Gå til innhold

Valmet 702


Gjest

Anbefalte innlegg

hjelp, jeg trenger foraksel til min valmet 702 2WD har sjekket over alt men svaret jeg har fått hos alle er nei, så nå lurer jeg på om noen kan ha en slik foraksel liggende eller vet om noe, har hørt at valmet 903 aksel også kan passe

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1

hjelp, jeg trenger foraksel til min valmet 702 2WD har sjekket over alt men svaret jeg har fått hos alle er nei, så nå lurer jeg på om noen kan ha en slik foraksel liggende eller vet om noe, har hørt at valmet 903 aksel også kan passe

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
har sjekket me huggeri i finnland, men de kunne heller ikke skaffe noe, nå er valmeten farlig nær ved å bli spiker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Framakselen fra 2WD små-Valmeter tror jeg passer.

205, 205, 455, 665 osv. Men det er ikke akkurat flusst av dem heller. Kanskje også akselen fra 505-805?

Det er i allefall like kingbolter og nav, så det går sikkert å tilpasse en slik aksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
problemet på den gammle forakselen er at det har røket en arm på overføringen, det som også hører til historien er at traktoren har den aller eldste forakselen, denne finnes det ikke no brukt deler til heller, så er på jakt etter den av nyere type/evnt deler, men lurer da på: må jeg bytte ramme hvis jeg skal ha den nyere type aksel?kan innbille meg at senterbolten ol ikke er lik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Lurer litt på hvilken arm du mener. Har du sett i økonomideler katalogen? Passer ikke fra 05 serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1

det er armen som sitter mellom styrestaggene på mitten, en slags trekantet bit med riller i ene enden, denne overfører all kraften.

har fått et verksted til å sveiset den 2 ganger men det holder ikke, bare sprekker ved siden igjen så er nok avhengig å sette på nyere type foraksel skal jeg få brukt 702 noe mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Om senterboøte ikke passer så er det nesten det minste problemet du kan få!!!!

Det er jo bare å få et verksted til å dreie en ny bolt eller nye foringer så ordner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1

takk, skal prøve sjørup til uken, har vært inne på tanken med å bruke akselen fra et annet merke, den må ha styresyl sittende på selve akselen,

vet ikke om noen traktor som kan ha noe lignende, en tanke slo meg på john deere 1640 ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
har ikke fått tak i noe deler eller aksel enda:O vurderer nå å selge den som den er, hva er riktig pris på en 702 2wd fra 1977 med trima braketter og sentral? gått 5600 timer overhallet motor for ca 500 timer og 50 prosent dekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...