarert hydrashift, som kanskje bare går på 1.gear, er derfor et godt alternativ som stasjonærmaskin for å dra ei møkkpumpe eller et sagbruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ksundnes_1 Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Takk for alle svar, det spørs om eg bør sjå etter noko anna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John_Deere_2 Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Har hatt fleire 13 og 1494 traktorer,har aldri hatt noe tull eller plunder med dei,Dei går alltid.Har hørt om problemer med hydrashift kassene,men har alldri vært noe feil på mine traktorer.I dei tllfeller som dei havererer så er det på grunn av feil bruk.Kan forklare nærmere dersom interesse.Alt ialt gode traktorer som det nesten ikke treng noe skruing på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Selvfølgelig finnes det kunder som har kjørt problemfritt med hydrashift, men alt i alt har traktoren et dårlig rykte. Det er i hvertfall ingen mekaniker som liker den!! Det var mange som kviet seg for å kjøpe Case Maxxum med powershift først på 90-tallet fordi de hadde klundret med 1494 og var redd det var samme ulla. Hydrashiften har den store feilen at den går ned til 1.gear når du tråkker ned kløtsjen. Når du slipper kløtsjen igjen tar den i gang på 1.gear for så å gå fort oppover til det gearet hendelen står på. Å brukes som \"\;automatgear\"\; på denne måten tåler den ikke. Derfor skal hydrashiften settes i 1.gear før man stopper, ved frontlasterarbeid er det best å la den stå i 1.gear hele tiden. Hvis du prøvekjører traktoren, og den nøler det minste ved gearing fra 2. til 3. gear, så er det bare å forlange minst 60 000 kr i avslag på kjøpesummen. Det begynner å bli vanskelig med deler til \"\;David brown\"\;, og delene er svært dyre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John_Deere_2 Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Stemmer det med at den går ned i 1 gear når du trør inn kløtsjen,det er den store feilen med hydraskiften,tåler ikke å bli kjørt som automat.Traktoren passer dårligt dersom du må bruke kløtsjen,eks skifter fra fram til bak ved laste arbeid.Er vel ikke å anbefale til laster arbeid på grunn av det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 jeg skal også kjøpe meg en case 1394, 86mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 hvor lenge holder hydra shiften på en case 1394,før man må gjøre noe? skal kjøpe meg en sånn traktor 1986 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valmet365_1 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Til case fan den dritten holder kansje en tur til butikken etter øl, neppe stort meir! men 1494 er mykje betre enn 1394, for 1494 er det flatt golv! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 case 1394 er en god traktor, og hydrashiften holder lenge hvis den blir brukt rett. ska ikke starte og kjøre i andre gir en 1. når du begyner. så kan du gire deg oppåver. da holder hydrashiften mye lenger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.