Gå til innhold

NH T7550 / Case CVX 195


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Vurderer å kjøpe ny traktor og lurer på en av disse.

Skal også muligens kjøpe en Tymatek FF180. Hvilken traktor mener dere er den beste av disse 2. Fendt og JCB er uaktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe ny traktor og lurer på en av disse.

Skal også muligens kjøpe en Tymatek FF180. Hvilken traktor mener dere er den beste av disse 2. Fendt og JCB er uaktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Et svært vanskelig spørsmål, spørs åssen merke du har sansen for egentlig. Men for meg har jeg bestilt en litt brukt T7550 fra Danmark nå jeg. Vil prøve noe annet enn Fendt innen trinnløst. Prøvekjørte T7530 iforrige uke og ble veldig imponert over traktoren. Har godkjenskap med NH fra før og håper på at denna traktorn ska holde noen tusen timer før det skjer noe. Men som sagt at du har valget mellom to veldig like traktorer. Så du må nesten velge av design og farge. Men du har absolutt valget mellom to kjempe traktorer. Men ikke Jd? er jo en bra variant det også da, men det klart at du får med mye fint, spesielt hytte vil jeg påpeke. Du blir ikke sliten etter en lang dag bak rattet som du gjør i andre traktorer. Veldig bra hyttekomfor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Så litt på JD først, men de ble sabla dyr i forhold til NH/Case med det utstyret jeg må/bør ha. Får NH og Case med IFS for 45000,- ekstra. Dette er så vidt jeg vet ikke mulig å få på JD til den prisen + at da må jeg evnt opp på 8030 serien. Skal prøvekjøre begge traktorene om 2 uker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

TG: Jd ble dyrere ettersom jeg skal ha midtmontert skjær, 14 stk dbl.hyd.uttak, Q85 laster, frontlift, pto og brøyteplate.

Lars: Har dårlig forhold til Eik her i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

14 stk.dobble uttak? Regner med noen går med til det midtmonterte skjæret?

 

Du så vel på en JD 7930? Men tror du får en god traktor. Jeg ville nokk valgt den røde, bare en prinsipp sak. Har hatt lyst og prøve den nye Case CVX, men ingen som har handlet en sånn her, så valget ble JD. Så om jeg skulle ha hatt Case med trinnløs, måtte jeg ha godt opp i effektklasse. No jeg ikke ønsker på den nye. Har en som er større. Puma kommer vel med trinnløs snart og? Med ny MC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

CVX står forran fendt på lista i allefall. Jeg var jo på Ak her og hørte litt før jeg skulle handle 6630, men jeg synes den ble litt i det største laget. Om det blir en renhandel nestegang, så kan det bli vudert. Han selger fra Ak ringte ganske ofte etter jeg var det. Han ville selge sin første trinnløse. Meen, kanskje han får en sjangse neste år. Pumaen ser fin ut. Jeg har hørt at CVX skal bli fjernet? blir T7500 fjernet å da? Så kommer Puma og T7000 med trinnløs?

 

Hvordan var 75en da? Flytter dere møkk nå eller? Er vel for vått til å spre enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er riktig at cvx/t7500 er like i bunn og grunn men inne i hytta mener jeg å huske at det er det noen forskjeller.. Blant annet er instrumentene flytet til a-stolpe istenenfor bak rattet og den har ikke samme førerinfo skjermen som T7500 serie. Små forskjeller da så her er det farge og design som avgjør. Uansett tror jeg du blir fornøyd etter prøvekjøring,har hatt en sesong i T7530 nå og er kjempe fornøyd med alt.Har du fått noen priser på traktorene da Arild?

 

Til svein

Gratulerer med godt valg da. Fikk du en god pris da? jeg har undersøkt priser i Danmark kontra Tyskland og da var Tyskland klart billigst. Fikk tilbud på en helt ny T7550 med alt av utstyr fra Danmark til dk 709000 og syntes dette var altfor dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til kv

Har parkert min NH T7530 ved siden av en JD 6630 med hyttefjøring(blir noe høyere da)og da var det kun forskjell på høyde men dette skyldes at JD hadde 38 istedenfor 42 som på NH. Ble overrasket selv men T7500 serie er faktisk ikke så omfangsrik. Den er jo en god del mindre en T7000 med samme hestekrefter. NH konsernet gjør en stor feil hvis de fjerner T7500 serie til fordel for den etter min mening mye dårligere T7000. Men to serier i samme hk klasse med like girkasser er vel ikke sannsynelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Takk takk, fikk da en bra pris, har kjøpt en som har gått 150 timer med fronthydralik og pto, så nå er jeg kjempefornøyd. Var veldig usikker på om jeg skulle kjøpt Fendt igjen, men valget falt på NH nå. Selvom jeg absolutt ikke har mye igjen for Tsa så prøver jeg igjen, men ikke igjennom Ak da, det styret orker jeg ikke igjen vis det skjer noe. Men ellers håper at jeg får en bra traktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

TG: Ikke roligere? Når jeg prøvekjørte 6630, kontra 6420s som er inbyttertraktor føltes det som å komme i himmelen. 6420s har ikke holdt mål så er glad for at jeg er kvitt den. Husker ikke når den andre 6630 skulle komme, men tror den gikk ut av bandet den 6.juni. Mye styr for å få 50 km/h gitt, må bestille ny traktor. Men Fk bestemte seg for ha \&quot\;min\&quot\; 6630 som demotraktor så jeg får bruke den til jeg får den nye. Jeg likte det nye dashbordet på JD, mer moderne. Det er ikke ofte jeg bruker det digetale, men det kunne vert en liten rute der ja, er enig der. Skal til slutt påpeke at 6920s er mye roligere enn 6420s, så er spent på følelsen der da.

