Gå til innhold

Hydraulikk Valmet


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Valmet 602-4 1982 mod som har begynt å få et lite rykk i løftearmene når jeg har løftet et redskap. Den løfter ca. 3 - 5 cm med jevne mellomrom. Dette er uavhengig av turtall på motor. Løftekaften er i orden.

Er det noen som kan gi en forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei. Jeg har en Valmet 602-4 1982 mod som har begynt å få et lite rykk i løftearmene når jeg har løftet et redskap. Den løfter ca. 3 - 5 cm med jevne mellomrom. Dette er uavhengig av turtall på motor. Løftekaften er i orden.

Er det noen som kan gi en forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Siger armene ned med redskap påmontert, for så og løfte 3-5 cm? I såfall kan det være en innvendig lekkasje på en løftesylinder. Da vil den løfte opp for å kompensere siget på armene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

På gamle Valmet er det et sete for en kuleventil inni selve hydraulikkventilen som løsner. Olja lekk da forbi, og trekkstengene begynner å rykke.

Førerstolen og gulvet må ut, og topplokket på hydraulikken må tas av for å få tak i sjølve ventilblokka. Under en stor skrudd plugg sitter kuleventilen med ei spiralfjør. Setet ligg sikkert løst, og festes med en nytt repsett fra Valtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for svarene. Det høres ut som om det kan være en stor jobb dette. Bør vel sette traktoren inn på merkeverksted eller er dette en jobb som en \&quot\;gammel\&quot\; bilmekaniker kan klare?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Dette er forsåvidt enkel skruing, men når du har tatt ut sjølve ventilblokka så bør noen som kan hydraulikk fikse ventilsetet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...