Gå til innhold

kjøp av brukt zetor.


Gjest

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg en traktor, og har da sett litt på en zetor 6045.

er det noe som jeg bør undersøke før jeg event. kjøper?

hvet at bremsene kan være dårlig, er det mye jobb og bytte bremser?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

skal kjøpe meg en traktor, og har da sett litt på en zetor 6045.

er det noe som jeg bør undersøke før jeg event. kjøper?

hvet at bremsene kan være dårlig, er det mye jobb og bytte bremser?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei, hadde på 80 talet flere zetor\&quot\;a 4718,5711,6748 sistnemte kjørte eg ca 8000 t av de mykji i skogen kjempe traktor. MEN so i 84 kjøpte eg ei 7045 , berre tull .lekasje, dårlig ell anlegg ,dårlige bremser , låste seg i gear ,hydulikk pumpa rauk ++++++. då vart de anna merke.har forsatt att en 5711 til vedmaskin o.l fungerer utmerket.mod 5011,6045.7045 ville eg holdt meg unna.nyere zetor har eg inngen erfaring med. kjøp heller en fin 6945.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

På 0 serien som den heter som kom kom i 1981 varierte nok kvaliteten mye mer enn på 9 serien (49-6911/45 og 2 serien som kom i 85. Vi hadde en 6045 som gikk ca 6-7000 timer uten nevneverdig påkost.Ble vel skiftet en kløtsj pluss noe småtull med det elektriske,men jeg kjenner til de som hadde mye trøbbel.

Jeg ville gått for den nyere serien som heter 3340 og oppover som kom i 91/92. Da har alle modeller hydrostatisk styring,mekanisk vendegir og registermontert hydraulikkpumpe. På de eldre så kobler du ut pumpa når du bruker pto-kløtsjen.

dessuten er det elektriske mer stabilt og du har ei hytte med mindre støy og vibrasjoner enn på den gamle 0 eller 2 serien.

Dersom disse traktorene er nogenlunde passt med oljeskift og smøring, får du nesten aldri slitt dem ut. Eneste minuset er tørre skivebremser som kan \&quot\;hogge\&quot\;litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...