Guest Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Hei. Jeg har en Valmet 602-4 1982 mod som har begynt å få et lite rykk i løftearmene når jeg har løftet et redskap. Den løfter ca. 3 - 5 cm med jevne mellomrom. Dette er uavhengig av turtall på motor. Løftekaften er i orden. Er det noen som kan gi en forklaring på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Hei. Jeg har en Valmet 602-4 1982 mod som har begynt å få et lite rykk i løftearmene når jeg har løftet et redskap. Den løfter ca. 3 - 5 cm med jevne mellomrom. Dette er uavhengig av turtall på motor. Løftekaften er i orden. Er det noen som kan gi en forklaring på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Siger armene ned med redskap påmontert, for så og løfte 3-5 cm? I såfall kan det være en innvendig lekkasje på en løftesylinder. Da vil den løfte opp for å kompensere siget på armene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 På gamle Valmet er det et sete for en kuleventil inni selve hydraulikkventilen som løsner. Olja lekk da forbi, og trekkstengene begynner å rykke. Førerstolen og gulvet må ut, og topplokket på hydraulikken må tas av for å få tak i sjølve ventilblokka. Under en stor skrudd plugg sitter kuleventilen med ei spiralfjør. Setet ligg sikkert løst, og festes med en nytt repsett fra Valtra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Takk for svarene. Det høres ut som om det kan være en stor jobb dette. Bør vel sette traktoren inn på merkeverksted eller er dette en jobb som en \"\;gammel\"\; bilmekaniker kan klare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Dette er forsåvidt enkel skruing, men når du har tatt ut sjølve ventilblokka så bør noen som kan hydraulikk fikse ventilsetet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.