Gå til innhold

chipping mf 5465


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Sigbjørn_1
Har ikke erfaring med chipping av akkurat den traktoren, men har en MF 7475 som VAR chippet. det er en 2007 modell, som jeg byttet motor på i desember 09 pga chippinga, etter 2500 timer. Motoren hadde for dårlig kjøling i forhold til motoreffekten som ble hentet ut. MFn min var chippet ca 100Hk, noe som er mye. Så regner med at det sikkert skal gå bra å chippe den 10-15%. Men vil ikke anbefale deg og gjøre det. Du kan risikere at den blir dyrere i dieselforbruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du kjøper utstsyr fra DTE tuning så går det bra. Her taes det ut krefter iforhold til hva som er anbefalt. I snitt går dieselforbruket ned, maxforbruket går opp. Det lønner seg å kjøpe en godt stor nok traktor og chippe den, da går dieselforbruket mye ned fordi traktoren jobber alltid lett.

 

Så er lønner det seg ikke med en liten og kjapp, men en lang og god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åja_1
tenkte å kippe den opp til 140 hk og en 600nm som ikkje er så mykje i forhold til orginaleffekt på 120 hk og 500 nm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Venta litt med å svare her, men her kjem mine erfaringar: Har en 2006 mod. 5465 med powerboks frå \&quot\;Turbopower\&quot\;. Denne boksen kan justerast frå 0-15. Originalt stod den på 8, og da ytte traktoren 162 hk på pto. Dette tykkte eg var vel mykje, så nå står den (stort sett...) på 5 og gjev ca. 140 hk på tappen. Har aldri problem med kjølinga og traktoren har nå gått ca. 2200 timer med boks. Det negative er at motoren går og \&quot\;hakkar\&quot\; på full gass utan motstand, f.eks. veigkjøring på flatmark. Dette blir burte ved å slakke av eit par hundre omdreiningar. Dessutan virkar ikkje regulatoren like effektivt, så ein må bruke gasspedalen meir når motstanden aukar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Hvilken årsmodell har du?, disse motorene er de samme som på 6480/7480, og det er ikke noe problem med å justere den til denne spesifikasjonen,(ca 140 hk på PTO) har gode erfaringer med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...