Gå til innhold

Traktorkjøp Case ih 995


kh

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom over denne på finn;

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=22631496

 

Noen som har vært borti den, vet noe om den eller har erfaring med tilsvarende? Den står ganske langt unna der jeg holder til så vil nødig reise å se på den hvis det bare er driten. Den har feil i overføring mellom girstenger og transmisjon, men selger mente den var i bra stand bortsett fra det.

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har hatt en sånn og var bra fornøyd med min, eneste jeg hadde tull med var hurtiggiret, men jeg vet ikke om det er vanlig på disse eller om det var spesiellt med min. Ellers lettkjørt og grei.

 

Vet ikke noe om den aktuelle traktoren dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er ikke uvanlig at det er tull med hurtiggirene på disse, traktorene er ikke helt nye så dette er viktig å sjekke. Sinterclutch, dyr å skifte. Giroverføringene være slarkete og kranglete.

Meget solide og slitesterke motorer av tysk opprinnelse, turbo på denne modellen. Revers på gruppespaken i linje med lavserie så det blir som et usynkronisert vendegir, lav hastighet bakover.

Er ikke sikker på om denne modellen er utsatt for luft i bremsene eller om dette var utbedret på -95serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Feil i giroverføringene ligger forhåpentligvis utvendig. Det er endel stag og leamikk som blir slitt. Det medfører bl.a. at girstanga kan sette seg fast mellom to gir, eller at traktoren henger igjen i høyserien med girstanga i fri. Justering, bytte små kuleledd og kanskje legge på litt sveis på noen slitte hjørner pleier å hjelpe.

På case 95-serien og 4200-serien hadde man valget mellom hurtiggear, eller et vendegear. Vendegearet må kløtsjes. Det fantes ikke mulighet for både hurtiggear og vendegear samtidig før på CX-serien. Jeg tror 42XX serien var dårligere enn både -85 og -95 serien. Har vært mye trøbbel med synkronisering og 4WD på 42-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...