Gå til innhold

Timespris på utleie av traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

blir å leie ut min 09 case puma cvx 165,

med laster og div utstyr,

tenkte jeg skulle ta for kjørte timer, med en minimun mnd sum? noen gode forslag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Hei

 

blir å leie ut min 09 case puma cvx 165,

med laster og div utstyr,

tenkte jeg skulle ta for kjørte timer, med en minimun mnd sum? noen gode forslag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Pga en fall ulykke så blir jeg ikke å ha full utnyttelse av traktoren denne sommeren, da vi har flere maskiner så tenkte jeg å leie ut denne, da den normalt inngår i vinterkontrakten min, å den var påtenkt kantslått 2010,

men jeg TRENGER IKKE Å LEIE DEN UT!!!!!!!!!!

 

men det kan jo tenkes at det er en lettentrepenør eller en litt større bonde som trenger en til traktor i sommer,

 

har fått prislista som ak bruker på maskinutleie, å blir å følge denne,

der vill jo prisen variere etter hva som sendes med av utstyr,

 

 

Ps. nå har vi akkurat gått gjennom tallene for driftsutgifter per kjørte time, på case puma cvx165, fendt 716, fendt 818, å john deere 6920autopower,

kan vell bare si så mye, at det var ikke fendt som var billigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Hei Rune,

 

Blir litt dumt om jeg skal holde diesel på den, om den blir leid ut her ok, da kan de jo komme å tanke på mitt tankanlegg, men om jeg sender den sørover for sommeren, (bor i troms) så blir jo dette et problem, ligger smørreskjema, dagsrutiner å fettpresse å plenty med patroner i traktoren, da detter er noe vi er meget nøye med, å som faktisk et krav til vedlikeholds plan på alt av utstyr vi drifter fra vår oppdragsgiver,

 

Tenkte på en kontrakt der leier dekker småskader på traktor, ved større skader så dekker leier egenandelen på forsikring,

det er enda fabrikk garanti på traktoren,

når det kommer til service så ringer leier meg når det viser seg å bli behov, å jeg bestiller service på nærmeste ak, eller aktueller plass for service, å regningen kommer jo selvfølgelig til meg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1
Å legge det ut her, kommer til å bli værre en å stikke hode inn i et vepsebol :) såpass bra kjenne jeg forumet,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har du jobb til traktoren må det da være bedre å leie inn vikarsjåfør i stedet for å leie ut traktoren. Mindre risiko også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Hadde det bare vært mulig å kunne leid inn noen som har den kunnskapen som trenges, å som er til å stole på,

har litt for mange ganger brent meg på folk som va tøffe som fy å så god å jobbe, å etter ei uke i maskinen så var de ikke å se, da må jeg over natta, finne en erstatter å lære denne opp, må forklare over for oppdragsgiver hvorfor det ikke er oppnått forventet framdrift, osv osv osv,

 

så av erfaring tror jeg ikke at det er noe mere rissiko å leie den ut,

 

bare for å legge til litt, det finnes veldig masse bra arbeidskraft, men de er som regel i fast jobb for ander,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Toffa: Dersom du bruker prislista til Jæren Maskinring for 2001-2004, tror jeg du vil tjene grovt på å bestille Bedre Gardsdrift. Abonemanget betaler seg etter et par maskintimer, for der står oppdaterte priser. Prisene har gått en del opp siden deg gangen... Prislista bruker å være i nummer fire, som er neste utgave.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...