Gå til innhold

Hydraulisk toppstag


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Songe fra Tore Olsen Salg AS tåler en støyt.

Samme gjør Byberg.

 

Fordelen med en kurant toppstag er at det er lett å få deler til de. Bedre å legge på 400-500 kroner til når du først driver for å få et skikkelig et.

Kjøper du noe ukurant billig ræl så er det ukesvis å vente på den minste ting.

 

Det er viktig å undersøke flere typer da de ulike merkene ikke passer like godt på alle traktorer.

 

http://www.olsengruppen.com/songeproducts/

http://www.byberg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Sats på norske produkter, når samtidig kvaliteten er på topp. Har selv et Byberg enkeltstag, som jeg er veldig bra fornøyd med. Grunnen til at jeg valgte Byberg, er at de har mye leveranser til Kverneland Klepp. De leverer også mye til offshore/olje og lager svært solide produkter. Dette er en kvalitetsutmerkelse i seg selv.

 

Sjekk hvilke typer som anbefales, om du må ha lang svane på innfesting mot traktor osv. Sjekk også rett lengde i forhold til din traktor. Har du triangel (sikkert HMV også) kan det være at staget skal være noen cm kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei.

Sats på Byberg stag du. Har erfaringer med dei fleste merka, men Byberg står høgst på mi liste. Enkelt og robust.

Det er vel toppstaga med best slaglengde på markedet. Har sjølv fleire Byberg stag, og har ikkje tenkt og bytte dei mot anna merke når det ska byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1
har sjekka litt om Byberg hjå Økonomideler. Ser for meg ut som om kulestykket er skruvd fast? Har tidligere opplevd at gjenger har blitt ødelagt og kuleenden blitt røska ut. Dette var et Uni-Cardan stag. Er det noen svakhet at det er skruvd fast?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Vi kjører kun Songe toppstag, er vel en god grun n til det. Om vintren er jeg jammen meg en god kunde. I vinter satt jeg rekord med å klare og knuse 2 toppstag på et døgn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1
Skjønnar ikkje kvifor du seier at Songe er bra toppstag når du har øydelagt 2stk på ein dag... Er songe toppstag på Fendten eg køyrer på jobb og det sig som berre det, men det kan og vere lekasje i sentralen. Men her heime på garden har me 2stk Songe enkeltstag og begge dei sig. Me har og eit Byberg duplostag og det sig ikkje. Så her står Byberg øverst på lista.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Ja, Songe er bra, mine stag sig ikke. Det ene er gammalt og godt brukt. Har sveist innfestnings øyetopptil 4 ganger på det og enda holder det mål ja!

 

Jeg er stor forbruker av toppstag, bruker det når jeg strør, en håpløs løsning med selvlessende, må ha 40km inn i hauen for å fylle og derfor har jeg godt over til silo med grus. Håpløst med toppstag når du skal dra inn 4 tonn med strøsand. må bruke fast toppstag når du kjører tungt bak på trepunkten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Hydrauliske toppstag har ikke noe å gjøre på redskap som er beregnet for traktorer over 100 hk. Har ikke brukt hydralisk toppstag på redskap de ti siste årene, eneste untak er gjødselpumpa der det står et fast. Syns alt for mange ser på det hydraliske toppstaget som en umisselig ting, men når kunstgjøtsel sprederen henger på halv åtte, blir ikke resultatet så bra. Det var dagens kjeft, hehe. Er heilt greit når du bytter mellom skuffe å spyd på liten traktor med hmv eller triangel. Har både byberg og songe som ligger og samler støv, kjøp det som din forhandler selger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
svein: hvordan er det du kjører?? har selv kjørt strøing i mange år med selvlessende og hyd toppstak.har aldri hatt problemer.kjører da helt roli når jeg lesser.har byberg jeg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valtra: rekne med du ikkje har HMV/ TRIANGEL kobling, når du sier du ikkje har bruk for hydraulisk toppstag? Det finst mange stag på markedet berekna på 100 hk og oppover. Fatte ikkje koss du kan klara deg uten..... Nå er det rigtignok meir slepte redskaper nå en før, men HMV en med bybergstag står alltid på traktorane mine.Svein: viss du ryke to songe stag på ein dag, bør du vurdere å prøve et annet merke kansje?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Randolf.. Byberg sine stag har endekuler med livstidsgaranti, og det seier vel litt om resten av staget.

 

Til deg Svein, du har ikkje hørt om 6tonns duplostag, og ekstra høgt tårn på traktordelen (kraft x arm....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Har ikke noen redskap jeg kan bruke det på, går i slepte og store trpunks redskaper. Ikke så ofte jeg trenger å bytte redskap og har fanghaker på trekkstengene. HMV og triangel hverken passer eller holder for mitt bruk. Men ser fordelene med det på små traktorer...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det beste toppstaget til litt enklere kjøring er vel det som har størst slaglengde, sjekk i katalogene hva som anbefales til din traktor. Enkelte traktorer må ha såkalt lang nakke, og da mister du endel slaglengde. Prøv deg fram på redskapene dine med et stag lånt fra en kamerat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har et \&quot\;gult\&quot\;!hehe hyd.toppstag brukes lite men litt steinsvans og på høyriva er det fint.

det er et stempel i det.-veit det finnes typer m 2 har disse samme lengde når de er \&quot\;innslått\&quot\;?

kunne ønske meg et med lengre slaglengde på svansen er det no verdi på lite brukte toppstag ikkno lekk,lagret inne forsovidt som nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stag med \&quot\;2 stempel\&quot\; (duplostag), er teleskopisk. Dermed er det samme lengden på det innslått, som et enkeltstag. Kan vel muligens få 500-1000 kroner for ditt gamle stag. Prøv på Finn.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 stk songe stag,og er godt fornøyd med dem. Kjøpte i fjor eit songe 530 teleskop med antisig ventil,men med anitisigventil så gjekk staget seint ut/inn,og hakkete,høyrde pumpa \&quot\;tok skjikkeleg i\&quot\; ved betjening. Og stundom \&quot\;låste\&quot\; staget seg. Tok av at antisigeventilen og monterte at den \&quot\;vanlege\&quot\; koplinga/ventilen,og staget vart mykjy raskere og bedre å bruke. Sig forøvrig ikkje noko særleg uten antisig heller. Nokon med samme/liknan erfaring med antisig her?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...