 

Er litt sugen på å prøve noe nytt. Case og Class er intresanne, men vil i tilfelle prøve puma med trinnløs jeg da : ) TG: prøvde foresten en 135 MC for et par uker siden. Den var ikke dum den, men må innrømme at ComArm er bedre, sorry:p

 

Beklager for at det ble mye JD i en CNH debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

KV: Går med 8 dbl uttak til skjæret, så kommer bakmontert skjær og front hyd til resterende uttak. 10 av uttakene skal være bak og 4 midtmontert.

Så på den ja, men får ikke montert så mange uttak på JD.

HH: 7550 ble ca 792000,-inkl alt utstyret, mot 815000,- for Cvx`en.

 

Eneste usikre nå er dekkutrustning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Stemmer det, var nok noen uker siden, men ska bytte ut 716 nå, så da gikk jeg for litt brukt Nh T7550, har en god følese med at dette er en veldig bra traktor som holder noen tusen timer før det skjer noe. Men nå skal je først få den så får vi sjå da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det hørtes billig ut, du må ha fått en god pris da for veiledende pris er vel rundt en milion..

Skal vel sies at jeg er blå i sjela men hvor ligger logikken i å betale 25000 ekstra for å få rød farge og en styggere front...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

hh:

Tror ikke TG likte den siste kommentaren...men støtter deg fullt ut, jeg.

TG: Har T75/CVX bedre sikt enn JD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

HH: Grunnen til prisen er at det måtte settes inn 2 sentraler på case`en for å få de uttakene jeg må ha.

En glipp i prisen. Det er ikke medregnet laster og brøyteplate. 7550/cvx 942000,-/965000,-. Regnet feil ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Panseret går nedover i bue på NH mens den på JD 6630føles som om den peker oppover. Panseret på JD er vel noe de mest ihuga JD fan ikke liker så godt, ihvertfall med laster er det dårlig sikt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Der er jeg enig med dere. JD har laget et \&quot\;Bagarsjerom\&quot\; fremfor batteriet. Dette er totalt unødvendig. Kunne heller ha peket nedover. Det med dårlig sikt fremover er vel løst med kamera i grillen som perker på lasteren. Dette er noe jeg liker, men kunne vært kortere og peke litt nedover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Panseret på 74/75 er i alle fall alt for høyt. Men på dei amerikanske JD er det bra. Med fare for å blande for mye JD inn i denna debatten, må eg få påpeika at DLG har aldrig testa ein meir stille traktor en JD 6030/7030....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Joda, min 6920 er også stille og rolig, men blir artig og prøve den 6630 når jeg får den, eller om jeg får den. Må spøke litt:p

 

Joda, ComArm var bedre enn MC til Case. Eneste jeg savner på JD sin spak er en knapp på toppen av spaken som fungere som et vendegir. Men Case kommer etter JD veit du TG \; ) JD er bedre og det har de forstått:p Ble litt useriøst nå men.

 

Støtter TG og alle andre som mener at det bør bli en rød. Den ser mye finere ut! De der nye lyktene på NH ser jo forferdelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Sorry, når jeg tenker JD 7030 kommer automatisk bilde av de amerikanskbygde, og ikke 7530 som jo er en forvokst 6930.

TG: tenker du på den nye CommandArm som kommer til neste år?

Du må huske at den ikke er helt ferdigutviklet, og kjenner man CNH rett, så satser de jo sterkt på at deres traktorer skal være enkle å kjøre.

 

Og pansret til NH = rått traktordesign, men nye Puma er ikke så langt etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Når det gjelder design er det umulig å bli enige men syntes cnh konsernet er langt freme der i forhold til alle andre. Skal jeg være seriøs så liker jeg faktisk designen til cvx veldig godt men syntes bare den blå er enda tøfere. NH har brukt betydlige midler på design, det er samme mann/firma som designet Ferari som har laget de siste års NH.

 

TG Hva skal du med nøytral på den bryteren når traktoren alikevel stopper og står der etter at kjørepedalen slippes. Selv når du går ut av traktoren slår den elektroautomatiske p-bremmsen seg på (den kan holde 50 tonn) og når du kommer tilbake må du bare aktivere spaken på rattet, gi gass og kjøre.Jeg har aldri savnet det men det er mulig du kan ha andre behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
CHN har fine traktorar, men det er nåke med den TG en som gjer at det må vera den styggaste traktoren på fira hjul.I alle fall den med supersteer....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...