Gå til innhold

kjøp av ford 6610, er det bra?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest mf_power_1

kavitasjon i motor er kjent feil på disse. menn er det byttet motor så skal dette holde.

drivverk/hydraulikk er vell sterk på disse, vill jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

tror det er byttet motor på denne. til en som er litt større.

menn om det er ny typen blokk, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Drivverket på Forden er slitesterkt. Motoren er det verre med, men er den byttet så går den en stund til. At den er byttet til større type skjønner jeg ikke helt. I så fall må det være en turbomotor fra en 7610. De har 98 hk og er MYE, MYE sprekere enn 6610. Det er egentlig bare turbo som skiller 6610 og 7610. Om det er ny eller gammel type motor ser du på at det er et kraftig diagonalt rutemønster utenpå motorblokka på den nyere typen. Bytt uansett frostvæska på den annethvert år! Egentlig er jeg mer bekymret over girspakene på denne traktoren. Bildet innenfra viser at den har det gamle \&quot\;roapparatet\&quot\; hvor det er ganske kronglete å gire mellom 2. og 3. gir. Mange Ford-eiere hevder dette bare er en vanesak, men jeg liker uansett ikke girstengene på disse modellene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skal du bruke traktoren til ? Eg vart ikkje overbevist når eg såg tilstanden på den, den har jo også gått 9500 timer. Du kan jo spørra kva han har gått til, det har ein del å sei. Er ikkje sikkert den er utslitt, men trur ikkje denne traktoren har hatt det beste stellet oppgjennom. Visst du skal kjøpe 80 - 90 talls traktor ville eg sett på JD eller Fiat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

hei

Har en god gammel Ford 6700 med samme girsystem. Eneste ulempe med det er at det er få reversgir. Dog synes jeg det er genialt med at 2gir og revers ligger i en rett frem/bakbevegelse. Fungerer tilnærmet som et Godt vendegir, som etter noen års bruk også blir synkronisert.

 

Med kryssblokk ville jeg ikke hatt betenkligheter med å kjøpt denne traktoren. de holder langt mer enn 9500 timer.

 

lykke til.

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Magne: Den traktoren på bildet har reversen på høy/lav spaken. Derfor har den 4 bak og 8 fram.

Det er eldre 6600 og 6700 som har reversen rett bak 2. giret og derfor bare 2 gir bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Oddbjørn:

Sorry, hadde ikke sjekket bilder på finn.no før jeg skrev. Dette girsystemet ser jo litt kronglete ut skal jeg ærlig innrømme.. trodde alle 10-serie hadde sidemonterte girspaker med q-cab, men det kom kanskje ikke før Super-S førerhuset kom på 6610? Vil tro at 6710 tid hadde sidemonterte, men dem er det vel ikke så mange av i Norge.

Vet at 6600 har også hadde midtmonterte girspaker som de mindre modellene, mens 6700 har sidemonterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

MS: traktoren skal brukes til snø brøyting. og div jobb om sommeren, som rundball kjøring under slotten. blir vell ikke brukt mere en 100-200timer i året.

 

oddbjørn: det er byttet motor til en 7610 motor, om dette er den nye typen hvet jeg ikke. men håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Hvis det er en tett vegg midt i eksospotta på den, så du ikke ser tvert gjennom potta, så prøv å få lagd et høl i den veggen. Det letter gjennomstrømmingen så du får litt mer effekt. Og det blir fin plystrelyd fra turboen. Bruk f.eks. en silosvanstinde eller et skarpt spett. Det går også an å skjøte et par grove sveiseelektroder og brenne høl i veggen på 200 ampère.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

ja, får se og prøve det. hvis jeg kjøper den.

 

menn 55000 +moms, er det for mye. for denne traktoren?

er litt skeptisk til time tallet. men ska høre hvordan traktoren er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

det er hvist ny type blokk på denne traktoren.

 

menn hva er egentlig forskjellen, på ny og gammel type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
På Forder fra og med 5000 og oppover er gir og hydraulikkolje sammen. På 4000-traktorer og mindre er selve girkassa separat mens hydraulikken tar fra bakakselen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

må vell dra og se på den, og mulig det blir handel.

 

håper bare gir, hydraulikk er slite sterkt. for dette har jeg ikke så mye greie på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

drivverk og hydralikken er veldig slite sterkt på disse ja.

tror dette kan funke veldig lenge, selv om denne traktoren har 9500timer på telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...