Guest mf_power_1 Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 har tenkt og kjøpe meg en traktor. har tenkt på denne http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=22690880 er dette bra traktor? har gått mange timer menn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 har tenkt og kjøpe meg en traktor. har tenkt på denne http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=22690880 er dette bra traktor? har gått mange timer menn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 kavitasjon i motor er kjent feil på disse. menn er det byttet motor så skal dette holde. drivverk/hydraulikk er vell sterk på disse, vill jeg tro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 tror det er byttet motor på denne. til en som er litt større. menn om det er ny typen blokk, er jeg usikker på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NH6040_1 Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Sterk men lat traktor som er slitesterk. De har også gode hytter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 så du mener at motor,gir og hydraulikk tåler mye mer en 9500timer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Drivverket på Forden er slitesterkt. Motoren er det verre med, men er den byttet så går den en stund til. At den er byttet til større type skjønner jeg ikke helt. I så fall må det være en turbomotor fra en 7610. De har 98 hk og er MYE, MYE sprekere enn 6610. Det er egentlig bare turbo som skiller 6610 og 7610. Om det er ny eller gammel type motor ser du på at det er et kraftig diagonalt rutemønster utenpå motorblokka på den nyere typen. Bytt uansett frostvæska på den annethvert år! Egentlig er jeg mer bekymret over girspakene på denne traktoren. Bildet innenfra viser at den har det gamle \"\;roapparatet\"\; hvor det er ganske kronglete å gire mellom 2. og 3. gir. Mange Ford-eiere hevder dette bare er en vanesak, men jeg liker uansett ikke girstengene på disse modellene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MS_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Kva skal du bruke traktoren til ? Eg vart ikkje overbevist når eg såg tilstanden på den, den har jo også gått 9500 timer. Du kan jo spørra kva han har gått til, det har ein del å sei. Er ikkje sikkert den er utslitt, men trur ikkje denne traktoren har hatt det beste stellet oppgjennom. Visst du skal kjøpe 80 - 90 talls traktor ville eg sett på JD eller Fiat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 hei Har en god gammel Ford 6700 med samme girsystem. Eneste ulempe med det er at det er få reversgir. Dog synes jeg det er genialt med at 2gir og revers ligger i en rett frem/bakbevegelse. Fungerer tilnærmet som et Godt vendegir, som etter noen års bruk også blir synkronisert. Med kryssblokk ville jeg ikke hatt betenkligheter med å kjøpt denne traktoren. de holder langt mer enn 9500 timer. lykke til. mvh magne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Magne: Den traktoren på bildet har reversen på høy/lav spaken. Derfor har den 4 bak og 8 fram. Det er eldre 6600 og 6700 som har reversen rett bak 2. giret og derfor bare 2 gir bakover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Oddbjørn: Sorry, hadde ikke sjekket bilder på finn.no før jeg skrev. Dette girsystemet ser jo litt kronglete ut skal jeg ærlig innrømme.. trodde alle 10-serie hadde sidemonterte girspaker med q-cab, men det kom kanskje ikke før Super-S førerhuset kom på 6610? Vil tro at 6710 tid hadde sidemonterte, men dem er det vel ikke så mange av i Norge. Vet at 6600 har også hadde midtmonterte girspaker som de mindre modellene, mens 6700 har sidemonterte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 MS: traktoren skal brukes til snø brøyting. og div jobb om sommeren, som rundball kjøring under slotten. blir vell ikke brukt mere en 100-200timer i året. oddbjørn: det er byttet motor til en 7610 motor, om dette er den nye typen hvet jeg ikke. men håper det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Hvis det er en tett vegg midt i eksospotta på den, så du ikke ser tvert gjennom potta, så prøv å få lagd et høl i den veggen. Det letter gjennomstrømmingen så du får litt mer effekt. Og det blir fin plystrelyd fra turboen. Bruk f.eks. en silosvanstinde eller et skarpt spett. Det går også an å skjøte et par grove sveiseelektroder og brenne høl i veggen på 200 ampère. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 ja, får se og prøve det. hvis jeg kjøper den. menn 55000 +moms, er det for mye. for denne traktoren? er litt skeptisk til time tallet. men ska høre hvordan traktoren er brukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 det er hvist ny type blokk på denne traktoren. menn hva er egentlig forskjellen, på ny og gammel type? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 denne har blit brukts som landbrukstraktor(melke produksjon) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 At denna har gått i mjølkeproduksjon ser man tydelig, siden den er temmelig shabby å sjå på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 på disse traktorene. er det egen olje for gir. og hydraulikk. eller er dette samme olje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 På Forder fra og med 5000 og oppover er gir og hydraulikkolje sammen. På 4000-traktorer og mindre er selve girkassa separat mens hydraulikken tar fra bakakselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 må vell dra og se på den, og mulig det blir handel. håper bare gir, hydraulikk er slite sterkt. for dette har jeg ikke så mye greie på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 drivverk og hydralikken er veldig slite sterkt på disse ja. tror dette kan funke veldig lenge, selv om denne traktoren har 9500timer på telleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gutt16_1 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Er ikke denne: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=23199459 bedre valg? Mye nytt på den ser jeg, også flere arbeidslys for vinteren samt større dekk flate for våte marker (balgekjøring) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blåmann_1 Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Hei Jeg hadde en 6610 med \"\;ny\"\; 7610 motor (med turbo) Kjempeartig traktor... Råsterk i forhold til størrelsen Hvis dere lurer på oppbygging / deler? Legg inn type Ford / NH her https://webparts.pvassociates.net/cnh/webparts/main.php Her finnes alle varianter \;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.